• Wondering

Min man sover naken!!

Min man har alltid sovit naken. Inga problem med det ;)

Men nu har vår två-åriga dotter börjat sova mer och mer i vår säng - och då tycker jag inte att han ska sova naken.... tog upp det med honom och han blev sur, tyckte att det är ju det mest naturliga som finns?

Vad tycker ni? Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med honom igen...

• Svar på tråden Min man sover naken!!
  • Johanna6
    fluu skrev 2013-11-26 21:31:16 följande:
    Ja, men då var det ju bra att de låg hos dig. Men om du nu kan tänka utanför din svär så kanske det finns en hel massa människor i olika åldrar som inte är det minsta obekväma med nakenhet, är det fortfarande fel då? För det är ingen som talar om att göra saker mot barns vilja.

Seriöst, vad gör den, som du säger, lilla tygbiten för skillnad? Det är ju inte så att underkläder döljer särskilt mycket och eftersom det verkar vara det manliga som är läskigt här så kan man se en mans stånd precis lika väl genom underkläder som utan.
    När jag väl kom i den åldern att jag inte ville se mina päron näck var jag precis lika ovillig att se dem i enbart underkläder så den skillnaden hade egentligen kvittat.

Vad den gör för skillnad? Den täcker penisen och slidan?
  • fluu
    Johanna6 skrev 2013-11-27 14:11:36 följande:
    Vad den gör för skillnad? Den täcker penisen och slidan?
    Så? Täcker möjligtvis, men ett så tunt tyg är i det närmsta naken i alla fall.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Johanna6
    fluu skrev 2013-11-27 17:51:28 följande:
    Så? Täcker möjligtvis, men ett så tunt tyg är i det närmsta naken i alla fall.
    Ja men det är ju bara den lilla delen som behövs täckas, det räcker.
  • Fröken reserverad
    Johanna6 skrev 2013-11-27 18:17:05 följande:
    Ja men det är ju bara den lilla delen som behövs täckas, det räcker.

Du tycker inte det räcker att täcka könsorganen med sitt lakan eller täcke?
    Reserverad står för upptagen.
  • Tänkttill
    Grynet2010 skrev 2013-11-27 00:06:55 följande:
    Förstår inte varför så många väljer att ha sina barn i sängen? Är det inte bättre att lära barnen bli trygga i sina egna sängar? Jag har själv ammat mina barn men har aldrig någonsin haft dom liggandes i sängen när dom släppt bröstet och dom har aldrig trivts att ligga bredvid heller utan har tidigt krävt sitt eget utrymme. Jag är oerört glad att få ha våran säng ifred :)

Klassiskt! Ser du själv vad du skrev? Varför måste barnen lärara sig sova själva när Du delar din säng?
  • Johanna6
    Fröken reserverad skrev 2013-11-27 19:53:42 följande:

Du tycker inte det räcker att täcka könsorganen med sitt lakan eller täcke?
    Nej. Som sagt så svårt är det inte att dra på sig ett par underkläder om man ska dela säng med sina barn.
    Gör som ni vill, jag kommer i alla fall alltid ha något på mig.
  • Severus
    Johanna6 skrev 2013-11-27 20:25:40 följande:
    Nej. Som sagt så svårt är det inte att dra på sig ett par underkläder om man ska dela säng med sina barn.

Jag med. Lätt beslut
    Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Fröken reserverad
    Johanna6 skrev 2013-11-27 20:25:40 följande:

Spelar barnen någon roll i det här? Jag menar, om du var helt ensam hemma och sov ensam. Skulle du sova med eller utan trosor?

Det är ju väldigt olika vad man vill sova i.
    Reserverad står för upptagen.
  • Johanna6
    Fröken reserverad skrev 2013-11-27 20:42:23 följande:

Spelar barnen någon roll i det här? Jag menar, om du var helt ensam hemma och sov ensam. Skulle du sova med eller utan trosor?

Det är ju väldigt olika vad man vill sova i.
    Tråden handlade om hur man gör MED barnen. Men jag sover aldrig naken annars heller.
Svar på tråden Min man sover naken!!