• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Leppardette
    Snowgirl skrev 2014-01-05 08:50:30 följande:
    Det finns en liten risk för missfall vid fostervattensprov.

Suck, alltid dessa pest- eller kolera-val. :-/ Vet att risken ökar efter 35 men det är fortfarande ganska liten risk... väl? Större risk för missfall vi fostervattenprov? Eller hur sjutton ska man resonera?
    Snorpan7801 skrev 2014-01-05 09:05:05 följande:

Ibland känns det lite jobbigt att ens ålder hela tiden ska spela så stor roll...
    Amen! :-P Fast jag tänker mig att jag är i mycket bättre form/skick än många 20-åringar. Det borde väl ändå vara värt något. :-/
  • Leppardette
    Nicki2011 skrev 2014-01-05 12:12:43 följande:

Hej!

Jag smygkikar lite i er tråd, då jag om några dagar HOPPAS att jag får hoppa in här!! Glad

Jag vill bara skriva en sak innan! För ca 5 år sedan födde min väninna ett barn med Down Syndrom! Hon var då 36 år! Samma år hon födde denna härliga lilla tjej, var det sex stycken som fick Downs syndrom! Jag kan tillägga att det endast var hon som var över 30 år! Resten av mammorna var alltså under 30 år!!
    Bara så att ni vet!!!! {#emotions_dlg.flower}

Tack Nicki, härligt med lite positiv statistik för en gångs skull. Och hoppas vi ses igen här snart.
  • zizuna

Hej

igår 00.58 började jag få massor med sammandragningar men ej regelbundet. Detta höll på till 04.30 srn somnade jag av ren utmattning och är lite orolig att det ändå höll i sig så många timmar och att jag helt plötsligt va (lös) i magen. Okej att han får gärna komma ut innan bf men helst ej innan vecka 36.

kan allt detta va efter han borrat neråt förgår som jag fick nu så himla mycket sammandragningar?

Tack för alla svaren :)

• Patricia4
    zizuna skrev 2014-01-06 09:09:04 följande:
    Hej
    igår 00.58 började jag få massor med sammandragningar men ej regelbundet. Detta höll på till 04.30 srn somnade jag av ren utmattning och är lite orolig att det ändå höll i sig så många timmar och att jag helt plötsligt va (lös) i magen. Okej att han får gärna komma ut innan bf men helst ej innan vecka 36.
    kan allt detta va efter han borrat neråt förgår som jag fick nu så himla mycket sammandragningar?
    Tack för alla svaren :)
    Hej

Låter som du har det tufft. Man ska ju sova på nätterna,inte ha en djungeltrumma i magen...;)  Jag skulle nog ringa barnmorskan imorgon bitti och be om en tid. Låter som lite väl mycket sammandragningar. Samtidigt så får man väl tidigare och mer sammandragningar om man fött tidigare..så det kan ju vara helt enkelt så att din kropp övar inför fl . Passa på och vila nu! 
  • Snorpan7801
    Leppardette skrev 2014-01-06 02:07:44 följande:
    Fast jag tänker mig att jag är i mycket bättre form/skick än många 20-åringar. Det borde väl ändå vara värt något. :-/

Det tror jag absolut är värt mycket???? har provat både föda barn i 20 års ålder och senare i livet. Sån skillnad har det inte varit. Denna gång har jag haft lite otur, då mitt blodprov och ålder drog ner resultatet... Därför blev det moderkaksprov. Jag har många vänner som fått barn efter 35 och det har gått toppen????
  • Patricia4

Hej

Idag har jag fattat mod till mig och ska ringa till barnmorskan och boka tid. Är lätt illamående såhär på morgonkivsten och behöver inte tro hela tiden att jag får missfall...:/ 
    Hur mås det där hemma i stugorna? 

• plopp76
    Patricia4 skrev 2014-01-07 08:11:50 följande:
    Hej

Idag har jag fattat mod till mig och ska ringa till barnmorskan och boka tid. Är lätt illamående såhär på morgonkivsten och behöver inte tro hela tiden att jag får missfall...:/ 
    Hur mås det där hemma i stugorna? 
    God morgon!

Jag mår lite så där illa som åksjuka mest hela tiden. Men det är nog väldigt lindrigt ändå som det verkar, andra har det nog jobbigare :)

Jag ska ringa IVF-kliniken idag och boka av vår tid nästa vecka. Det känns lite pirrigt! Men ska bli kul att höra vad dom säger med.

Heja dig Patricia! Kram!
  • Patricia4
    plopp76 skrev 2014-01-07 08:18:18 följande:
    God morgon!

Jag mår lite så där illa som åksjuka mest hela tiden. Men det är nog väldigt lindrigt ändå som det verkar, andra har det nog jobbigare :)

Jag ska ringa IVF-kliniken idag och boka av vår tid nästa vecka. Det känns lite pirrigt! Men ska bli kul att höra vad dom säger med.

Heja dig Patricia! Kram!

Tänk vad glada även de måste bli:)
    Ni har ju VUL snart, är så avis. Får se vad bm säger o vi får se vår lilla ärta snart.
    Mitt illamående är också som åksjuka, ganska lindrig ändå. Har inte börjat kräkas förrän vecka 9 med tidigare barn. på ett sätt längtar jag efter kräkningarna, då är allt som det ska. Helt sjukt...vem vill kräkas:))
    Annars har jag yrsel och är förstoppad, svullen och är sugen på nåt hela tiden. Hur kommer jag se ut när allt är klart??
  • plopp76
    Patricia4 skrev 2014-01-07 08:35:09 följande:

Tänk vad glada även de måste bli:)
    Ni har ju VUL snart, är så avis. Får se vad bm säger o vi får se vår lilla ärta snart.
    Mitt illamående är också som åksjuka, ganska lindrig ändå. Har inte börjat kräkas förrän vecka 9 med tidigare barn. på ett sätt längtar jag efter kräkningarna, då är allt som det ska. Helt sjukt...vem vill kräkas:))
    Annars har jag yrsel och är förstoppad, svullen och är sugen på nåt hela tiden. Hur kommer jag se ut när allt är klart??

Ja, dom blir nog glada, det tror jag :)

Jo lite fuskigt är det med VUL nästa vecka... det borde alla få tycker jag! Så kanske man kan lindra mångas oro. Jag hoppas att jag slipper kräkningarna, vill helst slippa det helt. Fungerar jättebra med bara åksjuka känns det som ;)

Precis så kännar jag med... jag vill äta nåt litet mest hela tiden, kommer väl se ut som en ballong innan detta är klart. Orkar du träna och så där nu? Jag har varit sjuk i helgen men känner att jag måste komma igång lite med åtminstone promenader. Gymmet kommer nog få färre besök av mig tror jag, men promenaderna gillar jag ju så det är väl bra att fortsätta med. 

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35