• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • EnLitenSvamp
    Anonym (Linda) skrev 2013-12-20 14:22:20 följande:
    Eller hur?

Jag undrar; hur många av Er som röstar på SD vet vad SD står för? Då menar jag i sin helhet inte invandringspolitiken. Hur många av er är kristna, t.ex.? Hur många av er vet vad folkhemmet innebär? Hur många av er tycker att politiker-snubbar ska få avgöra när det är okej för en kvinna att göra abort? Hur många av er har någon form av ekonomisk kunskap - då tänker jag att ni också kan se att de budgetförslag som SD levererar inte ens har en sanningshalt i sig. Hur många av er har sett Åkesson bli totalmanglad i en debatt - oavsett vilken fråga det handlar om i det större politiska sammanhanget?

Läs på för sjutton.
    /Linda
    Hela ditt inlägg var mer eller mindre OT. 

Men skriv i någon utav dessa trådar om du nu vill ha svar på några funderingar (eller varför inte skapa en egentråd)

https://www.flashback.org/sok/sverige+demokraterna
    Be with a man who ruins your lipstick, not your mascara.
  • Litet My

Anonym(s2): Jaha, och? Ang att varannan somalisk familj har 4 barn eller fler, var fick du det ifrån?

• Anonym (Patethic)
    Litet My skrev 2013-12-20 14:43:00 följande:
    Anonym(s2): Jaha, och? Ang att varannan somalisk familj har 4 barn eller fler, var fick du det ifrån?

Jag chansar på Sverige Demokraternas info...
  • Lejonmamman01
    Litet My skrev 2013-12-20 14:43:00 följande:
    Det finns det statistik på. Somaliska kvinnor föder i genomsnitt sex barn var (svenska föder inte ens två var). Detta är alltså inkluderat de som av någon anledning (steril, sjuklig eller funktionshindrad, för ful eller för liten hemgift för att kunna giftas bort) inte föder några barn alls. De kvinnor som är gifta och föder barn överhuvudtaget, har i genomsnitt ÅTTA barn. Även de som bor i Västeuropa och andra länder utanför den muslimska världen, alltså. Det är status för en somalisk kvinna att ha fött sin man många söner, så de har ingen anledning att använda barnbegränsning enligt sitt synsätt.
  • MuppinCowboy

Jag som inte har ett enda barn blir jag lurad av alla som har barn då?  

Eller så kan jag unna de som behöver bidragen pengarna oavsett hudfärg och sluta vara en självisk människa som bara tänker på mig själv och mina behov.

Däremot tycker jag att man kan inkomstbepröva barnbidraget så att de som behöver det får mer och de som inte behöver det blir utan - på så sätt har man samma kostnad men det går dit den behövs istället.

Dumhet diskriminerar inte
  • TheCoopers

Alltså såna här inlägg är både ledsamma och pinsamma. Jag tycker synd om Sverige att vi hamnat i ett läge där folk i någon sorts desperation överväger att rösta eller röstar på ett parti som Sverige Demokraterna.

Pinsamt för att TS i ilska väljer att lägga sin röst där för att h*n fått reda på någon information om invandrare som personen ogillar och så blir det naturliga svaret Sverige Demokraterna.

Jag förstår att människor är frustrerade, rädda, besvikna, trötta och känner att de inte blir lyssnade på eller att samhället är orättvist. Det jag däremot INTE kan förstå är hur man kan låta en känsla styra det bättre vetandet mot ett parti som Sverige Demokraterna.
    Jag hade önskat att fler tänkte igenom sitt val och tog sig tid att läsa igenom HELA deras valmanifest och om värderingar / politik och inte bara invandrinspolitiken.

Sen tycker jag att det är dags att de andra partierna och media verkligen tog sig tid att lyssna på det allt mer ökandet missnöjet så att det inte blir fler som röstar på SD och ilskan inte kokar över.
    Det är farligt att inte lyssna och det går inte att kväva hur en stor del av befolkningen känner.

Möt deras åsikter och för en dialog. UTAN påhopp och idiotförklarande.

I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    MuppinCowboy skrev 2013-12-20 14:50:04 följande:

Eller så kan jag unna de som behöver bidragen pengarna oavsett hudfärg och sluta vara en självisk människa som bara tänker på mig själv och mina behov.

Däremot tycker jag att man kan inkomstbepröva barnbidraget så att de som behöver det får mer och de som inte behöver det blir utan - på så sätt har man samma kostnad men det går dit den behövs istället.

Tycker jag med även om det innebär att vi skulle bli utan
    I'm the me I choose to be ...
  • Anonym (anonym)
    Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 14:14:58 följande:
    Utbildningen Högskola och universitet

Du kan få studiemedel för att studera
    på högskola eller universitet
    och på vissa andra utbildningar efter gymnasiet.

Grundskola och gymnasium

Från och med höstterminen det år du fyller 20 år
    kan du få studiemedel för att studera på

folkhögskola komvux eller annan utbildning på grundskola och gymnasium.

Fram till och med vårterminen det år du fyller 20 år
    får du i stället studiehjälp.

Man får inte försörjningsstöd om man studerar! Man får ta lån.
    Då får väl CSN se till att även SFI räknas in bland de utbildningar som berättigar till stöd, för det är ju varken grundskola, gymnasium, folkhögskola, kommunal vuxenutbildning eller YH.
    SFI är ju bara till för att läras sig svenska språket tillräckligt bra för att senare läsa in grundskola osv.
  • Lejonmamman01
    MuppinCowboy skrev 2013-12-20 14:50:04 följande:

Det tycker jag inte. Det är ju de barnen som ska betala skatt så att du kan få ut din pension, ha varor att handla i butikerna, få vård när du behöver o.s.v. - när du blir gammal. Men det förutsätter ju att det är barn som växer upp till vuxna som fungerar här i samhället och på arbetsplatserna... Om de muslimska tjejerna i sin tur ska giftas bort vid 15 och föda sex-åtta barn var, så kommer de ju aldrig att arbeta på några äldreboenden eller i hemtjänsten, eller packa upp varor i affärerna, eller tillverka saker i industrin... Då blir de barnen bara en belastning.
  • Anonym (anonym)

Den riktiga beräkningen för hur mycket bidrag med retroaktivt barnbidrag ger för en ensamstående kvinna med 4 barn ger en ersättning som ligger ca 1000 kr mer än vad en ensamstående kvinna med samma antal barn får i försörjningsstöd, kvinnan på försörjningsstöd får extra pengar för läkarvård, medicin, fackavgift, resor, tandläkare och andra saker efter behov flyktingen betalar detta med de pengar de får i etableringsersättning.

67 kr per dag för vuxen och 37 kr för barn gäller för nyanlända flyktingar dessa pengar ska täcka allt förutom husrum.

Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare