• Wondering

Min man sover naken!!

Min man har alltid sovit naken. Inga problem med det ;)

Men nu har vår två-åriga dotter börjat sova mer och mer i vår säng - och då tycker jag inte att han ska sova naken.... tog upp det med honom och han blev sur, tyckte att det är ju det mest naturliga som finns?

Vad tycker ni? Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med honom igen...

• Svar på tråden Min man sover naken!!
  • fluu
    Fånga dagen skrev 2013-11-26 21:46:24 följande:
    Jag har inga problem med att se utanför min sfär. Genom att läsa inläggen här så ser man ju att det är massor med föräldrar som sover nakna tillsammans med sina barn, och om alla är okej med det, så ser jag inget problem.

Mina barn hade en naturlig inställning till nakenhet när de var små. De såg oss föräldrar nakna, duschade med oss osv - det var bara det där med att ligga hos sin pappa i sängen när han var naken som de inte kände sig bekväma med.
    Vad bra, varför är du och andra så angelägna om att andra borde dra på sig underkläder?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • tattines

Förstår inte vad man har för tankar som surrar i huvudet om man skulle koppla nakna föräldrar med nakna barn som sover tillsammans med något sexuellt?! Det säger nog mer om er än om dem som tycker det är okej. Jag sover i bara trosor för jag tycker det känns obekvämt utan. Men det händer att jag är utan ibland och ibland sover vår 16 mån son med oss. Han ammas även än. Det måste ju vara jätteäckligt att jag ammar mitt barn spritt språngande naken. Och han brukar dessutom få pussar på munnen/ge mig pussar på munnen. Snuskigt va?

• hansine
    Lumsen skrev 2013-11-25 12:08:46 följande:
    Vi sover alltid nakna, ock jag har gjort det så länge jag kan minnas
    För oss funkar det bra,ock det är väl ganska naturligt också
    Så skönt att vi svenskar har det så varmt i våra sovrum och odragit så att vi kan sova nakna. Tänker på holländare som har det svinkallt och engelsmän med sina varmvattenkrus. Pyamasar tycks vara till för att dölja könsorgan, inte för värme och rejäla nattlinnen existerar inte. Detta trots vårt geografiska läge!
  • Fånga dagen
    fluu skrev 2013-11-26 21:54:40 följande:
    Vad bra, varför är du och andra så angelägna om att andra borde dra på sig underkläder?
    Ursäkta mig - men var nånstans har jag skrivit att man bör ha underkläder på sig? Inte ett ord har jag skrivit om det. Så där har du fel.

Jag har inga synpunkter på hur andra gör. Är alla bekväma, så är det helt okej för mig.
  • LSalander

Skulle aldrig sova naken, med eller utan barn. Är inte bekväm med det och dessutom känns det ofräscht och jag skulle behöva byta sängkläder varje dag.

• fluu
    Fånga dagen skrev 2013-11-26 22:31:15 följande:
    Ursäkta mig - men var nånstans har jag skrivit att man bör ha underkläder på sig? Inte ett ord har jag skrivit om det. Så där har du fel.

Jag har inga synpunkter på hur andra gör. Är alla bekväma, så är det helt okej för mig.
    Ok, då missuppfattade jag då.
  • Grynet2010

Förstår inte varför så många väljer att ha sina barn i sängen? Är det inte bättre att lära barnen bli trygga i sina egna sängar? Jag har själv ammat mina barn men har aldrig någonsin haft dom liggandes i sängen när dom släppt bröstet och dom har aldrig trivts att ligga bredvid heller utan har tidigt krävt sitt eget utrymme. Jag är oerört glad att få ha våran säng ifred :)

• Kina79

Jag sover alltid naken, förutom när jag har mens.

min man sover naken ungefär 50% av nätterna.

Vår 3½ åring sover hos oss, även hon nakenfis

Min 9½ åring sover naken ibland. Den enda som inte gillar att vara utan trosor alls är vår 7½åring, hon säger att hon känner sig kissenödig då

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • fluu
    Grynet2010 skrev 2013-11-27 00:06:55 följande:
    Förstår inte varför så många väljer att ha sina barn i sängen? Är det inte bättre att lära barnen bli trygga i sina egna sängar? Jag har själv ammat mina barn men har aldrig någonsin haft dom liggandes i sängen när dom släppt bröstet och dom har aldrig trivts att ligga bredvid heller utan har tidigt krävt sitt eget utrymme. Jag är oerört glad att få ha våran säng ifred :)
    Har du en parter antar jag att du gillar att sova med hen. Varför ska barn då tvingas sova ensamma?
  • tattines
    Grynet2010 skrev 2013-11-27 00:06:55 följande:

Alla barn är olika. Om du tycker det är skönt att ha sängen ifred och era barn ändå trivs bäst att sova själva så är ju det jättebra för er men det är inte samma för alla. Hade en period då vår kille vaknade och blev hysterisk i samma sekund man la ner honom i spjälsängen. Skulle aldrig falla mig in att envisas med att ha honom där då och jag har inget emot att ha honom i våran säng. Nu har han en växasäng där jag ammar honom och går sen iväg när han är färdig, när han vaknar lägger jag mig där och gör samma sak igen men de nätter då han är extra tuttig får han komma till oss vilket jag bara tycker är mysigt.
Svar på tråden Min man sover naken!!