• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • plopp76
    Snowgirl skrev 2014-01-02 10:57:33 följande:
    Plopp, vad bra! Så där blev det för oss också när vi blev spontant gravida. Dock efter IVF. Vi fick också VUL av kliniken. Lycka till!

Jättespännande ju! Må dessa två veckor gå FORT nu :)
  • Patricia4
    plopp76 skrev 2014-01-02 11:08:23 följande:

Jättespännande ju! Må dessa två veckor gå FORT nu :)
    Kul med vul tid:))

Tänkte vänta en vecka eller två innan jag ringer. Är livrädd att få missfall så jag tänkte vänta till v 8 med att ringa.

Korkat att tro att genom att boka tid till bm så får jag missfall men känner att jag vill avvakta denna gång. Vara lite försiktig.

Nu ska jag äntligen få äta:) vi har parmesantoppar kvar sen nyår och till det vill jag ha viktväktarkorv och tsatsiki. Ja jag vet... Konstig blandning :/ men har gått 7 km promenad och nu SVÄLTER vi ;)
  • Snowgirl

Det är ingen brådska med barnmorskan tänker jag. Jag ringer nog efter ultraljud et den 24:e Då är jag i vecka 9+ någonting. Jag vill inte heller ringa för tidigt, men det beror mest på att jag tycker att det blir jobbigt att behöva avboka om det skulle bli missfall. Barnmorskan brukar inte bli så glad dock. De vill kunna planera in besöken i tid, men det skiter jag i just nu. Vi ska inte göra KUB så då behöver vi inte boka tid för det heller.

• Leppardette

Hej alla!

Nu ansluter jag mig! Plussade strax före nyår, är i vecka 5 nu och alltså BF i september. Första gången jag är gravid "på riktigt" så allt känns nytt och overkligt. Försöker att inte ropa hej än (och försöker att undvika att tokshoppa sparkdräkter på nätet).

Vill gärna lära känna er andra här.

• Insanejane77

Hej! Ansluter mig också om det går bra :)

Jag är 36 år och har kämpat ett tag för att få en bebis och jag har haft det tufft med dödfödd dotter och flera missfall och har inte lyckats so far.
    Nu är jag iaf gravid för 5e gången och verkar ha fått behålla den här graviditeten med hjälp av bl a progesteron. Jag är nu 15+6 och har börjat känna min knodd röra sig i magen och jag har lyssnat med angelsound på hjärtljuden några gånger, då känns det lite bättre med oron. Jag mår bra i graviditeten och upplever inga besvär förutom trötthet och andfåddhet. Flåsar som en hund vid minsta ansträngning. Skrattande Jag har inte gått upp något i vikt, tvärt om gått ner ett par kg som tur är. 

Är det någon mer i tråden som också haft svårt att få barn?

• Kaa76

Hoppar in här med nu när jag vet att allt är ok :)  Är gravid i vecka 7+6 och har haft en hel del blödningar, men efter VUL igår så hoppas jag kunna slappna av mer nu.   
    Är 37 år, detta blir mitt fjärde barn, om allt går som det skall. Har haft två missfall innan detta så det känns lite små nervöst.  Är ensamstående så denna lilla har blivit till genom insemination. Mina stora barn är 18 och 15. Min yngsta skulle  ha varit snart tio. Blir verkligen att börja om från början men bara kul. 15 åringen är jätte engagerad i detta, har laddat ner en gravid app till sin egen mobil och har högläsning för mig dagligen. 
    Bor i Malmö och jobbar som förskolelärare.

• Snowgirl

Insanejane77, Vi har också haft en tuff resa. Försökte i tre år med första barnet, gjorde IVF som misslyckades. Blev spontant gravid i väöntan på frysåterföring, men det barnet förlorade vi när jag var i v 23. Blev gravid igen bara tre månader senare och fick en frisk dotter 2010. Började försöka för syskon i maj i år och blev gravid direkt. Det blev dock missfall i v5+5. Nu är jag gravid igen och hoppas att det ska gå bra den här gången. Vad hände med din dotter?

• zizuna

Hoppar in här jag med ;)

Jag blir 37 i år borni skåne sen 8år tillbaks men är från Stockholm och väntar mitt 4e barn är i vecka 32 idag BF 8/3-14 :D

Har 3 döttrar sen innan som blir i år

17,11 &10

Väntar en pojke denna gången men min sambo. Det är hans första så ska bli enormt spännande äntligen få en son <3

• Patricia4

Välkomna alla nya:)

Vad kul att vi är flera som väntar fjärde barnet . Mina är 17,14 och 6 år och det här blir min sambos andra barn. De äldsta och yngsta är pojkar så jag hoppas det blir en tjej så har jag två av varje.

Spelar absolut ingen roll vad det blir, nu när man är äldre betyder orden " bara barnet är friskt" mer. Noijar mig för allt möjligt. Först ska jag komma längre i graviditeten , har precisbörjat v 7. Två missfall tidigare 2013 så nu tycker jag att jag haft min beskärda del. Min sjunde graviditet. Jag är 38 år hinner bli 39 innan bebisen kommer. Med sexåringen hade jag Bf 27 augusti , nu har vi 28 augusti. Tredje augustibarnet isf:)) Har aldrig gått över tiden.

Det verkar som de flesta har tuffa erfarenheter med sig. Hoppas det går vägen nu för alla!

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35