• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-19 19:25:30 följande:
    För att de ska rensa ut BLAND ogräset, stod det väl. Inte rensa ut ogräset, utan BLAND ogräset.
    Rensa upp I ogräset, var det korrekta ordvalet, ser jag nu. Så de ska inte rensa ut ogräset, utan I ogräset. Som i "det är bara ogräs där, men vi ska rensa ut det värsta".

Detta från Björn Söder själv!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-19 19:25:33 följande:
    Fordonsskatten, tobak- och alkoholskatten samt några till som presenteras i vårpropositionen.

www.svt.se/nyheter/sverige/borg-hotar-med-kvo...
    De tu sista ser jag inte ens som ett problem. Högst välkomna skattehöjningar där. Fordonsskatten lär väl rimligen gå till renoveringar av vägar och så, gissningsvis.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-19 19:23:36 följande:
    Du skrev fel. Det ska stå "Pengar som annars skulle gått till JOBBSKATTEAVDRAG" förstås.

SD har röstat för flera jobbskatteavdrag på många miljarder kronor att då gnälla över ynga 100 miljoner för integration - något som SD säger sig vara FÖR, är bara patetiskt. Snacka om att sila mygg och svälja kameler!
    100 miljoner extra till invandring.  Egentligen är det 19,2 av 21,7 miljarder kronor som går till migration och integration. Reinfeldt säger ju att invandring inte kostar något.

http://avpixlat.info/2014/03/19/100-miljoner-extra-till-massinvandringen/
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-19 19:27:55 följande:
    De tu sista ser jag inte ens som ett problem. Högst välkomna skattehöjningar där. Fordonsskatten lär väl rimligen gå till renoveringar av vägar och så, gissningsvis.
    Ja, det är väl bra att det blir skattehöjningar. Men varför inte rikta skattepengarna på pensionärerna?
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-19 19:05:42 följande:
    Jo, de har också varit med och fyllt på. Eller tror du att alla danska, norrmän och jänkare automagiskt får bostad i innerstan?

Så kan det givetvis vara, men när jag har sprungit in och handlat i tex Hallunda så tänker iaf inte jag oj vad mycket Danskar och Amerikaner som har flyttat hit.
  • Thomas66
    Quintus Zebra skrev 2014-03-19 17:12:35 följande:
    Var i det jag skrev fick dig att tro att jag stöttar S eller M? Vad fick dig att tro att jag vill ösa pengar på nåt?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.

Kanske misstog mig , men så lär det ju se ut dom närmsta 50åren. Du får ju gärna presentera vem som kan göra dom här småjusteringarna så att problemen löser sig. Det är ju inga små förändringar som vänsterkanten fantiserar om att göra. Högre-lön för alla kvinnoyrken bättre vård och äldre omsorg, bättre skola , sextimmarsarbetsdag och Sverige för alla.Är gärna med på dessa prioriteringar, men undrar hur det ska gå till?
  • Hummelnr12
    Gert skrev 2014-03-19 19:22:32 följande:
    Inte visste jag att trädgårdsgöra är rasisitiskt.

Så det är SDs sätt att lösa arbetslöshets frågan, sätta SD are att rensa ogräs. Så om man röstar på SD så får man åka till Tensta och rensa rabatter?
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Gert skrev 2014-03-19 19:28:38 följande:
    100 miljoner extra till invandring.  Egentligen är det 19,2 av 21,7 miljarder kronor som går till migration och integration. Reinfeldt säger ju att invandring inte kostar något.

avpixlat.info/2014/03/19/100-miljoner-extra-t.../
    19.2 till 21.7 miljarder är små pengar om tittar på vad alkoholen kostar Sverige, den kostar mellan 90-150 miljarder beroende på hur man räknar. Om man räknar med alla sjukhus kostnader för alkoholrelaterade skador och fängelse vistelser rättegångskostnader osv så ligger summan på 150 miljarder. Intäkterna på alkoholen i skatter och moms är på c:a 10-20 miljarder.  Senaste skattehöjningen på alkoholen kontrade tillverkarna med att sänka inköpspriserna så skatte intäkterna ökade inte.

Sen kan man ju ponera på hur mycket konstigheter som inte hänt om vissa sdare inte druckit alkohol. De skulle lagt sin energi  på att kämpa mot alkoholen i stället för invandrings frågan. Rent självförsvar.

Så om man vill lägga 100 miljoner på att öka integrationen så gärna för mig. De hundra miljonerna hade varken gjort mer eller mindre för pensionärerna. !00 miljoner täcker inte personal kostnaderna för de som skall arbeta med dessa pengar till integrationen.
    Sällan studsar en termos
  • Flash Gordon
    Hummelnr12 skrev 2014-03-19 15:05:40 följande:
    Vem är det då? och är det bara i ytterområden som befolkningen vuxit? att vi har 2 miljoner med invandrarbakgrund i Sverige är väl inget underligt? med tanke på den inflyttning som varit under alla tider, sen beror det ju på vad man menar med invandrarbakgrund eller hur? och det sker en befolknings ökning är väl inget som är konstigt det hade väl varit underligare om vi minskat.

Det är alldeles säkert den officiella definitionen som används.

Antingen själv född utomlands eller ...

... och här finns det två varianter ...

... eller bägge föräldrarna födda utomlands - med alternativet en av föräldrarna född utomlands (som den gamla definitionen var).
  • Flash Gordon
    Hummelnr12 skrev 2014-03-19 16:15:01 följande:
    Ett exempel tidigare idag i denna tråd så skriver en deltagare att vi har 2 miljoner med invandrarbakgrund i Sverige jaha tänker jag har vi inte fler? hur långt har de gått tillbaka när de räknat, menar de andra, tredje, fjärde generations invandrare.
    Det ärealltså direkta invandrare och deras barn som åsyftas. Allra mest troligt.

Den siffran brukar refereras till ca 20% av alla som bor i Sverige så två miljoner utlänningar inom landets gränser kan stämma.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?