• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Aftonstjärna
    PoL skrev 2014-08-21 15:58:41 följande:
    Hihi helt rätt! Hoppas det är en bra bok

Själv har jag inte kommit till läsabokstadiet med en två-åring i huset
    2-åring= hjälp! Jag har värsta lyxtillvaron med en 12- och snart 9-åring som mer eller mindre sköter sig själva!
    bf 23 oktober
  • PoL
    Aftonstjärna skrev 2014-08-21 17:08:26 följande:
    2-åring= hjälp! Jag har värsta lyxtillvaron med en 12- och snart 9-åring som mer eller mindre sköter sig själva!
    bf 23 oktober
    Hihi kan tänka mig vad bra att kunna uppskatta just det man själv har!
  • DragonWoman

Usch är så irriterad. Åkt på en förkylning, underbart när man redan är halvdöd av trötthet och massa måsten hemma den lilla är oxå förkyld och underbart gnällig. Sen är jag mer än lovligt irriterad på myndigheter. Sonen ska utredas för adhd och innan det kan komma igång måste det ske möte med skola, soc, bup mm. Så ifrån att undvika september eftersom bf är då. Och vad får man för tider? Jo hela jävla september uppbokad för möten anländer bebis mitt i allt drar det ut ännu mer på tiden.... Gaaaah!!! Så less på deras låga fattningsförmåga och att de inte inser vilken stress detta orsakar!

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • PoL
    DragonWoman skrev 2014-08-21 21:59:31 följande:

Usch är så irriterad. Åkt på en förkylning, underbart när man redan är halvdöd av trötthet och massa måsten hemma smile4.gif den lilla är oxå förkyld och underbart gnällig. Sen är jag mer än lovligt irriterad på myndigheter. Sonen ska utredas för adhd och innan det kan komma igång måste det ske möte med skola, soc, bup mm. Så ifrån att undvika september eftersom bf är då. Och vad får man för tider? Jo hela jävla september uppbokad för möten smile8.gif anländer bebis mitt i allt drar det ut ännu mer på tiden.... Gaaaah!!! Så less på deras låga fattningsförmåga och att de inte inser vilken stress detta orsakar!

Åh, förstår att det känns värdelöst! Kan pappan ta merparten av dessa möten?
  • DragonWoman
    PoL skrev 2014-08-22 10:29:33 följande:

Åh, förstår att det känns värdelöst! Kan pappan ta merparten av dessa möten?

Han är inte biopappan så tyvärr inte
  • tjallamallan

En tråd för mej, va kul ????. Är snart 36 år fyllda och väntar mitt tredje barn i april. Känns som en hel evighet dit, men med tanke på hur fort tiden går så är det ju snart dags.

• PoL
    DragonWoman skrev 2014-08-22 12:07:52 följande:
    Han är inte biopappan så tyvärr inte
    Får han inte eller? Annars är ju frågan om det blir lättare för dig trots allt att ta samtalen nu innan bf lr sen med en nyfödd? Jag tänker att du borde kunna prata med dom om att skjuta på det en månad.
  • PoL
    tjallamallan skrev 2014-08-22 12:57:46 följande:

En tråd för mej, va kul ????. Är snart 36 år fyllda och väntar mitt tredje barn i april. Känns som en hel evighet dit, men med tanke på hur fort tiden går så är det ju snart dags.

Grattis & välkommen hit!
  • MjölkChoklad
    Kaa76 skrev 2014-08-19 01:58:05 följande:

Hej!  Insåg att jag inte skrivit något alls om hur det gått för oss. Hade en riktigt jobbig graviditet då jag drabbades av ett hjärtfel i v. 26 (tror jag det var?). Min lilltjej föddes tillslut med akut snitt i v. 36. Om någon vill läsa om oss har jag postat en förlssningsberättelse på min blogg. me-and-my-life-and-my-belly.blogspot.se/2014/08/update-in-swedish-english-version-is.html

Grattis till en liten tjej! Så jobbigt ni haft det! Ta hand om er {#emotions_dlg.flower}
  • MjölkChoklad
    Aftonstjärna skrev 2014-08-21 15:27:19 följande:

Går in i vecka 32 idag och börjar plötsligt känna mej väldigt gravid. Magen syns och känns, halsbränna hela dagen och fogarna ilar av korta promenader. Och trött är jag också! Så går det när semestern är slut och man ska försöka jobba och vara produktiv Skrattande Så nu tänker jag lyssna på min kropp och lägga mej ner med en bok!  

Vecka 30 här och börjat jobba igen - fy så trött jag är!! ZzzzZZZzz
    DragonWoman skrev 2014-08-21 21:59:31 följande:

Usch är så irriterad. Åkt på en förkylning, underbart när man redan är halvdöd av trötthet och massa måsten hemma den lilla är oxå förkyld och underbart gnällig. Sen är jag mer än lovligt irriterad på myndigheter. Sonen ska utredas för adhd och innan det kan komma igång måste det ske möte med skola, soc, bup mm. Så ifrån att undvika september eftersom bf är då. Och vad får man för tider? Jo hela jävla september uppbokad för möten anländer bebis mitt i allt drar det ut ännu mer på tiden.... Gaaaah!!! Så less på deras låga fattningsförmåga och att de inte inser vilken stress detta orsakar!

Åh, så jobbigt
    tjallamallan skrev 2014-08-22 12:57:46 följande:

Välkommen
    PoL skrev 2014-08-21 15:58:41 följande:
    Hihi helt rätt! Hoppas det är en bra bok

Själv har jag inte kommit till läsabokstadiet med en två-åring i huset
    Nä, så blir det ju inte mycket tid till läsande Sist jag fick barn var det ganska tätt  - storebror var 22 månader när lillebror kom. Nu är yngste sonen 5 år - så denna gång finns det mer tid för läsande

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35