• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Lejonmamman01
    Knota skrev 2013-12-20 15:32:44 följande:
    Det borde väl passa dig, du har ju samma syn på kvinnor som de.
    Nu vet jag inte om du syftar på det jag skrivit i andra trådar, att svenskor också borde gifta sig tidigare och föda flera barn? Samt leva sitt liv mer med sina barn i åtanke? (Med tanke på att så många blir barnlösa eller behöver dyra fertilitetsbehandlingar p.g.a. att de väntar för länge.) Jo, men det förutsätter ju att det finns en man som har arbete, och är relativt högavlönad t.o.m. om familjen ska ha många barn. Men detta är ju möjligt, eftersom de välutbildade paren - som är de som väntar för länge - även tjänar bra.
  • Lejonmamman01
    Knota skrev 2013-12-20 15:32:44 följande:
    Det borde väl passa dig, du har ju samma syn på kvinnor som de.
    ...och för övrigt anser jag att skolarbete och idrott är SUPERviktigt, för både pojkar och flickor.
  • msmurphy
    Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 15:28:09 följande:
    Jo precis bra, bort med flerbarnstillägget och vårdnadsbidraget också.
    Eh, flerbarnstillägg får alla som har tre barn eller fler. Knappast bara invandrare som har fler än två barn. 
    Vårdnadsbidraget kan vi gärna ta bort för min del, vad fan ska vi ha det till. Men det finns visst inte i så speciellt många kommuner.
  • Anonym (s 2)
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-20 15:34:57 följande:
    Bara tre av tio somaliska ungdomar har godkänt betyg från grundskolan. Sedan kan du räkna vidare på, hur många av dessa som bara har nätt och jämt godkänt, och inte kommer att klara gymnasiet... och än mindre läkarprogrammet. Det där var dumt skrivet av dig.
    Vilken stad bor du i?
  • Lejonmamman01
    Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 15:40:27 följande:
    Vilken stad bor du i?
    Det svarar jag inte på.
  • Anonym (s 2)
    TheCoopers skrev 2013-12-20 14:52:39 följande:

Tycker jag med även om det innebär att vi skulle bli utan
    Väldigt dumt att behovspröva barnbidrag. Jag är för generell välfärd åt alla. Alla betalar skatt och alla får ta del av välfärden.

Blir fler och flera saker behovsprövat så som , fri förskola, universitet, barnbidrag, tandvård för barn, skolmåltider så kommer av incitamenten minska för att många vill ha en hög skatt.
  • Anonym (s 2)
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-20 15:41:44 följande:
    Det svarar jag inte på.
    Om du bor med många somalier bor du antagligen i Göteborg, Katrineholm, Norrköping, Stockholm, Malmö eller Örebro. 
  • Anonym (s 2)
    msmurphy skrev 2013-12-20 15:40:25 följande:
    Eh, flerbarnstillägg får alla som har tre barn eller fler. Knappast bara invandrare som har fler än två barn. 
    Vårdnadsbidraget kan vi gärna ta bort för min del, vad fan ska vi ha det till. Men det finns visst inte i så speciellt många kommuner.
    Varför ska vi ha så höga flerbarnstillägg?

Är oftast inte de mest produktiva som skaffar fler än 3-4 barn.

Varför ska man kunna få nästan 20 000 kr i barnbidrag för 10 barn?
  • TheCoopers
    Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 15:45:05 följande:
    Väldigt dumt att behovspröva barnbidrag. Jag är för generell välfärd åt alla. Alla betalar skatt och alla får ta del av välfärden.

Blir fler och flera saker behovsprövat så som , fri förskola, universitet, barnbidrag, tandvård för barn, skolmåltider så kommer av incitamenten minska för att många vill ha en hög skatt.

Tycker du men det tycker inte jag. Jag kan spara barnbidragen åt mina barn och behöver således egentligen inget bidrag. Andra familjer kan knappt få mat för dagen .. de skulle gärna få mitt bidrag.
    I'm the me I choose to be ...
  • msmurphy
    Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 15:47:22 följande:
    Om du bor med många somalier bor du antagligen i Göteborg, Katrineholm, Norrköping, Stockholm, Malmö eller Örebro. 
    Äsch, de finns lite överallt. 
    Anonym (s 2) skrev 2013-12-20 15:48:16 följande:
    Varför ska vi ha så höga flerbarnstillägg?

Är oftast inte de mest produktiva som skaffar fler än 3-4 barn.

Varför ska man kunna få nästan 20 000 kr i barnbidrag för 10 barn?
    För att barnbidraget är till för barnens skull och inte huruvuda man har produktiva föräldrar eller ej. Din sista mening förstår jag inte. Man får väl knappast så mycket i flerbarnstillägg?
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare