• Anonym (...)

Retroaktivt barnbidrag för invandrare

Har precis fått höra att invandrare som kommer hit får retroaktivt barnbidrag för alla deras ungar när dom kommer hit. Finns det något annat land i hela världen som gör så?

Tänk att dom har 5 barn mellan 1--8 ...... då får dom ett litet fint bidrag omedelbart på ca 30 tusen utan att ha gjort ett enda jota i Sverige.

NU blir det sd för mig i valet!

• Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare
  • Uffesson
    Grottmannen skrev 2013-12-22 07:14:57 följande:
    Brukar vara tyst men nu kokar det i mig!
    Helt åt helvete är det, hela Sverige blöder...infrastrukturen är ett skämt där vägar förvandlas till kostigar våra barn får en halv frukt på dagis pga...gamla ligger på äldreboenden av personal brist får sig att känna sig som belastningar den sista lilla tid dom har kvar i livet...
    Hur i helvete kan ni nötter som rättfärdigar retroaktiva bidra argumentera för det?
    Tycka vad man vill om vår politik men statskassan är inte en oas en källa utan botten alla bidrag finansieras av dig och mig...oss skattebetalare, ska 95% av varje intjänad krona vara skatt tycker ni?
    Detta system är dömt att misslyckas och åderlåter vår välfärd...glöm inte det när du ska till sjukvården och dom rycker av dig plånboken eller än värre du får ingen hjälp pga nedskärningar, glöm inte det när en liter bensin kommer kostar 35kr bara för att finansiera pengar åt allt och alla.......

Japp, och Anders borg funderar nu på att omprioritera ytterligare eller att höja skatten för att finansiera sjukskrivningar och flyktingströmmarna från Syrien.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5738622

F.Ö tycker jag det är bra att man ändrar reglerna om det nu är så som ni säger. Men, jag är mycket förbannad över att detta pågått så länge.

• MuppinCowboy

En sak som många inte tycks inse är att även om det inte fanns flyktingar som tar SD's våra bidrag så hade knappast vi sett skymten av dessa pengar ändå utan de hade ätits upp av byråkrati och vår äldreomsorg hade varit lika dålig, folk hade fortfarande gått på bidrag osv - men vad hade vi skyllt på då?

Dumhet diskriminerar inte
  • EnLitenSvamp
    Grottmannen skrev 2013-12-22 07:19:14 följande:

Ber om ursäkt för alla stavfel i texten...sitter på telefon den tydligen tycker om att ändra bäst den vill!
    Förstår att det blir fel om man sitter på telefonenKyss

För mig är hela skiten åt helvete. Jag som har jobbat inom röda korset har varit på de flesta flyktingförläggningarna i Stockholms området har sett hur bra de har det medan man ser uteliggare som inte har ett skit. Dessa flyktingar gör inget alls utan de lagas mat åt dem och dukas och de äter och bara lämnar allt sitt skit efter sig och förväntar sig att vi ska plocka undan efter dem (vilket vi gjorde) sa till chefen att det var fel att dem inte lärde sig något men fick givetvis en arg blick och en kommentar att de minsann inte har det lätt. Utöver fri kost och logi så fick givetvis alla gratis SL-kort och gym/simkort. Bra va??
    SD2014
  • Dorian Ertymexx
    msmurphy skrev 2013-12-21 22:54:18 följande:
    Men kan ni inte FATTA att de ändrat reglerna så att man 2014 måste ta ut 80% av föräldradagarna innan barnet fyllt fyra år. Ni behöver alltså inte vara så arga, men det är ju nästan som att ni VILL att det ska vara såhär så att ni har nåt att vara förbannade över?
    Ja? SD-are söker saker att vara arga, hatiska över. Om det är sant eller inte är ovidkommande, så länge som man får sparka på en grupp som är politiskt acceptabelt att sparka på. Ergo att SD aldrig klagar på överklassen,på de som bestämmer och har makt, utan bara på de som är i underläge - invandrare, till exempel. Sparka nedåt och slicka uppåt är deras melodi.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Uffesson skrev 2013-12-22 12:43:05 följande:

Japp, och Anders borg funderar nu på att omprioritera ytterligare eller att höja skatten för att finansiera sjukskrivningar och flyktingströmmarna från Syrien.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

F.Ö tycker jag det är bra att man ändrar reglerna om det nu är så som ni säger. Men, jag är mycket förbannad över att detta pågått så länge.

Nej, Anders Borg vill SÄNKA skatten.

Gods, det är okey att högern skänker bort era gemensamma ägodelar för en spottstyver, det är okey att skola, vård och omsorg går åt helvete på grund av nedskärningar och privatiseringar - men får någon som inte är blond och blåögd ett endaste öre, ja DÅ är det dags för revolution!!

Jaja, men ni är inte rasister i alla fall va!!
  • puss
    Dorian Ertymexx skrev 2013-12-22 17:25:07 följande:
    Nej, Anders Borg vill SÄNKA skatten.

Gods, det är okey att högern skänker bort era gemensamma ägodelar för en spottstyver, det är okey att skola, vård och omsorg går åt helvete på grund av nedskärningar och privatiseringar - men får någon som inte är blond och blåögd ett endaste öre, ja DÅ är det dags för revolution!!

Jaja, men ni är inte rasister i alla fall va!!

det är ok att sänka skatten. det är en ekonomisk modell som fungerar.
    *puss puss puss puss*
  • Dorian Ertymexx
    MuppinCowboy skrev 2013-12-22 16:24:26 följande:
    En sak som många inte tycks inse är att även om det inte fanns flyktingar som tar SD's våra bidrag så hade knappast vi sett skymten av dessa pengar ändå utan de hade ätits upp av byråkrati och vår äldreomsorg hade varit lika dålig, folk hade fortfarande gått på bidrag osv - men vad hade vi skyllt på då?

"Bögarna", judarna, "zigenarna", "vänsterextremisterna" (dvs alla vänster om NRP och SD, dvs alla)... finns alltid folk att skylla på. För det är aldrig överklassens, maktens, de rikas fel. Nej nej. De är ofelbara. Obestämd
  • puss
    Dorian Ertymexx skrev 2013-12-22 17:27:10 följande:
    "Bögarna", judarna, "zigenarna", "vänsterextremisterna" (dvs alla vänster om NRP och SD, dvs alla)... finns alltid folk att skylla på. För det är aldrig överklassens, maktens, de rikas fel. Nej nej. De är ofelbara. Obestämd

var sarkastisk du. de duger till att betala och betala och betala och betala...... eller hur?
    *puss puss puss puss*
  • Dorian Ertymexx
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-22 16:37:44 följande:
    Förstår att det blir fel om man sitter på telefonenKyss

För mig är hela skiten åt helvete. Jag som har jobbat inom röda korset har varit på de flesta flyktingförläggningarna i Stockholms området har sett hur bra de har det medan man ser uteliggare som inte har ett skit. Dessa flyktingar gör inget alls utan de lagas mat åt dem och dukas och de äter och bara lämnar allt sitt skit efter sig och förväntar sig att vi ska plocka undan efter dem (vilket vi gjorde) sa till chefen att det var fel att dem inte lärde sig något men fick givetvis en arg blick och en kommentar att de minsann inte har det lätt. Utöver fri kost och logi så fick givetvis alla gratis SL-kort och gym/simkort. Bra va??
    Tja, du kan ju flytta till Syrien ett tag, sedan fly tillbaka, låtsas vara icke-svensk och leva loppan, om du är så avundsjuk och tror att det är så lätt. Märkligt att så få av er som tror att invandrare lever loppan själva tar chansen att försöka med det tåget.
Svar på tråden Retroaktivt barnbidrag för invandrare