• LivetEnligtSandra

Omföderskor BF 2014

Hej! Är med i andra trådar för BF-2014 men det skulle vara kul att prata med andra omföderskor också! Glad
    Jag har en dotter född 2012 som nu är 1,4 år och en liten i magen som är beräknad 1 Januari 2014.
    Kom gärna in med ett inlägg så vi kan surra om allt mellan himmel och jord! Hjärta 

• Svar på tråden Omföderskor BF 2014
  • LivetEnligtSandra
    Josefinmagnusson88 skrev 2013-11-17 22:07:46 följande:
    Just det ja: Med sonen i magen behövde jag inte äta järntabletter men det behöver jag nu! Jag är också så hiiiiiimla nyfiken på vem som lever i min mage:))) Denna gången tror alla runtomkring mig olika "alltså 50/50" och med min son i magen sa alla "det där måste ju vara en pojke med tanke på hur bra du mår och hur din mage ser ut" jag såg alltså inte gravid ut bakifrån och hade bara en mage so. Putade rakt fram!
    Gick dåligt att tagga via mobilen, hoppas du ser mitt förra inlägg! :)
  • sommarbarn2010

Hej! Jag hoppar också gärna in här :) Jag har en son som är född i maj-10 och är nu gravid med lillasyster som är beräknad till 11:e feb. Storebror kom 6 veckor för tidigt så vi hoppas nu att lillasyster har tålamod att stanna inne i magen lite längre :) Mina graviditeter har hittills varit ganska lika varandra, bortsett från magen som denna gång är lite mer "rundare".

• Josephinea

Mina graviditeter har varit väldigt lika. Svårt att säga med eftersom jag jobbade förra graviditeten och denna är jag föräldraledig, så man kan ju dra ner tempot lite mer denna gången. Största skillnaden är väl att järnvärdet är lågt denna gången och är väldigt trött. Tror alla graviditeter ser olika ut oavsett kön, men det är kul att spekulera! :)

Har ni funderat något på namn? :)

• Josefinmagnusson88

Ja vi får väl se vad som döljer sig där inne i våra magar :)) Men min magform är inte jätte olik den, som jag hade med sonen, så kanske att det är en pojk ändå?! Hmm vi får väl se ;)

LivetEnligtSandra skrev 2013-11-18 00:50:59 följande:
    Välkommen hit Leiasmamma!! :) kul med en till med BF 1 januari, blir spännande och se om våra gryn vill titta ut 2013 lr 2014! :D Josefinmagnusson88: Låter faktiskt som att du nu har en lillasyster i magen! :D blir kul och se om "faktorerna" stämmer :) isf ska ju jag ha en lillebror! Ja vet du vad! Hjärtljudet är helt olika! Dottern hade 156-165 och bebis i magen nu har haft 125-135 nu varje gång^^ så ingenting är lika!

• Josefinmagnusson88

Hejsan :) Har hjärtljuden och dina sug efter saker skilt sig från graviditeterna :)?!

sommarbarn2010 skrev 2013-11-18 10:40:18 följande:
    Hej! Jag hoppar också gärna in här :) Jag har en son som är född i maj-10 och är nu gravid med lillasyster som är beräknad till 11:e feb. Storebror kom 6 veckor för tidigt så vi hoppas nu att lillasyster har tålamod att stanna inne i magen lite längre :) Mina graviditeter har hittills varit ganska lika varandra, bortsett från magen som denna gång är lite mer "rundare".

• sommarbarn2010
    Josefinmagnusson88 skrev 2013-11-18 11:56:28 följande:
    Hejsan :) Har hjärtljuden och dina sug efter saker skilt sig från graviditeterna :)?!".

Hjärtljuden har legat väldigt lika ( 145-155 ) hittills och denna gång känner jag inget speciellt sug på något. Däremot klarar jag inte av bensinlukt, vilket jag gjorde förra gången :)
  • LivetEnligtSandra
    sommarbarn2010 skrev 2013-11-18 10:40:18 följande:
    Välkommen hit! :) Kul med fler som ska ha nu snart! :D
    Ja de brukar ju säga att magformen är rundare, bredare då man väntar en tjej. Blir kul och se om det stämmer! Jag var mkt större med dottern än vad jag är nu! (vi vet inte könet).
    Hoppas din lilla vill vara kvar längre än storebror! 6 veckor är ju rätt tidigt alltså. Tur att det gick bra! :) 
  • LivetEnligtSandra

Är det bara jag som blivit igångsatt tidigare? Jag är helspänd nu denna gång och se hur det blir
    om det sätter igång av sig själv! :) 

• tulip79

Här är en nykomling till! Storebror fyllde 2 år i okt o bebis är beräknad till 6 jan. Båda graviditeterna tycker jag varit ganska lika hitintills. Mådde dock illa i fler månader första gången. Magen ser ungefär likadan ut oxå, den syns inte bakifrån. Kollegorna gissar på en tjej, men jag är tveksam, o ärligt talat bryr jag mig inte vilket kön det är. Men visst är jag nyfiken...

• tulip79

Glömde skriva att jag gick över 2 v med sonen. Han startade värkarna samma morgon som vi skulle in på överburenhetskontroll o troligtvis igångsättning!

Svar på tråden Omföderskor BF 2014