• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Scarlett01
    Patricia4 skrev 2014-01-07 08:11:50 följande:
    Hej

Idag har jag fattat mod till mig och ska ringa till barnmorskan och boka tid. Är lätt illamående såhär på morgonkivsten och behöver inte tro hela tiden att jag får missfall...:/ 

Hur mås det där hemma i stugorna? 

Oj vad det har skrivits flitigt här senaste dagarna, roligt Nånstans läste jag att missfallsrisken är mindre om man mår illa... Enligt en undersökning... Hur vetenskaplig vet jag inte, men ändå Så om man ska se något positivt med det

Jag har åkt på en dunderförkylning och med den har illamåendet ökat mest legat nerbäddad i soffan sista dagarna. Kräkts några gånger och tandborstningen är verkligen en utmaning.

Plopp: Förstår att man önskar sig lite illamående innan man är i det, och allt jag vill är att det ska gå över. Är i v 14 nu, så det borde gått över, vilket gör att jag misstänker att jag får dras med det länge till, kanske hela vägen, känns lite tungt... Men bara att gilla läget Vi får ju världens finaste pris i slutänden för våra mödor

Ha en bra dag!
  • Patricia4

Har slutat träna på gymet, kan ju inte ta det lugnt. Går promenader varje dag, minst 5 km som tyvärr inte syns på vågen alls. Har redan gått upp tre kg och försöker att äta nyttigt men har svårt på kvällarna då jag är sugen. Med minsta sonen tålde jag inte sött så gick bara upp 8kg (och ner 14kg  på förlossningen!!)   Nu verkar jag tyvärr inte ha några problem alls med choklad eller godis....Drömmer Hallå valrossen, kan ju folk ropa till mig i sommar :..!

Ha en bra dag ni med !

• Scarlett01
    Patricia4 skrev 2014-01-07 09:18:30 följande:
    Har slutat träna på gymet, kan ju inte ta det lugnt. Går promenader varje dag, minst 5 km som tyvärr inte syns på vågen alls. Har redan gått upp tre kg och försöker att äta nyttigt men har svårt på kvällarna då jag är sugen. Med minsta sonen tålde jag inte sött så gick bara upp 8kg (och ner 14kg  på förlossningen!!)   Nu verkar jag tyvärr inte ha några problem alls med choklad eller godis.... Hallå valrossen, kan ju folk ropa till mig i sommar :..!

Ha en bra dag ni med !

Jag gick ganska snabbt upp 3 kg, men har stannat där sen. Känns ju ändå viktigt att göra det man kan för att må så bra man kan nu (med lite sunt förnuft också såklart), så nån extra chokladkaka ibland känns oskyldigt tycker jag. Man får ta tag i extrakilona när bebis är ute sen tänker jag. Fast man behöver ju inte släppa helt på hämningarna

Jag har börjar få ont i svanskotan och ländryggen om jag går för mycket, så får begränsa mig lite... Brukar bli ett par 30 min promenader om dagen. Brukar egentligen vilja gå en gång i minst en timme, men det funkar inte nu. Är inte van vid att vara slav under min kropp på det här sättet, den brukar annars lyda mig väldigt bra
  • Insanejane77

Hej flickor!

Jag har inget gravidillamående alls, har inte haft vid någon av mina graviditeter. Det kan låta löjligt att inte vara helt överlycklig över det kanske men ibland hade det varit trevligt att känna att det faktiskt händer något i kroppen. Nu gör jag väl det då jag känner bebis röra sig ibland men innan jag kände det var det som att jag hela tiden gick och kände efter, "är jag fortfarande gravid??". Dessutom kunde jag gott tåla att ha mått lite dåligt så jag kunde ha vaktat lite mer vad jag ätit de senaste veckorna... Jag är överviktig och jag lever som en rockstjärna matmässigt och måste sluta nu snart så jag kan vakta min kost och mitt sockerintag.Obestämd Som tur är så gick jag ner två kg i början så att jag nu lagt på mig 2 kg i v 17 känns inte lika farligt. 

Annars mår jag bra i graviditeten, förutom att min trötthet som gjorde att jag sov så gott, nu har gått över och jag är istället vaken till oftast 4 på morgonen. 

Ha en bra dag {#emotions_dlg.flower}

• Scarlett01

BM ringde nyss med svar på KUB (fick ju vänta på svar eftersom de tappat bort mina prover)

Vi fick låg risk inte för att jag varit orolig egentligen, men skönt ändå! Vi fick 1:8000 på Downs, och 1:20 000 på de två andra avvikelserna Bra start på dagen

• plopp76
    Scarlett01 skrev 2014-01-07 09:43:01 följande:
    BM ringde nyss med svar på KUB (fick ju vänta på svar eftersom de tappat bort mina prover)
    Vi fick låg risk inte för att jag varit orolig egentligen, men skönt ändå! Vi fick 1:8000 på Downs, och 1:20 000 på de två andra avvikelserna Bra start på dagen

Härligt! Heja!
  • Patricia4
    Scarlett01 skrev 2014-01-07 09:43:01 följande:

Underbart, jättehärligt Skrattande. Grattis!
  • MinM

Hej! Jag är nyss fyllda 37 år och vill gärna hänga med i er tråd :)

Jag och min man har två döttrar på 13 och 9 år och denna gravidetet var oplanderad, men det ska bli mysigt med en bebis i huset igen om allt går bra.

Jag är i v. 12+3, hade en stor blödning för en vecka sedan. Var helt säker på att det var missfall på G, men åkte ändå till Gynakuten och fick då se ett sprattlande pyre och hjärta som slog.

Har tid för KUB imorgon, känns lite nervöst...får man svar direkt eller hur går det till ni som vet?

Annars mår jag illa mest hela tiden ( har jag gjort ända sedan början) känner mig andfådd och orkar inte göra mycket....jag småäter hela tiden för att minska på illamåendet och orkar bara inte motionera 

Ser fram emot att få följa med i denna tråd!

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35