• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Snorpan7801
    Scarlett01 skrev 2014-01-07 09:43:01 följande:
    BM ringde nyss med svar på KUB (fick ju vänta på svar eftersom de tappat bort mina prover)

Vi fick låg risk inte för att jag varit orolig egentligen, men skönt ändå! Vi fick 1:8000 på Downs, och 1:20 000 på de två andra avvikelserna Bra start på dagen

Härligt! Grattis!!
  • Kaa76
    Scarlett01 skrev 2014-01-07 16:10:16 följande:

Usch vad jobbigt. Förstår din oro. Hoppas de kan erbjuda lite tätare kontroller så du kan få lite ro, speciellt eftersom du redan varit med om flera mf. Jag har själv inte blödit nåt, men två på mitt jobb blödde till och från genom hela sina graviditeter, och de födde båda friska fina barn Håller tummar att allt ska gå bra!
    Tack! Min mamma blödde av och till hela sina graviditeter, men jag har aldrig blött innan utan att det blivit missfall, är svårt att slappna av så länge det är så här, Längtar tills jag gått så långt att jag kan känna barnet, är liksom lättare att veta att allt är ok då :/ 
    Nu har jag inte blött något mer sedan igår kväll, hoppas det inte blir mer nu för detta börjar bli rätt jobbigt. 
  • Snorpan7801
    Kaa76 skrev 2014-01-07 16:03:00 följande:
    Här fortsätter det med blödningar av och till :(  Var inne i torsdags, och då såg allt bra ut, hjärtat slog som det skulle osv.  I går började jag blöda igen, blödde i två,tre timmar, men sedan slutade det igen. (så som det gjort de andra gångerna med.) Men det skrämmer ju skiten ur mig varje gång!  Mådde inte alls så illa i går som jag gjort innan heller, samma sak idag. Fast nyss så spydde jag, så det är nog ok ändå, men det är rätt tärande med dessa förbaskade blödningar. Jag skall på inskrivning på MVC i morgon, hoppas de kan hålla lite mer koll på det där, känner att jag inte riktigt orkar med denna oro :(

Det ska säkert gå bra för dig! Håller tummarna!
  • Patricia4
    Kaa76 skrev 2014-01-07 19:28:23 följande:
    Tack! Min mamma blödde av och till hela sina graviditeter, men jag har aldrig blött innan utan att det blivit missfall, är svårt att slappna av så länge det är så här, Längtar tills jag gått så långt att jag kan känna barnet, är liksom lättare att veta att allt är ok då :/ 
    Nu har jag inte blött något mer sedan igår kväll, hoppas det inte blir mer nu för detta börjar bli rätt jobbigt. 
    Hej

Jobbigt med blödningarna, hoppas det ger sig snart! Säger som Scarlett: du borde få oftare kontroller med tanke på dina missfall, men det funkar väl inte så antar jag. Håller tummarna att pyret stannar!
  • Patricia4
    jenny gr skrev 2014-01-07 15:54:02 följande:

Hej, är xå ny i tråden, är 38 & väntar mitt 3:e barn. Har 2 sen tidigare med en annan man. 2 killar, 11 & 7 år plus 2 bonuskillar, 10 & 7 år. Är super gravid, BF 1:a feb. Hade glömt hur jobbig sista månaden är, man är så otymplig, klumpig & andfådd! Samt sover dåligt. Samtidigt som man vet att det inte är så långt kvar tills man får hålla sitt lilla knyte i famnen. Kul att få höra om andra i snarlika åldrar! Någon som bor i Sthlm?

Välkommen! Snart dags alltså! Åh vad kul, snart har du en bebis :)) vet ni om det är en tjej eller kille? Blir det en tjej har ju hon en hel del storebröder som kommer försvara henne, för all del lillbrorsan med:)
  • mwiksten

Ska på fvp om två timmar nu!!  Börjar vara lite nervös faktiskt Tungan ute Inte för nålen utan för att jag ska se bebisen i magen igen. Och sen ska man vänta på provsvaren. Men när man fått svaren och varit på RUL så ska man väl ändå börja slappna av mera.

• zizuna

Gillar ej heller min BM då dem senaste besöken är enbart diskutioner ang min vikt!!

Jag har ej velat väga mig då jag är gastric op sen innan och jag ser själv att jag gått upp i vikt men vill ej veta hur mycket har ej ork att må sämre än nödvändigt. Så senaste besöken pratade hon om vikten i 20min!!

Så det slutade med att jag vägde mig och hade gått upp 9kg så får se nu nästa vecka när jag ska dit igen om hon tar upp detta med min vikt då lär hon få veta vad hon heter. TRO MIG!!

Blir så arg att hon som är pinnsmal ska ge mig goda råd hur fan vet hon vad övervikt/fetma är eller vad jag gått igenom jag är ju ej OP utan andledning?!

Har alltid varit rund och go och vill vara det med men med måtta så klart.

jag väntar mitt 4e barn men första sen efter op. Dem 3 andra gick jag upp runt 20-35kg var. Fullt friska alla 3 :)

Förlåt för gnället men behövde spy ur mig att här i skåne finns det oxå nötter till BM!!

BF 8/3-14

• MinM
    mwiksten skrev 2014-01-08 08:40:37 följande:
    Ska på fvp om två timmar nu!!  Börjar vara lite nervös faktiskt Tungan ute Inte för nålen utan för att jag ska se bebisen i magen igen. Och sen ska man vänta på provsvaren. Men när man fått svaren och varit på RUL så ska man väl ändå börja slappna av mera.
    Lycka till på fvp mwiksten!

---------------------------------------------------------------

Jag har nyss kommit hem från KUB och läkarundersökning.

Allt såg bra ut och fick resultatet 1/14 000 på down syndrom och ännu lägre på de andra två. :))) Så skönt att veta!
    Pyret sprattlade och var morgonpigg tyckte ULsköterskan

På läkarundersökningen kom vi överens om snitt som blir i v. 39 men det var vad jag ville också pga. omständigheterna!

Så glad idag!!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35