• LivetEnligtSandra

Omföderskor BF 2014

Hej! Är med i andra trådar för BF-2014 men det skulle vara kul att prata med andra omföderskor också! Glad
    Jag har en dotter född 2012 som nu är 1,4 år och en liten i magen som är beräknad 1 Januari 2014.
    Kom gärna in med ett inlägg så vi kan surra om allt mellan himmel och jord! Hjärta 

• Svar på tråden Omföderskor BF 2014
  • LivetEnligtSandra

Välkommen Tulip79! :)
    Var det jobbigt att gå över så länge lr fick du må bra de sista 2 veckorna??
    Jag hoppas på att få gå till BF, alt. Gå över tiden denna gång. Vill ha en lugn jul/nyår med dottern och sambon!

• leiasmamma

Mina graviditeter har överlag varit väldigt lika varandra tycker jag, vissa grejer skiljer men i det stora hela så är dom lika! Magformen är relativt lik, liiite längre denna gång tror jag. Misstänkte att de var en liten flicka till för dom har varit så otroligt lika i magen! :)

Nej det är lite jobbigt att inte kunna tagga på telefonen! ;) Min 2-åring kom 9 dagar för tidigt, gör hennes lillasyster likadant så kommer hon 23e... Känns ju inte superlyckat precis! Hoppas för hennes skull att hon stannar i magen till -14. Kan inte vara kul att fylla år i dom sista dagarna av året!

• LivetEnligtSandra
    leiasmamma skrev 2013-11-18 23:31:29 följande:
    Mina graviditeter har överlag varit väldigt lika varandra tycker jag, vissa grejer skiljer men i det stora hela så är dom lika! Magformen är relativt lik, liiite längre denna gång tror jag. Misstänkte att de var en liten flicka till för dom har varit så otroligt lika i magen! :)

Nej det är lite jobbigt att inte kunna tagga på telefonen! ;) Min 2-åring kom 9 dagar för tidigt, gör hennes lillasyster likadant så kommer hon 23e... Känns ju inte superlyckat precis! Hoppas för hennes skull att hon stannar i magen till -14. Kan inte vara kul att fylla år i dom sista dagarna av året!
    Jag känner samma! För barnets skull så går jag gärna över tiden! :)
    Kan ju bara tänka mig hur det ska va och fylla år så sent på året då jag själv fyller i Maj och jag tyckte det va "långt" till min egen födelsedag då jag ex. fyllde 18 :D

Håller tummarna för oss båda att bebisarna vill vara kvar över jul! :) 
  • tulip79
    LivetEnligtSandra skrev 2013-11-18 18:27:49 följande:
    Välkommen Tulip79! :)

Var det jobbigt att gå över så länge lr fick du må bra de sista 2 veckorna??

Jag hoppas på att få gå till BF, alt. Gå över tiden denna gång. Vill ha en lugn jul/nyår med dottern och sambon!

• tulip79

Jo det var jobbigt. Jag var trött o magen så stor o tung. Gick upp 23 kg... All denna väntan. Jag ställde in mig på igångsättning de sista dagarna, men det är jag glad att jag slapp iaf! Förlossningen gick smidigt. Från första värken till att sonen var ute tog 11, 5 tim.

• LivetEnligtSandra
    tulip79 skrev 2013-11-19 14:48:29 följande:
    Jo det var jobbigt. Jag var trött o magen så stor o tung. Gick upp 23 kg... All denna väntan. Jag ställde in mig på igångsättning de sista dagarna, men det är jag glad att jag slapp iaf! Förlossningen gick smidigt. Från första värken till att sonen var ute tog 11, 5 tim.
    Ja då vet jag hur du hade det, men jag hade så tidigare i graviditeten. 
    Med dottern så blev jag inlagd för tidig havandeskapsförgiftning så hon blev jag igångsatt med i v.38.
    Jag hade inte gått upp i vikt i mig själv, bara vätska ca25kg och det tar ju på krafterna att bära så mkt extra vikt... :/
    Jag hade förvärkar i 2dygn, och med igångsättning var det riktigt jobbiga.

Men hur mår du denna graviditet? Haft några tankar kring denna förlossning som kommer? 
  • leiasmamma

Hoppas med att bebisarna förstår att dom borde hålla sig inne :) Jag fyller år i januari, rätt bra men va tråkigt att man fick presenter så tätt o så va det så lååångt till nästa gång ;) förutom att vi fick "sommarpresenter", var la för både jag o min bror är vinterbarn!

Jag mår bra faktiskt, förutom att jag har blivit så galet trött igen! 38 dagar kvar till BF, skönt! :) Hur mår du själv?

• LivetEnligtSandra
    leiasmamma skrev 2013-11-24 19:51:15 följande:
    Hoppas med att bebisarna förstår att dom borde hålla sig inne :) Jag fyller år i januari, rätt bra men va tråkigt att man fick presenter så tätt o så va det så lååångt till nästa gång ;) förutom att vi fick "sommarpresenter", var la för både jag o min bror är vinterbarn!

Jag mår bra faktiskt, förutom att jag har blivit så galet trött igen! 38 dagar kvar till BF, skönt! :) Hur mår du själv?
    Jag har också 38 dagar kvar! :) Känns skönt att ha kommit ner under 40 nu.
    Jag har iaf mått bättre kan jag säga.. Åkte in på förlossningen igår och fick vara där i 4 timmar p.ga högt blodtryck, åkte in för att jag haft migrän 4-5dagar och de vill ha extra koll på mig nu då jag fick hsf förra graviditeten. Med dottern var det rena mardrömmen, så jag sitter nu hemma och hoppas på att jag ska bli bättre och få gå hela vägen till BF denna gång.
    160/101 hade jag i bltr igår så de gjorde CTG och TUL och en massa prover, men proverna såg perfekta ut så nu hoppas läkarna på att jag inte håller på att utveckla ännu en havandeskaps förgiftning.
    Skönt att du mår bra, tröttheten tar på krafterna här med, och speciellt den nedrans huvudvärken :/ 
Svar på tråden Omföderskor BF 2014