Granada skrev 2014-01-05 13:52:39 följande:
Gjorde du nâgon utredning? Känslan säger mig att det är otur, det känns inte som nâgot är fel(inga proppar i moderkaka eller fel pâ de missfallsrester som analysterats tidiagre tex). Ja ja, en dag i taget..
Nej ingen "riktig" för endast två är konstaterade MA hos sjukvården, ett blev ett missfall som avslutades av sig själv, tidigt. Men jag har hela tiden trott att något var fel och lyckades sedan övertyga en läkare på sjukhuset att ta de blodprover på mig som man gör vid missfallsutredning och inget fel hittades. Hon var snäll nog att skriva ut progesteron åt mig samt trombyl, Trombyl skulle jag ändå få äta pga mitt tidigare HELLP. Dom verkar ha gjort susen iaf för jag började ta min medicin så fort jag fick ett plus några dagar innan BIM.
Det har varit ca 6 månader mellan mina missfall så jag tror inte att det kan ha varit missfallsrester i mitt fall utan jag tror med på trombylen isf. Jag minns att med min första graviditet i början när jag inte visste att jag var gravid, så åt jag ipren nästan dagligen för jag hade sån huvudvärk. Vid nästkommande graviditeter visste jag ju att det var farligt och jag upptäckte tidigare att jag var gravid än jag gjorde första gången då jag upptäckte det i v 7-8 nån gång. Jag har ätit järntabletter i åratal och har haft väldigt bra järnvärden och det kanske helt enkelt var så att mitt blod var för tjockt eller nåt.
Men säger din känsla dig att det är otur du har så är det säkert det. Kan du få missfallsutredning eller liknande?