• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • msmurphy
    Babiedoll skrev 2013-12-20 16:04:16 följande:
    Nu har jag inte läst hela tråden, men om rubriken stämmer så sliter jag håret av mig och jag fattar inte hur så många kan säga saker som "strax innan jul, det unnar vi dom" Men för i helvete, det är ju din välfärd som urholkas.
    Hur jävla dum får man bli, regeringen i vårt land skapar rasism
    Som sagt:
    msmurphy skrev 2013-12-20 15:26:18 följande:
    Orkar inte läsa den här dumma tråden men vill bara påpeka, eftersom det trots allt finns en liten risk att det inte redan nämnts, att reglerna kring detta ju ska ändras så att man inte kommer kunna få retroaktivt barnbidrag på samma sätt längre. Så ni kan sluta oroa er.
  • Anonym (s 2)
    msmurphy skrev 2013-12-20 16:05:57 följande:
    Stämmer kolla fk

http://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/barnet_fott/barnbidrag

Jag tycker inte det är rimligt att man ska kunna få 19 414 kr för 10 barn. Nästan 20 000 kr bara i barnbidrag!

Sen 3000 kr i vårdnadsbidrag.  11 250 kr u underhåll om pappan sticker, bostadsbidrag 6000 kr

Blir sammanlagt ca  40 250 kr ,, hm är inte det vad en läkare får ut netto?

Klart det inte lönar sig att börja jobba som vårdbiträde , de kommer över soc normen.
  • Anonym (s 2)
    Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 16:10:54 följande:
    Stämmer kolla fk

www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/...

Jag tycker inte det är rimligt att man ska kunna få 19 414 kr för 10 barn. Nästan 20 000 kr bara i barnbidrag!

Sen 3000 kr i vårdnadsbidrag.  11 250 kr u underhåll om pappan sticker, bostadsbidrag 6000 kr

Klart det inte lönar sig att börja jobba som vårdbiträde , de kommer över soc normen.
    Vad många läkare får ut brutto menar jag 40 000 kr

Dubbelt så mycket netto som många lärare sjuksköterskor får.
  • Babiedoll

efter lite google så är det inte barnbidrag utan föräldrapenning och ja, det får parasiterna retroaktivt. vilket kan få en att kräkas bara det

• FlamingRed
    TheCoopers skrev 2013-12-20 16:01:06 följande:

Inget. Jag gör det ser du. Men det var verkligen inte frågan här- det handlar om fall barnbidraget ska inkomstbeprövas men tack för din lilla avstyrning
    Ok, tyckte du nämnde något om att du sparade dina barnbidrag.

• Anonym (jzd)

ja rösta på sd när dom uppenbart är rasister!! smart!!! 

• Anonym (Say what?)
    Stämmer kolla fk

Du tror inte 10 barn betyder lite utgifter också Sherlock? Om nu barnbidrag skulle funka som incitament för barnafödande - vilket jag kraftigt betvivlar - så är det ju lysande, vi behöver föda fler barn i Sverige, inte fler.
  • msmurphy
    Babiedoll skrev 2013-12-20 16:13:04 följande:
    efter lite google så är det inte barnbidrag utan föräldrapenning och ja, det får parasiterna retroaktivt. vilket kan få en att kräkas bara det
    SOM SAGT!
    msmurphy skrev 2013-12-20 15:26:18 följande:
    Orkar inte läsa den här dumma tråden men vill bara påpeka, eftersom det trots allt finns en liten risk att det inte redan nämnts, att reglerna kring detta ju ska ändras så att man inte kommer kunna få retroaktivt barnbidrag på samma sätt längre. Så ni kan sluta oroa er.
  • msmurphy
    Stämmer kolla fk

Men vaddå. En läkare som hade så många barn skulle ju få ut lika mycket i barnbidrag. Det spelar ingen roll vad man tjänar, enda skillnaden är bostadsbdraget. Förstår inte logiken.
  • msmurphy
    Stämmer kolla fk

Har kollat fk nu. Man får ju 685 kronor i flerbarnstillägg för 6 barn, inte 1250.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare