• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • emjh

Hm... jag hade mkt sammandragningar igår (ingen smärta) och mådde illa varje gång. Kräktes flera gånger på kvällen och blev dålig i magen. Idag känner jag mig alldeles febrig. 

Jag stannade hemma idag för att vila men har inte ringt min BM. Tänkte avvakta lite. Vill bara kolla om någon mer känt så här? Måste kolla mina gamla anteckningar från förra gången för jag minns inte riktigt hur det var då.

• PoL
    Stenungsundsbo skrev 2014-08-18 08:40:57 följande:

Hej! Ny i denna tråden. Jag är 35 år och gravid med första barnet. Är i vecka 26. Bor i Stenungsund.

Välkommen
  • PoL
    emjh skrev 2014-08-18 11:11:06 följande:

Hm... jag hade mkt sammandragningar igår (ingen smärta) och mådde illa varje gång. Kräktes flera gånger på kvällen och blev dålig i magen. Idag känner jag mig alldeles febrig. 

Jag stannade hemma idag för att vila men har inte ringt min BM. Tänkte avvakta lite. Vill bara kolla om någon mer känt så här? Måste kolla mina gamla anteckningar från förra gången för jag minns inte riktigt hur det var då.

Låter inget vidare. Jag hade nog ringt in till förlossningen o stämt av för att vara på den säkra sidan!
  • Soluppgång

emjh: Jag tycker också att du ska kolla upp det med förlossningen för säkerhets skull (eller med barnmorskan om den går att få tag på snabbt, fördelen med förlossnigen är väl att man får prata med någon på direkten).

OM IFALL livmodertappen skulle bli akut påverkad kan de ju ge medicin, jag TROR de fortfarande gör det i vecka 35? Om jag vore du skulle jag fråga förlossningen/barnmorska ifall de tycker livmodertappen bör kollas på.

• PoL
    Kaa76 skrev 2014-08-19 01:58:05 följande:

Hej!  Insåg att jag inte skrivit något alls om hur det gått för oss. Hade en riktigt jobbig graviditet då jag drabbades av ett hjärtfel i v. 26 (tror jag det var?). Min lilltjej föddes tillslut med akut snitt i v. 36. Om någon vill läsa om oss har jag postat en förlssningsberättelse på min blogg. me-and-my-life-and-my-belly.blogspot.se/2014/08/update-in-swedish-english-version-is.html

Hej! Har undrat hur ni har det ska kolla länken sen, hoppas ni mår bra nu!
  • Zuzziwoman
    Kaa76 skrev 2014-08-19 01:58:05 följande:

Hej!  Insåg att jag inte skrivit något alls om hur det gått för oss. Hade en riktigt jobbig graviditet då jag drabbades av ett hjärtfel i v. 26 (tror jag det var?). Min lilltjej föddes tillslut med akut snitt i v. 36. Om någon vill läsa om oss har jag postat en förlssningsberättelse på min blogg. me-and-my-life-and-my-belly.blogspot.se/2014/08/update-in-swedish-english-version-is.html

Grattis till underverket! Vilken resa du gjort, hoppas du får operation så du kan njuta av alla barnen snart. Krya på dig!
  • PoL

Kaa, nu har jag läst ditt blogginlägg med tårarna rinnande... Vad du har gått igenom! Tack och lov att din lilla prinsessa mår bra, hoppas att du återhämtat dig efter snittet nu

• India

Måste fråga en liten sak. Jag har hittills( v33) gått upp 7 kg (har lite för mycket sen innan så jag är bara tacksam över att det inte har blivit så mycket) men nu har jag gått ner 3 kg...de sista två veckorna. Jag har inte på något sätt ändrat kosten eller rört på mig mer (går inte för alla sammandragningar o andra risker jag har). Har ni varit med om att gå ner i slutet av graviditeten? Tänkte först inte bry mig om det men om lillen nu lägger på sig mycket varje vecka och jag samtidigt går ner, så blir det ju mer jag "går ner" egentligen..

Är lite nervös idag då jag ska iväg o göra ett UL till (placenta placering, tillväxt, flöde) eftersom läkarna inte är överens om hur jag ser ut...

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35