• Wondering

Min man sover naken!!

Min man har alltid sovit naken. Inga problem med det ;)

Men nu har vår två-åriga dotter börjat sova mer och mer i vår säng - och då tycker jag inte att han ska sova naken.... tog upp det med honom och han blev sur, tyckte att det är ju det mest naturliga som finns?

Vad tycker ni? Vet inte riktigt hur jag ska ta upp det med honom igen...

• Svar på tråden Min man sover naken!!
  • Johanna6
    Papricorn skrev 2013-11-25 21:43:33 följande:

Men för barn är inte varken bröst eller kön sexuella saker!
    Jo, det är det faktiskt. Barn upptäcker sexualitet tidigt, många redan som ett-tvååringar och många barn börjar redan då utforska och onanera. De förstår mer än vi tror.
  • Lufsan
    Johanna6 skrev 2013-11-26 19:16:42 följande:
    Jo, det är det faktiskt. Barn upptäcker sexualitet tidigt, många redan som ett-tvååringar och många barn börjar redan då utforska och onanera. De förstår mer än vi tror.
    Fast de ser inte sin mammas bröst eller pappan snopp som sexuella saker. Även om man börjar utförska betyder inte det att man vill ligga med sin pappa eller mamma. 
    En dag i sänder.
  • jag är den jag är
    Johanna6 skrev 2013-11-26 19:16:42 följande:

Fast det där råder det delade meningar om.

Att barn utforskar sin kropp, och att de börjar med det i varierande ålder, det är det inga tvivel om.
    Men många menar att deras utforskande egentligen inte handlar om sexualitet utan om ren och skär nyfikenhet och "upptäckarlust". De menar att det sexuella kommer in först senare.

Nu säger jag inte att det är varken si eller så, bara att det råder delade meningar.    
  • Lena

Vi sover nakna är barnen inte bekväma med det får de sova kvar i sina sängar. De är fem och två

• Johanna6
    Lufsan skrev 2013-11-26 19:21:28 följande:
    Fast de ser inte sin mammas bröst eller pappan snopp som sexuella saker. Även om man börjar utförska betyder inte det att man vill ligga med sin pappa eller mamma. 
    Inte bysten kanske men könsorganen, jo. Varför tom små barn kan tycka det känns obehagligt.
  • Johanna6
    jag är den jag är skrev 2013-11-26 19:26:20 följande:

Fast det där råder det delade meningar om.

Att barn utforskar sin kropp, och att de börjar med det i varierande ålder, det är det inga tvivel om.
    Men många menar att deras utforskande egentligen inte handlar om sexualitet utan om ren och skär nyfikenhet och "upptäckarlust". De menar att det sexuella kommer in först senare.

Nu säger jag inte att det är varken si eller så, bara att det råder delade meningar.    
    Nix, vissa barn kan tom få orgasmer långt före tonåren.
  • Lufsan
    Johanna6 skrev 2013-11-26 19:29:58 följande:
    Inte bysten kanske men könsorganen, jo. Varför tom små barn kan tycka det känns obehagligt.
    Har du någon fakta på detta eller är det bara din egen uppfattning? Även om ett barn kan förstå att en snopp är sexuellt betyder det inte att pappas snopp är sexuell för den sakens skull. 

Min pappa var naken rätt mycket hemma och jag sov med honom i sängen när jag var liten och jag har aldrig tyckt att min pappas kön är skrämmande eller sexuellt.

En dag i sänder.
  • UniqueSnowflake
    Johanna6 skrev 2013-11-26 19:31:12 följande:
    The what now? Obestämd
  • Lufsan
    UniqueSnowflake skrev 2013-11-26 19:33:30 följande:
    The what now? Obestämd
    Ja det är faktiskt vanligt. Inget konstigt med det men det har inget med föräldrars nakenhet att göra. 
    En dag i sänder.
  • jag är den jag är
    Johanna6 skrev 2013-11-26 19:31:12 följande:

Absolut! Och det har jag heller aldrig ifrågasatt. Men det betyder inte att de kopplar ihop nakenhet och underliv med något sexuellt. Det betyder inte ens att de utforskar sin kropp i strävan efter att få orgasm, utan snarare att de får orgasm som en följd av att de utforskar sin kropp. Förstår du hur jag menar?
Svar på tråden Min man sover naken!!