• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • PoL
    Kroken skrev 2014-07-28 20:46:15 följande:
    Det hoppas jag med. Läkaren sa idag att vi testar detta nu och ser vart det bär iväg, om det kanske är havandeskapsförgiftning eller inte. Isåfall väntar de till v.36 och sen sätts jag igång.
    Bra att du verkar ha koll på läget! Då har du kanske lite att planera och göra, så allt är förberett inför bebis ankomst
  • Kroken
    PoL skrev 2014-07-28 21:14:55 följande:

Bra att du verkar ha koll på läget! Då har du kanske lite att planera och göra, så allt är förberett inför bebis ankomst

Satt precis och pratade om det jag har ju enplan i mitt huvud för att hinna tvätta upp kläder och fixa i ordning men nu kanske den planen spricker. Ska gå igenom kläder imorgon och tvätta upp och sen ska jag handla hem sånt som behövs som salvor, amningsinlägg osv.

Gillar inte riktigt den här ovissheten dock, jag vill ha koll!
  • PoL
    Kroken skrev 2014-07-28 22:00:09 följande:
    Satt precis och pratade om det smile1.gif jag har ju enplan i mitt huvud för att hinna tvätta upp kläder och fixa i ordning men nu kanske den planen spricker. Ska gå igenom kläder imorgon och tvätta upp och sen ska jag handla hem sånt som behövs som salvor, amningsinlägg osv.

Gillar inte riktigt den här ovissheten dock, jag vill ha koll! smile5.gif
    Förstår dig . Men bra att beta av allt som kvarstår, så kanske du har lite annat att tänka på med!
  • Aftonstjärna

Kroken, låter onekligen som en överraskning man inte vill ha! Men visst är det bra att sjukvården har så bra koll på oss gravida! Hoppas att det är falskt alarm och att bebben får vara kvar i magen så länge den önskar!

bf 23 oktober
  • Zuzziwoman

Jag är på förlossningen för att blodtrycket är högt. Väntar besked hur det blir. Troligen sätter de igång det då jag är två dagar över tiden, helst vill de vänta till imorgon men vi avvaktar besked.

• Aftonstjärna
    Zuzziwoman skrev 2014-07-29 21:45:03 följande:

Jag är på förlossningen för att blodtrycket är högt. Väntar besked hur det blir. Troligen sätter de igång det då jag är två dagar över tiden, helst vill de vänta till imorgon men vi avvaktar besked.

Spännande! Vilken vecka är du i nu alltså?
    bf 23 oktober
  • Zuzziwoman
    Aftonstjärna skrev 2014-07-30 08:24:25 följande:
    Spännande! Vilken vecka är du i nu alltså?
    bf 23 oktober
    Jag är i vecka 41 nu, 40+3 blir det idag. Väntar fortfarande på besked, blodtrycket var bättre nu och blodprover analyseras antar jag. Det är fullt på förlossningen så ska helst vara ledigt där också.
  • Aftonstjärna
    Zuzziwoman skrev 2014-07-30 09:35:55 följande:
    Jag är i vecka 41 nu, 40+3 blir det idag. Väntar fortfarande på besked, blodtrycket var bättre nu och blodprover analyseras antar jag. Det är fullt på förlossningen så ska helst vara ledigt där också.
    Ok, inte långt kvar hur som helst!!! Hoppas det kommer igång av sig själv snart och att det finns plats på förlossningen så det är dags!
    bf 23 oktober
  • PoL

Zuzziwoman, hoppas du får tid snabbt nu när du vet att det blir igångssättning!!

• Aftonstjärna

Har ni drömt om den kommande babyn? Jag drömde i natt att jag fick inte bara en bebis, utan två! Båda var flickor, den ena stor, vägde 4,5 kg, den andra liten och späd, henne bar jag under tröjan Glad Irriterade mej i drömmen över att vi inte hade några namn på barnen! Min man drömde också här om dagen om bebisen, hon bajsade överallt i hans dröm Skrattande Vi vet inte kön på babyn (knep ihop knäna på ul), få se om våra drömmar har rätt i att det blir en tjej (två blir det iaf INTE)! Drömde också i början av graviditeten att jag födde en tjej, en märklig dröm där jag lade det nyfödda barnet att sova i en besticklåda...

bf 23 oktober
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35