• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (jzd) skrev 2013-12-20 16:13:26 följande:
    ja rösta på sd när dom uppenbart är rasister!! smart!!! 

Konstigt att man blir rasist, när hela samhället verkar jobba hårt på att omvandla alla människor till just det...
  • msmurphy
    Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 16:36:23 följande:
    Ja det vet jag men 

om du har 5 barn får du 8 114 kr eller hur?

sen får du 2300 för barn 6-10  alltså 2300 multiplicerat med 5 blir 11 500 kr

11500 kr + 8 114 kr blir 19 614

jag tycker att 19 614 är mycket för 10 barn nästan 20 000 kr totalt och nästan 2000 kr per barn.

Är nog rimligare att ca 13 000 kr för 10 barn.
    Nu fattar jag vad du menar.
    Ja, det är mycket. Om man bor i Sverige och har så många barn får man sänka kraven på sin standard. Man får ha 2-3 ungar att dela rum etc.
    Om det är för mycket pengar kan jag inte svara på dock. Jag är inte insatt i vad det kostar att ha kids.
  • Butterscotch
    Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 14:25:39 följande:
    ja men inte lika många som har många barn.

Varannan somalisk familj i Sverige har 4 eller fler barn.

Bara var 25.e svensk familj har 4 eller fler barn!

Om så är fallet - vad spelar det för roll? Samma resonemang gäller alla ensamstående föräldrar med många barn, var min poäng.
  • Anonym (Say what?)
    Anonym (Pfft) skrev 2013-12-20 16:38:24 följande:

Konstigt att man blir rasist, när hela samhället verkar jobba hårt på att omvandla alla människor till just det...
    "hela samhället"=SD och husorganet Avpixlat och en del andra arga, dåligt pålästa typer som kommenterar allt de ser på nätet.
  • Anonym (jzd)

LÄGG FOKUS PÅ DET SOM VERKLIGEN ÄR FEL ISTÄLLET! 
    SOM TE.X POLITIKER SOM FÖRSKINGRAR SKATTEPENGAR, POLITIKERS SKYHÖGA PENSIONER, POLITIKERS HÖGA LÖNER... 

nä istället gnäller vi på de som kommer hit och behöver hjälp... Snacka om naiva människor

• Anonym (jzd)
    Anonym (Pfft) skrev 2013-12-20 16:38:24 följande:

man har ett val, vilka ögon man ska titta med.
  • Anonym (s 2)
    msmurphy skrev 2013-12-20 16:40:07 följande:
    Nu fattar jag vad du menar.
    Ja, det är mycket. Om man bor i Sverige och har så många barn får man sänka kraven på sin standard. Man får ha 2-3 ungar att dela rum etc.
    Om det är för mycket pengar kan jag inte svara på dock. Jag är inte insatt i vad det kostar att ha kids.
    Klart det kostar att ha barn men med 10 barn som ensamstående får man alltså med underhåll på 1125 alltså ca 3000 kr per barn. Så visst täcker 3000 kr per barn det mesta.

Har man sedan bostadsbidrag, på 6000 kr och en hyra på 8000 kr ja då täcker det nästan hela.

Sen med vårdnadsbidrag på 3000 kr då täcker det för mammans utgifter. 
    Hon har alltså inte ens några incitament för att söka jobb hon ligger över soc normen.
  • TrendyFarsa
    Anonym (jzd) skrev 2013-12-20 16:43:53 följande:

LÄGG FOKUS PÅ DET SOM VERKLIGEN ÄR FEL ISTÄLLET! 
    SOM TE.X POLITIKER SOM FÖRSKINGRAR SKATTEPENGAR, POLITIKERS SKYHÖGA PENSIONER, POLITIKERS HÖGA LÖNER... 

nä istället gnäller vi på de som kommer hit och behöver hjälp... Snacka om naiva människor

"behöver hjälp" 

*fniss* Har du också gått på den lögnen?
    Ta bort vardena krona i bidrag som dessa "flyktingar" få så ska du få se hur intressant Sverige är som asylland.
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • Anonym (s 2)
    TrendyFarsa skrev 2013-12-20 16:57:06 följande:
    "behöver hjälp" 

*fniss* Har du också gått på den lögnen?
    Ta bort vardena krona i bidrag som dessa "flyktingar" få så ska du få se hur intressant Sverige är som asylland.
    Mer värre är att många med handikappade barn söker sig just till Sverige.

Varför just till Sverige? Jo här kan ju både mamma och pappa jobba som personliga assistenter åt barnet. Bostandsanpassning mm.

De flesta stora assistantbolag, söker sig aktivt just till flerspråkiga.
  • Anonym (anonym)
    Babiedoll skrev 2013-12-20 16:13:04 följande:
    efter lite google så är det inte barnbidrag utan föräldrapenning och ja, det får parasiterna retroaktivt. vilket kan få en att kräkas bara det
    Och föräldrapenning får man ta ut tills barnet fyller 8 eller avslutat första året i grundskolan.
    Svenskar som bott utomlands och flyttar hem när barnen ska börja skolan får också retroaktiv föräldrapenning.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare