• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • ThisIsIt
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:54:59 följande:

Jag har jobbat och betalat skatt i 37 år...... räcker det jämfört med invandrarna som har gjort  - INGET!
    Dom har inte betalat skatt? Nej dom har duckat för bomber och aktat sig för minor VARENDA dag, vilken egocentrisk jävel du är! Blir trött på sånna som dig! Du får leva i ett tryggt hem, äta mat varje dag och betala skatt. Dom får lite pengar för att klara sig, lägg ner liksom, vad fan tänker du med? 
  • Chetti

Är detta verkligen sant??!! Eller bara ännu en myt som florerar. Hur som helst om denna regel existerar är det inte invandrarens fel utan systemets. Självklart ska man inte barnbidrag retoraktivt tycker jag om man inte bott här innan. Kan någon länka till vart denna infon finns som kan verifiera att det är sant.

Sedan att stora barnfamiljer får högre summor barnbidrag är väl inget konstigt?! Det är så systemet är uppbyggt. Barn är dyra och det är inte så att flerbarnsfamiljer lever mer lyxigt p g a barnbidraget hahahaha

Och håller med dem som säger att det bör vara behovsanpassat. Sätter man in hela barnbidraget på barnets konto då behöver man inte bidraget helt enkelt. Annars kan vi väl alla börja få bostadsbidrag också oavsett inkomst.

blääääääääääää
  • Anonym (bull)

Lejonmamman du har så många fördomar mot muslimer att det är sorgligt. Jag som är muslim och känner riktigt många muslimer , varav många är somalier.kan jag ju säga så att du har helt fel! De nya generationerna med somalier och muslimer som fötts i sverige har ändå svenskt synsätt när det gäller barn. Kanske mormorn fick 10 barn men det betyder inte att de själva vill ha det. De flesta jobbar och utbildar sig dessutom på högskolenivå.

Två jag känner har 2 barn, en annan har 3 barn..en äldre kvinna som inte kan få barn längre har 3. Och då menar jag somalierna jag känner. De flesta är inte ens gifta.De flesta gifter sig dessutom någon gång mellan 22-30 års åldern. Ingen av alla muslimer jag känner gifte sig när de var yngre än 18 så sluta sprid dina falska fördomar. Den enda jag känner som har 4 barn är helsvensk. Det är väldigt väldigt få av dagens muslimer som växt upp i sverige som vill ha sådär många barn.

• Anonym (s 2)
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-20 14:53:35 följande:
    Det tycker jag inte. Det är ju de barnen som ska betala skatt så att du kan få ut din pension, ha varor att handla i butikerna, få vård när du behöver o.s.v. - när du blir gammal. Men det förutsätter ju att det är barn som växer upp till vuxna som fungerar här i samhället och på arbetsplatserna... Om de muslimska tjejerna i sin tur ska giftas bort vid 15 och föda sex-åtta barn var, så kommer de ju aldrig att arbeta på några äldreboenden eller i hemtjänsten, eller packa upp varor i affärerna, eller tillverka saker i industrin... Då blir de barnen bara en belastning.
  • Anonym (anonym)

Ingen krävs på någon motprestation för att få barnbidrag förutom att föda barnen, finns massor av pursvenskar som ynglat av sig i generation efter generation och levt enbart på försörjningsstöd och barnbidrag+flerbarnstillägg+lite svartjobb.

• Anonym (hej)

Det är helt sjukt, men sverige är ju ett land som är så jävla fega och inte kan stå upp för sig. Bättre invandrarna har det bra medans en del av oss får gå på knäna för att få ihop livet! Sverige är ett skämt.

• MuppinCowboy
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-20 14:53:35 följande:
    Det tycker jag inte. Det är ju de barnen som ska betala skatt så att du kan få ut din pension, ha varor att handla i butikerna, få vård när du behöver o.s.v. - när du blir gammal. Men det förutsätter ju att det är barn som växer upp till vuxna som fungerar här i samhället och på arbetsplatserna... Om de muslimska tjejerna i sin tur ska giftas bort vid 15 och föda sex-åtta barn var, så kommer de ju aldrig att arbeta på några äldreboenden eller i hemtjänsten, eller packa upp varor i affärerna, eller tillverka saker i industrin... Då blir de barnen bara en belastning.
    De kommer kanske arbeta som läkare, advokater eller ekonomer istället.

Och om vi ska disskutera de som utnyttjar systemet visst jättebra men då ska vi väl diskutera de individer som missköter sig inte vilken hudfärg de har, för med tanke på hur många 'etniska' svenska det finns som också utnyttjar systemet så är väl inte vi levande reklampelare för etik och moral.

Dumhet diskriminerar inte
  • Anonym (s 2)
    Anonym (anonym) skrev 2013-12-20 14:57:56 följande:
    Den riktiga beräkningen för hur mycket bidrag med retroaktivt barnbidrag ger för en ensamstående kvinna med 4 barn ger en ersättning som ligger ca 1000 kr mer än vad en ensamstående kvinna med samma antal barn får i försörjningsstöd, kvinnan på försörjningsstöd får extra pengar för läkarvård, medicin, fackavgift, resor, tandläkare och andra saker efter behov flyktingen betalar detta med de pengar de får i etableringsersättning.

67 kr per dag för vuxen och 37 kr för barn gäller för nyanlända flyktingar dessa pengar ska täcka allt förutom husrum.
    Fast man får väl inte retroaktivt barnbidrag? Man får retroaktiv föräldrapenning.
  • Anonym (s 2)
    Anonym (Patethic) skrev 2013-12-20 14:44:39 följande:

Jag chansar på Sverige Demokraternas info...
    Nej Göteborgs posten jag bor i Göteborg.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.115816-28-10-07-goteborgs-somalier-ett-folk-i-kris

I nästan varannan somalisk barnfamilj i Göteborg finns fyra eller
    fler barn under 17 år. Bara en av 25 barnfamiljer i Sverige har
    så många barn.

En ensamstående mamma i Hammarkullen, utan jobb och med
    fyra barn födda mellan 1991 och 2004, är garanterad 19 393 kronor
    i månaden i barnbidrag, flerbarnstillägg, studiebidrag,
    underhållsstöd, bostadsbidrag och försörjningsstöd. Dessutom
    får hon, baserat på behov, hjälp med kostnader för vård och
    medicin, hushållsel, tandvård, förnyelse av husgeråd och
    utrustning i hemmet och "andra godtagbara behov".

Om hon i stället har sex barn bidrar samhället med 23 560 kronor
    plus det behovsprövade biståndet.
  • Anonym (s 2)

Ett folk med tusenårig historia håller på att gå under. Mitt ibland oss.
    I Göteborg år 2007. Högt på listan över skyldiga står somaliska pappor
    som överger sina familjer.

Det svenska bidragssamhället och den stängda arbetsmarknaden
    bidrar till katastrofen, som kan avläsas i grov kriminalitet, utbrett
    missbruk, bidragsfusk, usla skolbetyg, splittrade familjer och skyhög
    arbetslöshet. GP:s reporter Christer Lövkvist berättar i dag den
    dystra historien om de frånvarande fädernas folk.

Att varannan somalisk kvinna inte lever med
    sina barns far.

Att bara tre av tio somaliska ungdomar har
    fullständigt betyg från 9:an.

Att var femte ung somalisk man varit
    misstänkt för våldsbrott.

Att nästan hälften av somalierna hade
    noll i arbetsinkomst 2005.

Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare