• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Lejonmamman01
    Anonym (Linda) skrev 2013-12-20 14:13:36 följande:
    Jag är hellre PK än fylld av stereotyper vilket du uppenbart är. Det är lika skrämmande var gång man läser dylika trådar när det plötsligt börjar myllra av människor som tycks dra sig ur sina hålor enbart för att leverera propaganda. Men - innan du börjar misstolka även här så var snäll att komma med någon form av bäraktig källa till det du skriver här ovan. Referenser till avpixlat eller flashback undanbedes.

/Linda
    Källa till VAD? Du behöver bara läsa hur debatten går i soctråden här. Det har hänt många gånger att någon ung tjej, 18 år, som äntligen blivit myndig och kunnat flytta ifrån föräldrar/styvföräldrar som terroriserat och tryckt ner henne under hela uppväxten, frågar om hur mycket hjälp hon kan få från soc. Kan hon få möbelbidrag t.ex.?

Och då skriver ett antal Vänner av Ordning alltid, att hon inte behöver något möbelbidrag. Hon får tjäna ihop till sina möbler själv, och under tiden kan hon sova på golvet, typ. Däremot är det aldrig någons om ens ANDAS om att invandrarfamiljerna ska leva utan möbler tills de tjänat ihop till dem själva...

Vi har på något konstigt sätt blivit hjärntvättade till att tycka, att det är viktigare att ta hand om all världens olycksbarn - men inte våra egna...
  • Anonym (s 2)
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-20 15:22:59 följande:
    Källa till VAD? Du behöver bara läsa hur debatten går i soctråden här. Det har hänt många gånger att någon ung tjej, 18 år, som äntligen blivit myndig och kunnat flytta ifrån föräldrar/styvföräldrar som terroriserat och tryckt ner henne under hela uppväxten, frågar om hur mycket hjälp hon kan få från soc. Kan hon få möbelbidrag t.ex.?

Och då skriver ett antal Vänner av Ordning alltid, att hon inte behöver något möbelbidrag. Hon får tjäna ihop till sina möbler själv, och under tiden kan hon sova på golvet, typ. Däremot är det aldrig någons om ens ANDAS om att invandrarfamiljerna ska leva utan möbler tills de tjänat ihop till dem själva...

Vi har på något konstigt sätt blivit hjärntvättade till att tycka, att det är viktigare att ta hand om all världens olycksbarn - men inte våra egna...
    Precis.
  • msmurphy

Orkar inte läsa den här dumma tråden men vill bara påpeka, eftersom det trots allt finns en liten risk att det inte redan nämnts, att reglerna kring detta ju ska ändras så att man inte kommer kunna få retroaktivt barnbidrag på samma sätt längre. Så ni kan sluta oroa er.

• Anonym (s 2)
    msmurphy skrev 2013-12-20 15:26:18 följande:
    Orkar inte läsa den här dumma tråden men vill bara påpeka, eftersom det trots allt finns en liten risk att det inte redan nämnts, att reglerna kring detta ju ska ändras så att man inte kommer kunna få retroaktivt barnbidrag på samma sätt längre. Så ni kan sluta oroa er.
    Jo precis bra, bort med flerbarnstillägget och vårdnadsbidraget också.
  • Lejonmamman01
    Anonym (bull) skrev 2013-12-20 15:14:14 följande:
    Lejonmamman du har så många fördomar mot muslimer att det är sorgligt. Jag som är muslim och känner riktigt många muslimer , varav många är somalier.kan jag ju säga så att du har helt fel! De nya generationerna med somalier och muslimer som fötts i sverige har ändå svenskt synsätt när det gäller barn. Kanske mormorn fick 10 barn men det betyder inte att de själva vill ha det. De flesta jobbar och utbildar sig dessutom på högskolenivå.

Två jag känner har 2 barn, en annan har 3 barn..en äldre kvinna som inte kan få barn längre har 3. Och då menar jag somalierna jag känner. De flesta är inte ens gifta.De flesta gifter sig dessutom någon gång mellan 22-30 års åldern. Ingen av alla muslimer jag känner gifte sig när de var yngre än 18 så sluta sprid dina falska fördomar. Den enda jag känner som har 4 barn är helsvensk. Det är väldigt väldigt få av dagens muslimer som växt upp i sverige som vill ha sådär många barn.
    Alltså, jag BOR ju (tyvärr) i ett sådant område. Jag ser dom unga somaliska kvinnorna gå här med sina barnaskaror: tripp trapp trull, en i vagnen och så en i magen... Och fin, ny barnvagn har de allihop, och alla barnen är snyggt klädda i uppenbart nya kläder... och småflickorna är klädda som vuxna kvinnor i hellång svart klänning, och lång slöja fäst vid sidan av huvudet med ett spänne, och en hätta under som håller ihop håret och sticker fram under slöjan. Bara det - småtjejerna får aldrig leka, det går ju inte att springa och klättra i de kläderna, utan bara börja passa sin nya lillebror - vad gör det för deras utveckling till en frisk, sund, intellektuell och sportig svensk tjej..?

