• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • puss
    Dorian Ertymexx skrev 2013-12-22 17:48:43 följande:
    Nåja, oavsett är det OT i tråden. Poängen är att SD sparkar nedåt och slickar uppåt.

uppenbarligen finns det väl några jävla pengar kvar till dig, år efter år?
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Anonym (solen) skrev 2013-12-22 17:50:10 följande:
    Och du sparkar på alla som inte tycker som du. 

och ändå har karl mage att kräva försörjning utan motprestation.
    *puss puss puss puss*
  • puss
    Dorian Ertymexx skrev 2013-12-22 17:42:22 följande:
    Resterande delen av Sveriges befolkning, som inte lägger pengarna i skatteparadis och nolltaxerar. Du vet, alla betalar skatt.

säg då "tack så mycket", det vore väl på sin plats. eller?
    *puss puss puss puss*
  • EnLitenSvamp
    Dorian Ertymexx skrev 2013-12-22 17:28:49 följande:
    Tja, du kan ju flytta till Syrien ett tag, sedan fly tillbaka, låtsas vara icke-svensk och leva loppan, om du är så avundsjuk och tror att det är så lätt. Märkligt att så få av er som tror att invandrare lever loppan själva tar chansen att försöka med det tåget.
    Inte ett dugg avundsjuk. Jag och min familj har mer än tillräckligt när det kommer till cash. Började jobba där för jag ville se hur de hade det. Är knappast glad över att mina skattepengar fördelas ut till dem. Visst det vore väl en annan sak om det gällde en biljett hem.
    throw me to the wolves and i will return leading the pack.
  • puss
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-22 18:15:43 följande:
    Inte ett dugg avundsjuk. Jag och min familj har mer än tillräckligt när det kommer till cash. Började jobba där för jag ville se hur de hade det. Är knappast glad över att mina skattepengar fördelas ut till dem. Visst det vore väl en annan sak om det gällde en biljett hem.

"hem" för alla som är en kostnad?
    *puss puss puss puss*
  • EnLitenSvamp
    puss skrev 2013-12-22 18:20:26 följande:

"hem" för alla som är en kostnad?
    utveckla din fråga. 

Tack.
    throw me to the wolves and i will return leading the pack.
  • Lejonmamman01

Dorian Ertymexx skrev 2013-12-22 17:29:45 följande:
    Vad betalar de? De lägger ju pengarna i skatteparadis och nolltaxerar resten!
    Det där förekommer, men det är ändå ett fåtal. Jag tycker också fruktansvärt illa om människor som gör sig rika bara på att lura folk på pengar, och att handla med pengar på olika sätt. Finansvalpar, "personliga bankrådgivare" som inte är annat än säljare, riskkapitalister...  Och inte på att skapa och producera något, som blir till glädje för andra. (Det man producerar måste förstås inte vara ett fysiskt föremål, utan även en tjänst eller insats av något slag.)

Dock gillar jag inte, att personer som lever på bidrag hackar ner på den stora majoriteten av företagare, nämligen dom som har visioner och energi och ambition, och som producerar något som många har nytta av, och skapar arbetstillfällen för en massa människor - som i sin tur betalar skatt som kan gå till vård-skola-omsorg... och aktivitetsstöd och socialbidrag till personer i FAS 3.

En herrans massa skatt - att två tredjedelar av vinsten går bort i skatt för en enskild firma, är mer regel än undantag. Aktiebolag delar i stället ut mycket i utdelning till aktieägarna. Inte ens om dessa senare under ett långt och nyttigt arbetsliv gömmer undan några miljoner åt sig själv utomlands, så kommer jag att grudge dem det.

• Lejonmamman01
    Anonym (solen) skrev 2013-12-22 17:58:13 följande:
    Ett socfall som tycker att de "rika" som försörjer honom är hemska. Är ju knappast nått nytt. 
    puss skrev 2013-12-22 17:58:21 följande:

säg då "tack så mycket", det vore väl på sin plats. eller?

Precis!
  • Lejonmamman01
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-22 20:00:02 följande:
    Det där förekommer, men det är ändå ett fåtal. Jag tycker också fruktansvärt illa om människor som gör sig rika bara på att lura folk på pengar, och att handla med pengar på olika sätt. Finansvalpar, "personliga bankrådgivare" som inte är annat än säljare, riskkapitalister...  Och inte på att skapa och producera något, som blir till glädje för andra. (Det man producerar måste förstås inte vara ett fysiskt föremål, utan även en tjänst eller insats av något slag.)

Dock gillar jag inte, att personer som lever på bidrag hackar ner på den stora majoriteten av företagare, nämligen dom som har visioner och energi och ambition, och som producerar något som många har nytta av, och skapar arbetstillfällen för en massa människor - som i sin tur betalar skatt som kan gå till vård-skola-omsorg... och aktivitetsstöd och socialbidrag till personer i FAS 3.

En herrans massa skatt - att två tredjedelar av vinsten går bort i skatt för en enskild firma, är mer regel än undantag. Aktiebolag delar i stället ut mycket i utdelning till aktieägarna. Inte ens om dessa senare under ett långt och nyttigt arbetsliv gömmer undan några miljoner åt sig själv utomlands, så kommer jag att grudge dem det.

Äsch då - i sista stycket syftade jag inte på aktieägarna, utan på entrepenörerna.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (solen) skrev 2013-12-22 17:50:10 följande:
    Och du sparkar på alla som inte tycker som du. 
    Nope. Bara på bigotta människor som envisas med att sprida hat omkring sig.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare