• Wondering

Min man sover naken!!

Min man har alltid sovit naken. Inga problem med det ;)

Men nu har vår två-åriga dotter börjat sova mer och mer i vår säng - och då tycker jag inte att han ska sova naken.... tog upp det med honom och han blev sur, tyckte att det är ju det mest naturliga som finns?

Vad tycker ni? Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med honom igen...

• Svar på tråden Min man sover naken!!
  • hansine
    Minniemousemommy skrev 2013-11-25 16:21:43 följande:
    Vi är aldrig helt nakna förutom när vi duschar/badar eller byter om. Och när vi har sex då.
    ALDRIG att mina barn skulle sova nakna tillsammans med mig och mina man när vi också var nakna. Vad gör ett par trosor eller kalsonger för skillnad? Varför kan ni inte bara ta på er det?

Dessutom ni kvinnor som sover utan trosor, är inte ert lakan jätteäckligt? Eller har ni inte flytningar eller mens?
    Trosor på natten också bäddar ju ör svamp i underlivet.
  • hansine
    Johanna6 skrev 2013-11-26 19:31:12 följande:
    Nix, vissa barn kan tom få orgasmer långt före tonåren.
    Visst,  men vad har det med saken att göra. Det går utmärkt att vara naken utan att ha sex. Det går att ha sex utan att vara naken.
  • Lufsan
    hansine skrev 2013-11-26 19:46:41 följande:
    Visst,  men vad har det med saken att göra. Det går utmärkt att vara naken utan att ha sex. Det går att ha sex utan att vara naken.
    En dag i sänder.
  • Johanna6
    Lufsan skrev 2013-11-26 19:33:18 följande:
    Har du någon fakta på detta eller är det bara din egen uppfattning? Även om ett barn kan förstå att en snopp är sexuellt betyder det inte att pappas snopp är sexuell för den sakens skull. 

Min pappa var naken rätt mycket hemma och jag sov med honom i sängen när jag var liten och jag har aldrig tyckt att min pappas kön är skrämmande eller sexuellt.

Yes jag har studerat barnpsykologi.
    Jag tyckte som sagt det var obehagligt när jag var liten och det gör många barn. Därför tycker jag man kan dra på sig en kalsong eller trosa bara, så svårt är det inte.
  • Spartacus
    Johanna6 skrev 2013-11-26 19:31:12 följande:
    Nix, vissa barn kan tom få orgasmer långt före tonåren.
    ja, men det betyder inte att de överhuvudtaget funderar på sex. barns onani bygger ju från början på rent fysiska företeelser, "smeker jag mig där så blir det skönt", ungefär som "kliar jag mig på huvudet så blir det skönt"....

väldigt OT men anyways... 
  • Oslo01

Helt naturligt att sova naken!
    Enig med din man. 

• Fånga dagen
    Johanna6 skrev 2013-11-26 20:10:18 följande:
    Yes jag har studerat barnpsykologi.
    Jag tyckte som sagt det var obehagligt när jag var liten och det gör många barn. Därför tycker jag man kan dra på sig en kalsong eller trosa bara, så svårt är det inte.
    Mina barn kom alltid och la sig bredvid mig när de var små. Jag sov i linne och trosor. Pappan som alltid sov naken fick ha sin del av sängen för sig själv. De kände sig inte bekväma med att ligga hos honom om han inte hade kallingar på sig.
  • Johanna6
    Fånga dagen skrev 2013-11-26 20:44:57 följande:
    Mina barn kom alltid och la sig bredvid mig när de var små. Jag sov i linne och trosor. Pappan som alltid sov naken fick ha sin del av sängen för sig själv. De kände sig inte bekväma med att ligga hos honom om han inte hade kallingar på sig.
    Exakt, och så är det ofta varför jag helt enkelt tycker man kan ta på sig den lilla tygbiten. Ingen tvingar någon ta på sig full muddering, bara lite tyg runt de intima regionerna.
  • fluu
    Fånga dagen skrev 2013-11-26 20:44:57 följande:
    Ja, men då var det ju bra att de låg hos dig. Men om du nu kan tänka utanför din svär så kanske det finns en hel massa människor i olika åldrar som inte är det minsta obekväma med nakenhet, är det fortfarande fel då? För det är ingen som talar om att göra saker mot barns vilja.
    Johanna6 skrev 2013-11-26 21:05:08 följande:
    Exakt, och så är det ofta varför jag helt enkelt tycker man kan ta på sig den lilla tygbiten. Ingen tvingar någon ta på sig full muddering, bara lite tyg runt de intima regionerna.
    Seriöst, vad gör den, som du säger, lilla tygbiten för skillnad? Det är ju inte så att underkläder döljer särskilt mycket och eftersom det verkar vara det manliga som är läskigt här så kan man se en mans stånd precis lika väl genom underkläder som utan.
    När jag väl kom i den åldern att jag inte ville se mina päron näck var jag precis lika ovillig att se dem i enbart underkläder så den skillnaden hade egentligen kvittat.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Fånga dagen
    fluu skrev 2013-11-26 21:31:16 följande:
    Ja, men då var det ju bra att de låg hos dig. Men om du nu kan tänka utanför din svär så kanske det finns en hel massa människor i olika åldrar som inte är det minsta obekväma med nakenhet, är det fortfarande fel då? För det är ingen som talar om att göra saker mot barns vilja.

Seriöst, vad gör den, som du säger, lilla tygbiten för skillnad? Det är ju inte så att underkläder döljer särskilt mycket och eftersom det verkar vara det manliga som är läskigt här så kan man se en mans stånd precis lika väl genom underkläder som utan.
    När jag väl kom i den åldern att jag inte ville se mina päron näck var jag precis lika ovillig att se dem i enbart underkläder så den skillnaden hade egentligen kvittat.

Jag har inga problem med att se utanför min sfär. Genom att läsa inläggen här så ser man ju att det är massor med föräldrar som sover nakna tillsammans med sina barn, och om alla är okej med det, så ser jag inget problem.

Mina barn hade en naturlig inställning till nakenhet när de var små. De såg oss föräldrar nakna, duschade med oss osv - det var bara det där med att ligga hos sin pappa i sängen när han var naken som de inte kände sig bekväma med.
Svar på tråden Min man sover naken!!