• Wondering

Min man sover naken!!

Min man har alltid sovit naken. Inga problem med det ;)

Men nu har vår två-åriga dotter börjat sova mer och mer i vår säng - och då tycker jag inte att han ska sova naken.... tog upp det med honom och han blev sur, tyckte att det är ju det mest naturliga som finns?

Vad tycker ni? Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med honom igen...

• Svar på tråden Min man sover naken!!
  • fluu
    lamanera skrev 2013-11-26 00:36:13 följande:
    Personligen tycker jag det är VIKTIGT, att kunna vara naken med sitt barn, men i mina ögon känns de mer accepterat om mamman ligger naken med sina barn ön att pappan gör de. jag har aldrig varit med om sexuella övergrepp eller liknande, men man hör mycket. Och jag själv skulle nog inte känna mig helt bekväm i att min man sov naken framför våra barn  fast vem vet de kanske ändras. /Har inga barn)
    Jag hade inte skaffat barn med en man om jag såg dem alla som potentiella våldtäktsmän....
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    jashrinah skrev 2013-11-26 10:18:12 följande:
    upp till vilken ålder gäller detta ? 
    Nu vet jag ju inte hur gammal du är, men har du någonsin sett på någon av dina föräldrars kroppsdelar på ett sexuellt sätt?
  • The past is now
    P30 skrev 2013-11-26 08:45:08 följande:
    Jag tycker att du struntar i att ta upp det med honom och accepterar det som något naturligt. Det är i ditt huvud detta spökar, ingen annan stans.
  • Spartacus
    Grynet2010 skrev 2013-11-25 22:48:51 följande:
    Vi sover alltid nakna men å andra sidan så har aldrig våra barn sovit i våra sängar och skulle aldrig få börja med det heller. Inte för att vi skulle tvingas sova med underkläder utan för att våran säng är våran och barnen har egna sängar och sover tryggt där. Skulle dom vakna oroliga på natten sätter vi oss på deras sängkanter tills dom tryggt somnar om.

Låter gött det där! Tyvärr så har jag varit sömnlös i typ 3 månader nu pga att jag försökt detsamma. Framförallt min son kan ligga vaken i flera timmar och vrida sig. Håller med om att vår säng främst är våran men om jag aldrig gav med mig skulle jag aldrig sova. Ursäkta ot men parentes på att en del inte har så mycket val...
  • Tänkttill

[quote=71782069][quote-nick]RockingSkåne skrev 2013-11-26 09:44:26 följande:[/quote-nick]Nja, barnet bryr sig nog inte nu som 2 åring, men lika bra att din man vänjer sig vid att iallafall sova i ett par boxers! För snart känns det inte bekvämt för barnet![/quote

Det antagandet baserar du på vad?

• jashrinah
    fluu skrev 2013-11-26 15:35:04 följande:
    Nu vet jag ju inte hur gammal du är, men har du någonsin sett på någon av dina föräldrars kroppsdelar på ett sexuellt sätt?
    jag har sätt kroppsdelar som sexuella , men det betyder inte att man vill göra nått sexuellt med dem för det xD 

jag hade absolut inte varit bekväm med att mina föräldrar gick omkring nakna när jag var 6-7 år.  
  • fluu
    jashrinah skrev 2013-11-26 17:55:37 följande:
    jag har sätt kroppsdelar som sexuella , men det betyder inte att man vill göra nått sexuellt med dem för det xD 

jag hade absolut inte varit bekväm med att mina föräldrar gick omkring nakna när jag var 6-7 år.  
    Okeeej. Då är det nog något som ligger hos dig. Jag jobbar på att mitt barn ska ha ett naturligt och självklart förhållande till sin egen och andras kroppar.
  • jag är den jag är
    Anonym (5) skrev 2013-11-25 22:55:10 följande:

BRA!
    Inget Curlande där inte!!!!!

Att samsova ha inget med curlande att göra. Det tror jag nog att du vet om du tänker efter.
  • Furtuna

Mina föräldrar va nakenfisar bägge två o jag såg inget konstigt med de förrän jag va typ 9-10 o sen när jag va 13+ ja då jäklar "kunde de väl klä på sig för de e äckligt, stäng toadörren när du kissar de e äckligt" o själv har jag nog blivit motsats, jag sover med trosor, bh o pyjamas i minsta fall t-shirt.. O jag trodde mig alltid stänga o låsa toadörren men sen jag fick barn har även jag den dörren öppen vid duschande, badande o kissande (skiter jag e de fan endast öppet om inte mannen e hemma) o de av den enkla anledningen att jag vill höra o se vad tjejen gör o samtidigt rädd att dörren går i lås o då e hon själv ute i lägenheten o jag inlåst så nej, läskigt.. Sova nakna tillsammans gjorde vi dock första fem månaderna, de ammades o hon va näck o jag va näck för kroppsvärme o doft o annat men då va ju ändå karln påklädd.. Nu sover hon i egen säng men de få gånger hon inte gör de så har hon och jag pyjamas samt karln sover i sina boxer.. Så nakensovare?. Njäää de tycker jag inte om men nog för jag e uppväxt med nakenfisar o antingen blir man väl en eller så blir man anti jag blev anti, måste dock säga att jag såg aldrig något sexuellt med varken min far eller mor o tvekar på att de såg något sexuellt med de heller, de e bara de att man kommer väl till den åldern där man börjar utvecklas, går genom pubertet osv o de e jobbigt nog utan nakna föräldrar.. Jag har en vän som e uppfostrad av nakenfisar hon med men hon e.motsatsen till mig, hon springer gärna naken o skäms inte o egentligen, jag skäms inte heller utan jag anser bara att nakenhet är mellan man o kvinna (kvinna*kvinna eller man*man) o inte mellan förälder*barn, de kan bli bekväma med sin kropp utan att se min o jag önskar att jag hade sluppit se mina föräldrar, oftast min mor för hon.va hemma mest men njä, hade klarat mig utan de bilderna..

• Lufsan

Är det så att det varit okej om mamman var naken? Är det just snoppen som är det läskiga hos er? 

Detta tror jag är ett symtom på att vi i dag har en syn på mannen som ett djur som inte kan kontrollera sin lust. Sådana tankar har kommit och gått under vår historia. För hundra år sen var det kvinnan som behövde skyla sig och tuktas för att hon inte kunde kontrollera sin sexualltiet. När ska vi inse att alla män inte är odjur utan att det bara är enstaka individer som våldtar med mera. Det är inte något alla män har inom och de måste kämpa mot. Pedofili är inte vanligt direkt.

Vi är alla födda nakna. Vill min sambo sova naken bredvid vår dotter så har jag inga åsikter om de. De badar tillsammans flera gånger i veckan och då är dom båda nakna Förvånad

Nej skärpning! 

En dag i sänder.
Svar på tråden Min man sover naken!!