• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • PoL
    jamieblue skrev 2014-08-09 22:05:07 följande:
    Man ska vara 29 år, ha haft samma fasta jobb i två år och ett stadigt förhållande sedan fyra år tillbaka. Då och bara då får man lov att skaffa barn! Tungan ute
    Haha precis
  • Saga09

Får man hänga på här?

Jag är 38 och väntar mitt 3:e barn ( beräknad 19/12). Har en dotter som blir 5 nu i september samt en son som blev 1 år nu i juli. Enligt RUL väntar vi nu en liten tjej till :)

• Aftonstjärna
    jamieblue skrev 2014-08-09 22:05:07 följande:
    Man ska vara 29 år, ha haft samma fasta jobb i två år och ett stadigt förhållande sedan fyra år tillbaka. Då och bara då får man lov att skaffa barn! Tungan ute
    Haha, jag var 29 när jag fick mitt andra barn, när han var 1 år blev min man utan jobb och vi hade några riktigt jobbiga år ekonomiskt, så för oss var det sämsta tiden att skaffa barn Tungan ute Därför har jag fått vänta på trean så länge, är 37 år idag. 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Saga09 skrev 2014-08-10 07:51:46 följande:

Får man hänga på här?

Jag är 38 och väntar mitt 3:e barn ( beräknad 19/12). Har en dotter som blir 5 nu i september samt en son som blev 1 år nu i juli. Enligt RUL väntar vi nu en liten tjej till :)

Välkommen och grattis till bebben! Inte långt kvar för dej!
    bf 23 oktober
  • Saga09
    Aftonstjärna skrev 2014-08-10 08:10:30 följande:
    Välkommen och grattis till bebben! Inte långt kvar för dej!
    bf 23 oktober
    Tack så mycket :)

Det har gått så galet fort denna gång.. med en 1 åring hemma har jag fullt upp ;)
  • emjh

Hejsan!

Nu har jag semestrat klart och tre veckors jobb väntar innan mammaledigheten (som jag ju inleder med intensivkurs för körkort). 

Kompisar till oss fick barn för några dagar sen så nu frossar jag i bebisbilder! 

Någon mer som fått ont i händer/fötter? Jag är tokigt svullen och har jätteont i fingrarna (några domnar bort på nätterna också) och lite ont i tårna. Underlivet gör ibland så ont att det känns som jag ska gå mitt itu. Fått hugg i magen de senaste dagarna också. Men semester är ofta ingen direkt vila, har haft en ganska intensi sista vecka och inte hunnit sitta ner några längre stunder. 

Börjar iaf veckan med ett besök hos BM, känns bra att få kolla alla värden. 

• kajsamupp

emj- Usch, jobbigt att svullna och få ont sådär. Ta upp det med din bm.

Aftonstjärna- Ja, det börjar närma sig för mig, känns jättekonstigt och roligt på samma gång. Det har gått så fort denna gång. Min pappa dog ju mitt i allt en vecka efter att jag plussade och berättade för dom. De första månaderna gick liksom åt till att sörja och gå på begravning och sånt. Det är egentligen efter påsk och RUL som jag liksom vågat tro på bebis och se framåt.

Välkommen Saga09.

• Aftonstjärna
    emjh skrev 2014-08-10 18:35:42 följande:

Någon mer som fått ont i händer/fötter? Jag är tokigt svullen och har jätteont i fingrarna (några domnar bort på nätterna också) och lite ont i tårna. Underlivet gör ibland så ont att det känns som jag ska gå mitt itu. Fått hugg i magen de senaste dagarna också. Men semester är ofta ingen direkt vila, har haft en ganska intensi sista vecka och inte hunnit sitta ner några längre stunder. 

Jo, mina händer domnar också, så jag får gympa på nätterna, min bm sa att det inte går att göra så mycket åt saken. Funderar på att testa med akupunktur.
    bf 23 oktober
  • PoL
    emjh skrev 2014-08-10 18:35:42 följande:

Hejsan!

Nu har jag semestrat klart och tre veckors jobb väntar innan mammaledigheten (som jag ju inleder med intensivkurs för körkort). 

Kompisar till oss fick barn för några dagar sen så nu frossar jag i bebisbilder! 

Det kan inte vara karpaltunnel du fått i händerna?

Bra att du får stämma av allt med bm!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35