• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • PoL
    MjölkChoklad skrev 2014-08-23 08:58:18 följande:
    Vecka 30 här och börjat jobba igen - fy så trött jag är!! ZzzzZZZzz smile5.gif
    DragonWoman skrev 2014-08-21 21:59:31 följande:

Usch är så irriterad. Åkt på en förkylning, underbart när man redan är halvdöd av trötthet och massa måsten hemma den lilla är oxå förkyld och underbart gnällig. Sen är jag mer än lovligt irriterad på myndigheter. Sonen ska utredas för adhd och innan det kan komma igång måste det ske möte med skola, soc, bup mm. Så ifrån att undvika september eftersom bf är då. Och vad får man för tider? Jo hela jävla september uppbokad för möten anländer bebis mitt i allt drar det ut ännu mer på tiden.... Gaaaah!!! Så less på deras låga fattningsförmåga och att de inte inser vilken stress detta orsakar!

Åh, så jobbigt smile4.gifVälkommen smile1.gif
    PoL skrev 2014-08-21 15:58:41 följande:Hihi helt rätt! Hoppas det är en bra bok

Själv har jag inte kommit till läsabokstadiet med en två-åring i huset
    Nä, så blir det ju inte mycket tid till läsande smile5.gif Sist jag fick barn var det ganska tätt  - storebror var 22 månader när lillebror kom. Nu är yngste sonen 5 år - så denna gång finns det mer tid för läsande smile2.gif

5 år mellan är bra tycker jag kan tänka mig att det var fullt ös förra vändan
  • PoL

Hahaha känner mig så kass, måste berätta! Satte mig på toa på jobbet (rad med bås för damerna) och råkade släppa mig ljudligt. Hade sett att minst en toa var upptagen och började känna mig generad då jag istället tänkte: äh, jag är höggravid, då får man komma undan med sånt!

• DragonWoman
    PoL skrev 2014-08-22 20:28:02 följande:

Får han inte eller? Annars är ju frågan om det blir lättare för dig trots allt att ta samtalen nu innan bf lr sen med en nyfödd? Jag tänker att du borde kunna prata med dom om att skjuta på det en månad.

Han räknas ju inte som vårdnadshavare och utan mig gäller sekretess så den lösningen var körd direkt. Är nog mindre jobbigt när bebisen kommit. Nu orkar jag inte sitta upp så länge, blir yr och kallsvettig mm vilket påverkar koncentrationen för mycket. Sa till om att skjuta på det redan innan sommaren men icke. Semestrar och att det är såååå svårt att få ihop alla samtidigt. De kan mao inte ta nån hänsyn till att jag är höggravid, har en 16 månaders samt grabben. Får helt enkelt bita ihop tills värkarna börjar och sen ta tag i allt.
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • Aftonstjärna
    PoL skrev 2014-08-25 13:29:51 följande:

Hahaha känner mig så kass, måste berätta! Satte mig på toa på jobbet (rad med bås för damerna) och råkade släppa mig ljudligt. Hade sett att minst en toa var upptagen och började känna mig generad då jag istället tänkte: äh, jag är höggravid, då får man komma undan med sånt!

Haha, ja det är charmigt att vara gravid! Skrattande
    bf 23 oktober
  • PoL
    DragonWoman skrev 2014-08-25 14:51:59 följande:
    Han räknas ju inte som vårdnadshavare och utan mig gäller sekretess så den lösningen var körd direkt. Är nog mindre jobbigt när bebisen kommit. Nu orkar jag inte sitta upp så länge, blir yr och kallsvettig mm vilket påverkar koncentrationen för mycket. Sa till om att skjuta på det redan innan sommaren men icke. Semestrar och att det är såååå svårt att få ihop alla samtidigt. De kan mao inte ta nån hänsyn till att jag är höggravid, har en 16 månaders samt grabben. Får helt enkelt bita ihop tills värkarna börjar och sen ta tag i allt.
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Om du orkar ta ett snack till tycker jag du ska försöka - hur bra samtal kan det bli när du mår så här? Vore väl illa om ni tvingas göra om för att det var kassa förutsättningar?! Kan du ge sambon fullmakt? Om han varit med er i flera år bör han kunna anförtros det ansvaret även för dom
  • PoL
    Aftonstjärna skrev 2014-08-25 15:03:09 följande:
    Haha, ja det är charmigt att vara gravid! Skrattande
    bf 23 oktober
    Fniss yepp
  • MjölkChoklad
    PoL skrev 2014-08-23 18:41:00 följande:
    5 år mellan är bra tycker jag kan tänka mig att det var fullt ös förra vändan
    Jaaaa - full rulle var det
    PoL skrev 2014-08-25 13:29:51 följande:

Hahahahahaha
    DragonWoman skrev 2014-08-25 14:57:34 följande:
    Testar en sak bara
    Vilken sötnos {#emotions_dlg.flower}
  • kajsamupp

PoL - Hihi, du får ursäkta dig med att all glatt muskulatur är förslappad och då kommer sånt stup i kvarten. Här hemma fjärtar jag hela tiden och går under smeknamnet Pruttmamma. Går liksom inte att hindra dom från att slinka ut..

Välkommmen tjallamallan!

Efter att ha varit föräldraledig med dottern i två veckor nu efter semestern har hon äntligen börjat på förskolan igen. Och jag har börjat föräldraledigheten för kommande bebis. Är så skönt att bara vara hemma, smuttar på en kopp kaffe, surfar och ska snart läsa bok. Hoppas jag får en vecka ledigt innan bebis kommer, men just mer än så behöver jag inte, då blir det nog tråkigt istället.

• emjh

PoL: haha, ja det är inte lätt att hålla emot. :D

För egen del har jag i princip konstant stenhård mage. Som en enda lång sammandragning. Det var ett tillfälle förra helgen som den var mjuk och då blev jag så himla förvånad, jag hade glömt hur det känns. Annars är det som att bära runt ett bowlingklot eller en cementklump och sömnen blir ju därefter. 

Tre arbetsdagar kvar efter denna, puh... Ska bli så skönt att slippa tänka på jobbet, har verkligen inte mycket motivation just nu. 

Stackars er och alla i min omgivning, jag bara gnäller och klagar!  Skrattande

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35