• Anonym (ts)

Hur kan jag straffa min katt ???

När han river mig i ansiktet o bits ect. Hur kan jag få han sluta med detta?

Har läst på nätet att man ska hålla de nere på marken med nackskinn för att de ska förstå de inte få göra, för det är så kattmamma brukar göra, samt att slå lätt på nosen. Det har hjälpt lite, men inte helt o hållet. Vad mer kan man göra?

• Svar på tråden Hur kan jag straffa min katt ???
  • Madida
    Anonym (matten) skrev 2013-11-18 11:45:53 följande:
    Jag blandar vatten och peppar och sprutar när katten gör fel. Funkar bra

Är du galen!? Jag hoppas du skriver det för att provocera för det där är djurmisshandel. Sluta genast!
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Anonym (matten)

men sluta. peppar alltid varit effektivt mot katter

• MLB

Men tvangsgosa inte med honom nar han inte gillar det. Gos blir bara forknippat med obehag nar det ar patvingat.

• Anonym (idiot!@#)
    Anonym (matten) skrev 2013-11-18 12:25:49 följande:
    men sluta. peppar alltid varit effektivt mot katter
    Du är dum. 
  • Anonym (ts)
    MLB skrev 2013-11-18 12:27:19 följande:
    Men tvangsgosa inte med honom nar han inte gillar det. Gos blir bara forknippat med obehag nar det ar patvingat.
    han gillar gos, men gillar inte att jag plockar upp honom samtidigt.
  • MLB
    Anonym (ts) skrev 2013-11-18 12:34:33 följande:
    han gillar gos, men gillar inte att jag plockar upp honom samtidigt.
    Och du kanner till det, lat bli att plocka upp honom och sag at framlingar att inte plocka upp honom. Enkelt.
  • Queenie70
    Anonym (matten) skrev 2013-11-18 11:45:53 följande:
    Jag blandar vatten och peppar och sprutar när katten gör fel. Funkar bra

Sprayar du katten med pepparspray? Några fler härliga djurplågeriförslag du vill dela med dig av?
  • Anonym (ts)
    MLB skrev 2013-11-18 12:47:05 följande:
    Och du kanner till det, lat bli att plocka upp honom och sag at framlingar att inte plocka upp honom. Enkelt.
    men jag vill! han verkar vänja sig vid det o bits mindre.

Han biter främlingar även om de inte plockar upp honom.

Förresten så biter han aldrig hårt, får inte ens märke. Ibland öppnar han bara munnen o låtsats att han ska bita för att skrämmas eller vad nu han vill. Så han är inte ute efter göra illa mig.
  • Queenie70
    Anonym (matten) skrev 2013-11-18 12:05:07 följande:
    hos mig funkar det. katten fattar att den gör fel.

Ett annat tips kan vara att hälla kaustiksoda i ögonen på den, eller att bränna den under fotsulorna med en tändare. Funkar på småbebisar också förresten. De blir alldeles apatiska av rädsla. Funkar finfint. Tortyr är verkligen underskattat.
  • Skummonova
    Queenie70 skrev 2013-11-18 13:00:42 följande:

Ett annat tips kan vara att hälla kaustiksoda i ögonen på den, eller att bränna den under fotsulorna med en tändare. Funkar på småbebisar också förresten. De blir alldeles apatiska av rädsla. Funkar finfint. Tortyr är verkligen underskattat.
    Hahahha :) 

-Mm ja, det är gott om dårar och jag förutsätter att det var ett dåligt skämt det där med peppar`n fast vad vet man. 
    On duty !
Svar på tråden Hur kan jag straffa min katt ???