• Anonym (ts)

Hur kan jag straffa min katt ???

När han river mig i ansiktet o bits ect. Hur kan jag få han sluta med detta?

Har läst på nätet att man ska hålla de nere på marken med nackskinn för att de ska förstå de inte få göra, för det är så kattmamma brukar göra, samt att slå lätt på nosen. Det har hjälpt lite, men inte helt o hållet. Vad mer kan man göra?

• Svar på tråden Hur kan jag straffa min katt ???
  • EllisBell

Anonym (ts): att katter tycker kloklipp är inte ovanligt. Ta på handskar och ta en klo om dagen när hen är avslappnad.

• SupersurasunkSara

Kela med kattens tassar mycket, lägg kloklipparen på golvet med godis nära så katten vänjer sig vid den, klipp en klo, ge godis osv, linda in i handduk just då mm. Finns massor med knep. Annars är det bättre att låta någon som kan göra det, som det skrivs här ovanför.

• Anonym (matten)

Jag blandar vatten och peppar och sprutar när katten gör fel. Funkar bra

• Anonym (NM)

spruta vatten på den kanske?

• Skummonova
    Anonym (matten) skrev 2013-11-18 11:45:53 följande:
    Jag blandar vatten och peppar och sprutar när katten gör fel. Funkar bra
    Va ? 
    On duty !
  • Anonym (matten)
    Skummonova skrev 2013-11-18 11:56:31 följande:
    Va ? 

Ja, inte när vi klipper klor men när den leker med gardiner, blommor eller pinkar utanför lådan.
  • Skummonova
    Anonym (matten) skrev 2013-11-18 11:58:05 följande:

Ja, inte när vi klipper klor men när den leker med gardiner, blommor eller pinkar utanför lådan.
    Man kan väl för fan inte spraya en katt med peppar spray är du helt galen ! 
    On duty !
  • Anonym (matten)

hos mig funkar det. katten fattar att den gör fel.

• Rakad Apa

Hota katten med att ta bort hens veckopeng så kanske den slutar.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (ts)

Katten är 3,5 år gammal, haft honom i 6 månader.

Att åka bort för att klippa naglar är för krångligt, vill isf lära mig hur man gör själv.

Nu har jag försökt klippa en eller två naglar när han sover, men funkar bara på ena tassen, den andra drar han alltid bort så fort jag rör den. Filt på har vi oxå försökt, men då blir han rädd och drar in tassen. Ska försöka med godis, men det blir ju 2-mans jobb. Funkar inte att leka samtidigt, då blir han så till sig att han river för att leka.

Han är väldigt social o vill vara nära mig o följer efter hela tiden, däremot gillar han inte bli gosad o upplockad. I början bet han alltid när jag försöker plocka upp honom, nu kanske var tjugonde gången han gör så. Jag vill få bort det helt o hållet. Han biter främmande fortfarande varje gång de försöker gosa med honom.

Svar på tråden Hur kan jag straffa min katt ???