• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • gertie
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 22:48:52 följande:

Ge den tusenlappen till mig istället som gjort mig förtjänt av den!
    Du som bara fått gratis grund- och gymnasieskola, möjlighet till gratis utbildning på universitetsnivå, osannolikt prisreducerad barnomsorg, upp till 20 års gratis tandvård, svinbillig läkarvård, barnbidrag och en försäldraförsäkring som ger dig möjlighet att vara hemma med ditt barn minst ett år. Och bortsett från allt detta även den stora ynnesten att växa upp i ett land förskonat från krig och svält, ett and där du har religionsfrihet, åsiktsfrihet och rösträtt. Allt detta för både dig och dina barn och kommande generationer. 

Du har till och med RÄTT att ha den ruttna och oempatiska människosyn du förmedlar här på FL, men du vill ha mer alltså? 
  • Anonym (s 2)
    TheCoopers skrev 2013-12-20 15:52:38 följande:

Tycker du men det tycker inte jag. Jag kan spara barnbidragen åt mina barn och behöver således egentligen inget bidrag. Andra familjer kan knappt få mat för dagen .. de skulle gärna få mitt bidrag.
    Jo men ska vi ha fria skolmåltider?

Ska de som har råd betala 50 % av dagisavgiften alltså ca 6000 kr per unge?

I länder som Storbritanien är det just de familjer på gränsen som har det värst.

Man lever på bidrag så får man ett jobb, o hoppsan där försvann barnbidrag, bostadsbidrag, fria skolmåltider, fria skolkläder, subventionerad barnomsorg, så kan löna sig för familjen att inte jobba. Kostar för mycket att jobba.

Varken vänster eller högern i Sverige vill att vi ska ha för höga trösklar.
  • FlamingRed
    TheCoopers skrev 2013-12-20 15:52:38 följande:

Tycker du men det tycker inte jag. Jag kan spara barnbidragen åt mina barn och behöver således egentligen inget bidrag. Andra familjer kan knappt få mat för dagen .. de skulle gärna få mitt bidrag.
    Vad hindrar dig att ge bort pengarna till olika behövande då?
  • Anonym (Say what?)
    Anonym (...) skrev 2013-12-19 23:11:58 följande:

DU borde nog lugna ner dig lite, du vet INGET om mig. Men jag kan berätta.........

Jag har det senaste året...

Blivit dumpad av sambon som träffade en ny, typ 4 dagar före jul förra året.........
    Förlorat min son...... fam.hem
    sedan försökt rädda honom som innebar att jag har suttit i fängelse, räddade honom iaf

förlorat min katt, mina vänner......... och nu för en vecka sedan dog min bästa vän sedan 20 år, det var droppen...... klarar inte mer..... men det finns mer....
    Har inget jobb och INGA pengar, jag kommer sitta ensam i jul........ utan mat - är du nöjd nu!

Min far dog förra året och nu är min mamma döende i cancer.

NU vet du mitt liv- din tuffa jävel!

jag har inget jobb, inga pengar och hjälper inte soc mig så är jag hemlös innan jul.
    Och med den bakgrunden är din bästa idé om hur du ska få ordning på ditt liv att starta en tråd på Familjeliv med en vandringssägen om invandrare? Kanske vore smartare att lägga tid och insatser på något annat?
  • Anonym (s 2)
    msmurphy skrev 2013-12-20 15:53:30 följande:
    Äsch, de finns lite överallt. 

För att barnbidraget är till för barnens skull och inte huruvuda man har produktiva föräldrar eller ej. Din sista mening förstår jag inte. Man får väl knappast så mycket i flerbarnstillägg?
    I väldigt stor koncentration i dessa städer.

Jag kan tycka att 1100 kr i barnbidrag per barn.

Vid barn 3, 4, 5 får man extra 200 kr per barn, efter det ingenting det tycker jag vore rimligt.

Idag får man.

Hur mycket får man i bidrag?

Barnbidraget är 1 050 kronor per barn. Hur stort flerbarnstillägget blir beror på hur många barnbidrag du får.

Totalt antal
    barn*

Barnbidrag
    kronor

Flerbarnstillägg
    kronor

Summa
    kronor

1

1.050

-

1.050

2

2.100

150

2.250

3

3.150

604

3.754

4

4.200

1.614

5.814

5

5.250

2.864

8.114

6

6.300

4.114

10.414

För det sjätte barnet och varje ytterligare barn
    är flerbarnstillägget 1 250 kronor per månad + barnbidrag
    på 1050 kr per barn alltså 2300 kr per barn.

• TheCoopers
    FlamingRed skrev 2013-12-20 15:57:01 följande:
    Vad hindrar dig att ge bort pengarna till olika behövande då?

Inget. Jag gör det ser du. Men det var verkligen inte frågan här- det handlar om fall barnbidraget ska inkomstbeprövas men tack för din lilla avstyrning
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 15:55:46 följande:
    Jo men ska vi ha fria skolmåltider?

Ska de som har råd betala 50 % av dagisavgiften alltså ca 6000 kr per unge?

I länder som Storbritanien är det just de familjer på gränsen som har det värst.

Man lever på bidrag så får man ett jobb, o hoppsan där försvann barnbidrag, bostadsbidrag, fria skolmåltider, fria skolkläder, subventionerad barnomsorg, så kan löna sig för familjen att inte jobba. Kostar för mycket att jobba.

Varken vänster eller högern i Sverige vill att vi ska ha för höga trösklar.
    Jag pratar om barnbidraget här. Let's keep to the subject.
    I'm the me I choose to be ...
  • Babiedoll

Nu har jag inte läst hela tråden, men om rubriken stämmer så sliter jag håret av mig och jag fattar inte hur så många kan säga saker som "strax innan jul, det unnar vi dom" Men för i helvete, det är ju din välfärd som urholkas.
    Hur jävla dum får man bli, regeringen i vårt land skapar rasism

• msmurphy
    Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 16:00:53 följande:
    I väldigt stor koncentration i dessa städer.

Jag kan tycka att 1100 kr i barnbidrag per barn.

Vid barn 3, 4, 5 får man extra 200 kr per barn, efter det ingenting det tycker jag vore rimligt.

Idag får man.

Hur mycket får man i bidrag?

Barnbidraget är 1 050 kronor per barn. Hur stort flerbarnstillägget blir beror på hur många barnbidrag du får.

Totalt antal
    barn*

Barnbidrag
    kronor

Flerbarnstillägg
    kronor

Summa
    kronor

1

1.050

-

1.050

2

2.100

150

2.250

3

3.150

604

3.754

4

4.200

1.614

5.814

5

5.250

2.864

8.114

6

6.300

4.114

10.414

För det sjätte barnet och varje ytterligare barn
    är flerbarnstillägget 1 250 kronor per månad + barnbidrag
    på 1050 kr per barn alltså 2300 kr per barn.
    Oh tusan det visste jag inte. Nej, det är alldeles för mycket om det stämmer. Kan det inte vara så att manf år barnbidrget på 1050 för varje barn, och sen om man har sex barn eller fler får 1250 ovanpå det? Alltså inte 1250 per barn, utan bara den summan?
  • Anonym (s 2)
    TheCoopers skrev 2013-12-20 16:01:50 följande:
    Jag pratar om barnbidraget här. Let's keep to the subject.
    Tror inte du förstår att då skulle incitamenten minska för alla att betala skatt.

Är precis samma sak som att det inte är några patientavgifter för barn inom många landsting samma för alla.

Då skulle vi snarare kunna ta bort maxtaxan på förskolan.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare