• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Zuzziwoman
    Sessan78 skrev 2014-07-24 16:15:45 följande:

Hej på er! Här kommer en liten uppdatering från tvåbarnsmamman! smile1.gif

Vi fick en liten flicka på 3450 g och 50 cm den 21/7. Helt perfekt och underbar! Mitt planerade snitt gick bra men det var enklare första gången. Förlorade betydligt mer blod den här gången, mådde illa då blodtrycket låg på 75/40, och ärrvävnaderna från förra snittet försvårar visst alltid så det tog längre tid hela proceduren. Hade väldigt ont de första två dagarna, men nu börjar det kännas bättre. Belöningen är värd allt och lite till.

Man får ju en läkarkontroll då barnet är ca ett dygn. Som vi anade, men hoppades att det inte var så, så var lillans höfter inte bra. Full höftledsluxation på båda höfterna så det blev von rosenskena i 6 veckor och frejkabyxa i ytterligare 6 veckor... Tufft besked för en nyförlöst hormonell mamma! Tur att tiden går fort ibland. Bättre göra det nu än när hon blir äldre... smile1.gif

Stort Grattis till den nya familjemedlemmen. Hoppas du får hämtat krafter och att den lilla kommer överens med hjälpmedlena.
  • Patricia4

Stort grattis Sessan! Har väntar på din uppdatering :))

Jag föddes med samma fel och har inte märkt av några problem senare i livet. Njut av din lilla tjej, det där är tillfälligt bekymmer:)

Kram! Måste va skönt att inte vara höggravid längre i denna värme:)

• kajsamupp

Sessan - Stort grattis till tösen! Hoppas de första veckorna går fort så både du hinner återhämta dig och dottern klara av skenorna.

• MjölkChoklad
    Sessan78 skrev 2014-07-24 16:15:45 följande:

Hej på er! Här kommer en liten uppdatering från tvåbarnsmamman!

Vi fick en liten flicka på 3450 g och 50 cm den 21/7. Helt perfekt och underbar! Mitt planerade snitt gick bra men det var enklare första gången. Förlorade betydligt mer blod den här gången, mådde illa då blodtrycket låg på 75/40, och ärrvävnaderna från förra snittet försvårar visst alltid så det tog längre tid hela proceduren. Hade väldigt ont de första två dagarna, men nu börjar det kännas bättre. Belöningen är värd allt och lite till.

Man får ju en läkarkontroll då barnet är ca ett dygn. Som vi anade, men hoppades att det inte var så, så var lillans höfter inte bra. Full höftledsluxation på båda höfterna så det blev von rosenskena i 6 veckor och frejkabyxa i ytterligare 6 veckor... Tufft besked för en nyförlöst hormonell mamma! Tur att tiden går fort ibland. Bättre göra det nu än när hon blir äldre...

Stort grattis {#emotions_dlg.flower} Beklagar höftledsluxationen - hoppas veckorna går fort!
  • emjh

Oj här händer det grejer!  Grattis alla som fått bebis! 

Jag har 61 dagar kvar nu. Går faktiskt riktigt bra i värmen men jag försöker vila mycket. 

Har idag bokat in intensivkurs för körkort samt uppkörning. Uppkörningen blir den 12/9 och BF är alltså 27/9. Skrattande  Nu hoppas jag att bebisen inte kommer allt för tidigt eftersom jag verkligen vill få detta fixat innan förlossningen. Skönt att man är ute i så god tid... Flört

• PoL
    emjh skrev 2014-07-28 16:18:44 följande:

Oj här händer det grejer!  Grattis alla som fått bebis! 

Jag har 61 dagar kvar nu. Går faktiskt riktigt bra i värmen men jag försöker vila mycket. 

Har idag bokat in intensivkurs för körkort samt uppkörning. Uppkörningen blir den 12/9 och BF är alltså 27/9. Skrattande  Nu hoppas jag att bebisen inte kommer allt för tidigt eftersom jag verkligen vill få detta fixat innan förlossningen. Skönt att man är ute i så god tid... Flört

Haha underbart! Tycker om din inställning hoppas magen får plats bakom ratten ) håller tummarna!
  • Kroken

Åkte hemifrån 8.30 imorse för att först ta blodtryck och lämna urinprov på mvc för att sedan storhandla inför veckan. Kom hem för en timme sen, inget blir som man tänkt sig. Blodtryck 168/115 och +1 i urin så det blev en tur till förlossningen på en gång. Ctg-kurva togs som såg bra ut. Mitt blodtryck är dock alldeles för högt och jag har protein i urinen. Så nu fick jag blodtryckssänkande och ska tillbaka på torsdag för vidare undersökningar och provtagning. Har en del symptom, förutom blodtrycket och proteinet, på havandeskapsförgiftning så vi får se vart det slutar det här.

• Kroken
    Kroken skrev 2014-07-28 16:51:04 följande:

Åkte hemifrån 8.30 imorse för att först ta blodtryck och lämna urinprov på mvc för att sedan storhandla inför veckan. Kom hem för en timme sen, inget blir som man tänkt sig. Blodtryck 168/115 och +1 i urin så det blev en tur till förlossningen på en gång. Ctg-kurva togs som såg bra ut. Mitt blodtryck är dock alldeles för högt och jag har protein i urinen. Så nu fick jag blodtryckssänkande och ska tillbaka på torsdag för vidare undersökningar och provtagning. Har en del symptom, förutom blodtrycket och proteinet, på havandeskapsförgiftning så vi får se vart det slutar det här.

Är i v.33+5 idag.
  • PoL

Kroken, det var ingen vidare överraskning för er! Håller tummarna att det vänder snabbt med behandling!

• Kroken
    PoL skrev 2014-07-28 20:16:51 följande:

Kroken, det var ingen vidare överraskning för er! Håller tummarna att det vänder snabbt med behandling!

Det hoppas jag med. Läkaren sa idag att vi testar detta nu och ser vart det bär iväg, om det kanske är havandeskapsförgiftning eller inte. Isåfall väntar de till v.36 och sen sätts jag igång.
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35