• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • emjh
    PoL skrev 2014-08-02 14:40:39 följande:

Nu har jag handlat klart bebiskläder - upptäckte att jag av nån anledning inte hade så mycket hemma i första storleken. Myyysigt att se de små plaggen hänga på torkställlningen!!! Bebisen i magen är underbart livlig har fått hem lite mer hjälpmedel, både för nu maa foglossningen, och sen för att underlätta efter kejsarsnittet. Prnsionärsvarning gripklo, kilformad sittdyna, glidlakan och kryckor haha. Men fantastiskt vilken skillnad det gör! Och att få låna gratis!

Går in i v32 idag... Oj, vad tiden går fort...

Hur mår ni andra? Ff semester ni som ännu inte fått?

Åh! Jag köpte en pytteliten mössa igår, tänk att de är så små! Mysigt!! 

Så himla bra med en massa hjälpmedel, guld värt! 

Jag går in i v33 imorgon, mår bra men är såklart trött. Semester en vecka till, sen jobb tre veckor, sen f-ledighet!  Sover dåligt, det är nog det värsta. Men det är bara att inse att det kommer vara så fram till förlossningen (& ett bra tag därefter... ;). 
  • PoL
    emjh skrev 2014-08-02 18:39:29 följande:
    Åh! Jag köpte en pytteliten mössa igår, tänk att de är så små! Mysigt!! 

Så himla bra med en massa hjälpmedel, guld värt! 

Jag går in i v33 imorgon, mår bra men är såklart trött. Semester en vecka till, sen jobb tre veckor, sen f-ledighet!  Sover dåligt, det är nog det värsta. Men det är bara att inse att det kommer vara så fram till förlossningen (& ett bra tag därefter... ;). 
    Häftigt att tänka sig att du blir f-ledig om bara 4v

Haha ja, sömnen är ett kärt kapitel, helt klart... Hoppas du kan komplettera med lite sovstunder dagtid!

Jag hämtade hem en Babybox från Apoteksgruppen och i den fanns bla världens sötaste mössa från Åhlens, apropå mössor. Fanns oxå en kupong på 20% rabatt i samma affär - döm av min glädje när jag upptäckte att jag fick 20% per bebisplagg jag köpte

När har du bf, och är det planerat vaginal fl lr kj? Så kul att vi är flera som ligger med bf ungefär samtidigt
  • emjh
    PoL skrev 2014-08-02 19:54:15 följande:
    Häftigt att tänka sig att du blir f-ledig om bara 4v

Haha ja, sömnen är ett kärt kapitel, helt klart... Hoppas du kan komplettera med lite sovstunder dagtid!

Jag hämtade hem en Babybox från Apoteksgruppen och i den fanns bla världens sötaste mössa från Åhlens, apropå mössor. Fanns oxå en kupong på 20% rabatt i samma affär - döm av min glädje när jag upptäckte att jag fick 20% per bebisplagg jag köpte

När har du bf, och är det planerat vaginal fl lr kj? Så kul att vi är flera som ligger med bf ungefär samtidigt
    Åh perfekt, Åhlens har ju jättefina kläder! Har inte sökt ngr babyboxar än, ska nog göra det. 

Ja det är inte klokt, en månad bara! Jag har BF 27/9 så jag går långt innan, men det var lika förra gången (fast då semester eftersom hon är född i juli) och det var så skönt.

Jag har eg inte planerat något utan räknar med vaginal fl. Jag födde dottern så men har en aning om hur kejsarsnitt känns eftersom jag gjorde en bukoperation i v22 när jag väntade min dotter och jag längtar inte efter att återuppleva den känslan. 
  • PoL

Emjh:

Visst har dom!

Jag har bara beställt den enda babyboxen, ska ta tag i att kolla vilka fler det finns. Undras vilken som är bäst?

Åh, 27/9 - då får vi se om din lr min bebis kommer först hihi. Mitt snitt är 30/9.

Nån som sitter vid datorn o kan uppdatera bf-listan förresten?

• kajsamupp

Zuzzi - Grattis!

Jag mår också bra, främst på fm sen på em känns det slm om magen ska spricka. Sover sämre och får då ont i höfterna, men har dock inte ont i övrigt och jag ska inte klaga. Har sex veckor kvar om jag minns rätt och ska inte jobba mer. Har också köpt några plagg i st 50, vilket dottern inte hade men som vi saknade då. Ska kolla upp det där m boxar, låter intressant!

• PoL
    kajsamupp skrev 2014-08-03 21:23:23 följande:

Zuzzi - Grattis!

Jag mår också bra, främst på fm sen på em känns det slm om magen ska spricka. Sover sämre och får då ont i höfterna, men har dock inte ont i övrigt och jag ska inte klaga. Har sex veckor kvar om jag minns rätt och ska inte jobba mer. Har också köpt några plagg i st 50, vilket dottern inte hade men som vi saknade då. Ska kolla upp det där m boxar, låter intressant!

Låter bra, o härligt att vara ledig fram till bf!

Visst känns det som att magen blir mer o mer full/spänd...

Strlk 50, vad supersöta plaggen är i den strlk! Jag får stora bebisar så jag köper 62 direkt.

Säg till om hittar nån riktigt bra box i den jag fick från Apoteksgruppen fanns en mam napp, weleda calendula baby oil, Åhlens mössa o kupong, föräldratidning, en windy pysventil (vete sjutton om jag vågar prova en sån!), en ansiktskräm samt läshäfte om spädbarn. Helt ok, tycker jag.
  • PoL
    Kroken skrev 2014-08-04 09:41:54 följande:

www.barnnet.se/tips/gravid-har-ar-alla-gratis-babyboxar-gravidboxar-1222

Här är en länk till en sida som samlat alla boxar man kan skicka efter/hämta smile1.gif

Jag har tänkt hämta ut Apoteksboxen men inte kommit till skott än. Finns nämligen inte i min stad eller i grannstaden just det Apoteket så måste iväg en bit till.

Visst är det just det som är nackdelen med flera av dessa boxar; de behöver hämtas ut på ställen man kanske inte har nära... Får väl bli en avvägning om körsträcka & kostnad är värt det
  • Irmeline
    Zuzziwoman skrev 2014-07-31 12:02:04 följande:

Nu är hon här, kom ut inatt efter igångsättning. Vägde 3585gr och 49cm lång och är en bestämd liten dam. Så mysigt inatt när vi pratade och man fick ögonkontakt, nu sover hon på mitt bröst. smile1.gif

Grattis!! :) mysigt att hon är här!

Längtar så tills min lilla kommer. 2mån kvar...
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35