Sedan säger jag inte att de somaliskor DU beskriver inte kan finnas. Somalia är ju ett klansamhälle med mycket stor spridning i både ekonomi och utbildningsnivå. De unga somaliska kvinnor du känner, kanske har föräldrar (eller i alla fall fäder) som har högskoleutbildning? Kanske har fadern till och med fått plugga utomlands i USA eller Storbritannien ett år eller två, och där plockat upp en modernare syn..?
  • Lejonmamman01
    Anonym (bull) skrev 2013-12-20 15:14:14 följande:
    Lejonmamman du har så många fördomar mot muslimer att det är sorgligt. Jag som är muslim och känner riktigt många muslimer , varav många är somalier.kan jag ju säga så att du har helt fel! De nya generationerna med somalier och muslimer som fötts i sverige har ändå svenskt synsätt när det gäller barn. Kanske mormorn fick 10 barn men det betyder inte att de själva vill ha det. De flesta jobbar och utbildar sig dessutom på högskolenivå.

Två jag känner har 2 barn, en annan har 3 barn..en äldre kvinna som inte kan få barn längre har 3. Och då menar jag somalierna jag känner. De flesta är inte ens gifta.De flesta gifter sig dessutom någon gång mellan 22-30 års åldern. Ingen av alla muslimer jag känner gifte sig när de var yngre än 18 så sluta sprid dina falska fördomar. Den enda jag känner som har 4 barn är helsvensk. Det är väldigt väldigt få av dagens muslimer som växt upp i sverige som vill ha sådär många barn.
    När det gäller de somaliskor som invandrat hit som äldre, så är det förresten mycket troligt att de haft fler barn, men att dessa inte är i livet. Här överlever ju alla.
  • Knota
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-20 15:30:57 följande:
    Alltså, jag BOR ju (tyvärr) i ett sådant område. Jag ser dom unga somaliska kvinnorna gå här med sina barnaskaror: tripp trapp trull, en i vagnen och så en i magen... Och fin, ny barnvagn har de allihop, och alla barnen är snyggt klädda i uppenbart nya kläder... och småflickorna är klädda som vuxna kvinnor i hellång svart klänning, och lång slöja fäst vid sidan av huvudet med ett spänne, och en hätta under som håller ihop håret och sticker fram under slöjan. Bara det - småtjejerna får aldrig leka, det går ju inte att springa och klättra i de kläderna, utan bara börja passa sin nya lillebror - vad gör det för deras utveckling till en frisk, sund, intellektuell och sportig svensk tjej..?

Sedan säger jag inte att de somaliskor DU beskriver inte kan finnas. Somalia är ju ett klansamhälle med mycket stor spridning i både ekonomi och utbildningsnivå. De unga somaliska kvinnor du känner, kanske har föräldrar (eller i alla fall fäder) som har högskoleutbildning? Kanske har fadern till och med fått plugga utomlands i USA eller Storbritannien ett år eller två, och där plockat upp en modernare syn..?
    Det borde väl passa dig, du har ju samma syn på kvinnor som de.
  • Lejonmamman01
    MuppinCowboy skrev 2013-12-20 15:17:40 följande:
    De kommer kanske arbeta som läkare, advokater eller ekonomer istället.

Och om vi ska disskutera de som utnyttjar systemet visst jättebra men då ska vi väl diskutera de individer som missköter sig inte vilken hudfärg de har, för med tanke på hur många 'etniska' svenska det finns som också utnyttjar systemet så är väl inte vi levande reklampelare för etik och moral.

Bara tre av tio somaliska ungdomar har godkänt betyg från grundskolan. Sedan kan du räkna vidare på, hur många av dessa som bara har nätt och jämt godkänt, och inte kommer att klara gymnasiet... och än mindre läkarprogrammet. Det där var dumt skrivet av dig.
  • Anonym (s 2)
    Chetti skrev 2013-12-20 15:04:17 följande:
    Är detta verkligen sant??!! Eller bara ännu en myt som florerar. Hur som helst om denna regel existerar är det inte invandrarens fel utan systemets. Självklart ska man inte barnbidrag retoraktivt tycker jag om man inte bott här innan. Kan någon länka till vart denna infon finns som kan verifiera att det är sant.

Sedan att stora barnfamiljer får högre summor barnbidrag är väl inget konstigt?! Det är så systemet är uppbyggt. Barn är dyra och det är inte så att flerbarnsfamiljer lever mer lyxigt p g a barnbidraget hahahaha

Och håller med dem som säger att det bör vara behovsanpassat. Sätter man in hela barnbidraget på barnets konto då behöver man inte bidraget helt enkelt. Annars kan vi väl alla börja få bostadsbidrag också oavsett inkomst.
    Barnbidraget ska inte vara behovsanpassat.

Högavlönade har också betalat skatt och ska ha barnbidrag.

Vi ska ha en generell välfärd.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare