• Anonym (ts)

Hur kan jag straffa min katt ???

När han river mig i ansiktet o bits ect. Hur kan jag få han sluta med detta?

Har läst på nätet att man ska hålla de nere på marken med nackskinn för att de ska förstå de inte få göra, för det är så kattmamma brukar göra, samt att slå lätt på nosen. Det har hjälpt lite, men inte helt o hållet. Vad mer kan man göra?

• Svar på tråden Hur kan jag straffa min katt ???
  • Anonym (??)

Vissa katter vill helt enkelt inte "gosa" . Jag har en skeppskatt bla, och hon är definitivt ingen kelkatt. Men alla vet om det så hon får vara ifred helt enkelt. Börjar du vara elak så ska du se att risken finns att den gör både det ena och det andra på olämpliga ställen....

• Hunters Gaze

En katt som rivs och bits i ansiktet hade jag gjort mig av med.. kan ju bli hur farligt som helst...

• Fanny b
    Anonym (ts) skrev 2013-11-18 12:59:46 följande:
    men jag vill! han verkar vänja sig vid det o bits mindre.

Han biter främlingar även om de inte plockar upp honom.

Förresten så biter han aldrig hårt, får inte ens märke. Ibland öppnar han bara munnen o låtsats att han ska bita för att skrämmas eller vad nu han vill. Så han är inte ute efter göra illa mig.

Jag tror inte han kommer vänja sig vid det genom att plockas upp mot hans vilja. När du får gäster så tycker jag du ska säga åt gästerna att låta katten vara, om katten ändå går fram och biter dem, tror jag katten trivs bäst att vara ensam i ett rum medans gästerna är där.
  • tinis77

Ok, så man ska misshandla någon som är rädd för att få de att övervinna rädslan.. Jag har gjort helt fel med mina katter ser jag.

Jag har vant de långsamt, passat på när de velat gosa och klippt en klo i taget. Nu är det inga problem alls, lägger de på rygg i knät och klippet alla klor utan att de rör en fena.
    Frågan är vilken metod jag ska välja till nästa katt...

• SupersurasunkSara
    Anonym (ts) skrev 2013-11-18 12:59:46 följande:
    men jag vill! han verkar vänja sig vid det o bits mindre.

Han biter främlingar även om de inte plockar upp honom.

Förresten så biter han aldrig hårt, får inte ens märke. Ibland öppnar han bara munnen o låtsats att han ska bita för att skrämmas eller vad nu han vill. Så han är inte ute efter göra illa mig.
    DU vill, tja det är underordnat id etta läge. Du ska inte ha djur om du tvingar dig på den som du verkar göra. Låt katten bo med någon som har vettt nog att ta hand om den som man ska.
  • MLB
    tinis77 skrev 2013-11-18 13:21:38 följande:
    Ok, så man ska misshandla någon som är rädd för att få de att övervinna rädslan.. Jag har gjort helt fel med mina katter ser jag.

Jag har vant de långsamt, passat på när de velat gosa och klippt en klo i taget. Nu är det inga problem alls, lägger de på rygg i knät och klippet alla klor utan att de rör en fena.
    Frågan är vilken metod jag ska välja till nästa katt...
  • Anonym (ts)
    SupersurasunkSara skrev 2013-11-18 13:24:14 följande:
    DU vill, tja det är underordnat id etta läge. Du ska inte ha djur om du tvingar dig på den som du verkar göra. Låt katten bo med någon som har vettt nog att ta hand om den som man ska.
    så jag får inte ha en vilja?
    Ja, det finns ju gott om familjer som slåss om katter, därför finns det hundratusentals hemlösa katter i sverige. Det är sååå synd om min stackars katt som måste gosas ibland, han har det säkert bättre som hemlös!
  • SupersurasunkSara
    Anonym (ts) skrev 2013-11-18 13:30:49 följande:
    Ja, det finns ju gott om familjer som slåss om katter, därför finns det hundratusentals hemlösa katter i sverige. Det är sååå synd om min stackars katt som måste gosas ibland, han har det säkert bättre som hemlös!

Jo, men du tvingar dig på någon som inte vill, det är fel. Har du lov nu eller vad? Inget att göra bara? Du har fått råd om hur du ska göra, men det enda du vill är att tvinga dig på katten, galet enligt mig. Om du inte kan, får du hitta någon som kan. Så småningom kan du lära dig, men just nu kan du inte. Hur enkelt som helst. Du är för bekväm för att åka iväg med katten? Att ha djur innebär en del uppoffringar, är man inte beredd på det ska man inte skaffa djur från första början. Nej, det finns inte ett uppsjö av folk som vill ha katter idag, men det finns katthem att lämna dem till och i allra värsta fall får man avliva katten istället för att tvinga den.

• MLB
    I vilka andra sammanhang anser du att nagons vilja till kontakt gar over nagon annans vilja att fa vara ifred?
  • tinis77
    så jag får inte ha en vilja? Ja, det finns ju gott om familjer som slåss om katter, därför finns det hundratusentals hemlösa katter i sverige. Det är sååå synd om min stackars katt som måste gosas ibland, han har det säkert bättre som hemlös!

Om din man/sambo/pojkvän vill ha sex men inte du, då är det heeeelt ok att han håller fast dig och våldtar dig?? Du dör väl inte av att utsättas för lite våld då och då..
    * Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08 * Isabell 8/1-10 * Meya & Jonatan 7/9-12 * MARTINAS.MYSHOWROOM.SE *
Svar på tråden Hur kan jag straffa min katt ???