• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • DragonWoman

Hej flickor

Måste fråga er lite ang viktuppgång. Hur mycket har ni eller gick ni upp nu? Jag har bara gått upp 5 kg. Känns lite? Min sk bm har ingen koll på nått så frågar här ist

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • Lenafena

Jag gick upp 18-20 kg och tappade allt inom två månader efter förlossningen. I love amning! :D

Be that kind of woman, that when your feet hit the floor each morning - the devil says Oh crap, she's up..
  • PoL

Jag har inte vägt mig på länge men gick upp över 30 kg vid båda tidigare graviditeter och nu är det nog liknande... Men jag får sån jättemage o stooora bebisar, så jag brukar säga att viktuppgången behövs för att jag inte ska bli framtung o ramla

• Maramina
    DragonWoman skrev 2014-08-12 23:45:48 följande:

Hej flickor smile1.gif

Måste fråga er lite ang viktuppgång. Hur mycket har ni eller gick ni upp nu? Jag har bara gått upp 5 kg. Känns lite? Min sk bm har ingen koll på nått så frågar här ist smile5.gif

Jag gick inte upp något alls och nu, fem veckor efter förlossningen väger jag 8 kg mindre än innan graviditeten.
  • Saga09

Hej flickor smile1.gif

Måste fråga er lite ang viktuppgång. Hur mycket har ni eller gick ni upp nu? Jag har bara gått upp 5 kg. Känns lite? Min sk bm har ingen koll på nått så frågar här ist smile5.gif

Jag har gått upp ca 25 kg under bägge muna graviditeter.. Kilona rann inte av enkelt utan tog väl en 10 månader att få bort.

Har nu gått upp 7 kg i vecka 22
  • emjh
    Lenafena skrev 2014-08-11 14:24:40 följande:

Min kts blev värre ju närmare förlossningsdatumet man kom och försvann kort efter förlossningen. Däremot kände jag inte av det under de mest hektiska dagarna när förlossningen var igång. Det verkade som om kroppen prioriterade annat ;)  Jag var sjukskriven två månader innan BF för det.

De enda skenorna som funkade för mig var Futuro på apoteket: www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx

Plastskenorna man får gratis på rehab var inget vidare - de åkte av när jag sov... Futuros sitter väldigt skönt på och man får bra stöd!

Tack för info!
  • emjh
    PoL skrev 2014-08-11 15:45:30 följande:

Emjh: skönt m ett bra besök idag. Lenafena verkar gett bra svar, jag kan dock komplettera med att om det blir nödvändigt, kan läkare även ev operera karpaltunnel. En kompis till mig genomgick en sådan operation under graviditeten och fick ha skena tills det läkt - i detta fallet var det väldigt infekterat!

Ok! Hoppas det slipper bli så illa. :)
  • emjh

Hej flickor

Måste fråga er lite ang viktuppgång. Hur mycket har ni eller gick ni upp nu? Jag har bara gått upp 5 kg. Känns lite? Min sk bm har ingen koll på nått så frågar här ist

Jag gick upp 6 kg förra gången och denna har jag hittills gått upp 4-5 kg. Allt har satt sig på magen, förutom att jag har vätska (svullnad) i framför allt benen (de känns dubbelt så stora men det är väl inte riktigt sant). :) 
  • Lagombutwhy
    Kroken skrev 2014-08-11 08:48:00 följande:

Här har vi haft en tuff helg. Min pappa dog natten till söndag. Han har varit dålig länge och varit inlagd i omgångar. Nu hade han varit inlagd i två veckor och blev bara sämre. Så för honom var det det bästa som kunde ske, han slipper ha ont och lida mer nu. Jag är i v.37 nu och sörjer att mitt barn inte får träffa och lära känna sin morfar. Jag sörjer att min pappa inte får träffa och lära känna ett nytt litet barnbarn. Nu inväntar vi begravning för att få ta ett sista farväl. Hoppas innerligt att jag kan vara med och att bebis samarbetar och antingen håller sig kvar där inne eller kommer lite tidigare.

Känner med dig, jag förlorade min älskade pappa för två år sedan efter 6mån sjukdom 60 år bara. Kan tänka mig att det är mycket tyngre att hantera som gravid, alla känslorna blir ju så mycket starkare.. Varma kramar till dig <3
  • Kroken

Tack för era vänliga ord <3 Livet slutar ju inte utan rullar på som vanligt, förutom att han inte finns där!  Men han hade som sagt varit dålig en tid och de senaste två veckorna bara blivit sämre, så vi visste ju att detta var det som skulle ske inom en snar framtid. Än dock lika tungt när det sker. Och att vara gravid med alla dessa känslor är ingen bra kombination Nu ska mamma till begravningsbyrån imorgon och hon sa att jag får följa med om jag vill men det får jag avgöra själv hur jag orkar och känner. Och det är klart jag vill följa med egentligen, men jag är inte stabil och väldigt gråtig av mig så jag vet inte om det är det mamma behöver just nu? En av mina bröder skulle följa med henne, ev. en av mina andra bröder också så hon är inte ensam iallafall.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35