• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Alice)

Välkommen tillbaka Victoria! :D 

Är lite seg idag, var på min första föreläsning igår och inte riktigt van vid att sitta still så länge i ett så syrebristande rum. 

Idag gick vågen på 77.1, så är väl på väg ner till 76ish talen nu! ^^ Har börjat få tillbaka de armmuskler som jag hade för ett år sedan, vilket jag är rätt stolt över^^

Och nu sköljde ett slag av illamående över mig... Suck.

• Anonym (87,4)

Morrn på er! I dag är faktiskt min födelsedag! Och det tänkte jag fira med ett spinningpass och riktigt bra matvanor. :) i morgon ska vi gå ut och äta och sen blir det lite firande i helgen med övriga familjen. Det blir nog en utmaning men jag vill verkligen inte ta för stora steg bort från "dieten". Lite socker kommer det nog bli dock. Men det är helt ok för redan när jag började så sa jag att jag skulle köra socker och alkoholfritt fram till min födelsedag och det har jag fixat. Har inte ätit något sött sen 1:a januari (då jag åt någon delicatopryl hos en kompis). Efter det här firandet blir det nolltolerans igen fram till 15:e februari då mamma och jag ska ut på en heldag i Stockholm. Tror jag ska köra på den stilen, inget sött och alkohol utom på särskilda tillfällen. Jag har inte haft något sötsug alls under de här 22 dagarna. Gäller bara att snabbt komma in i rutinerna varje gång jag gör ett avsteg. Men en sak har jag märkt...det är dumt att väga sig varje dag. Ska sluta med det! Hade ju gått ner 9hg i tisdags från förra veckan. Men så har jag, dumt nog, vägt mig både i går morse och i morse och inte nog med att jag inte gått ner så står den på 1hg upp vilket är oerhört irriterande och omotiverade. Det kan ju beror på precis vad som helst och det visar ju bara hur dumt det är att väga sig varje dag. Så nu är det slut med det. Vägning bara på måndagar!

• Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-23 09:03:37 följande:
    Morrn på er! I dag är faktiskt min födelsedag! Och det tänkte jag fira med ett spinningpass och riktigt bra matvanor. :) i morgon ska vi gå ut och äta och sen blir det lite firande i helgen med övriga familjen. Det blir nog en utmaning men jag vill verkligen inte ta för stora steg bort från "dieten". Lite socker kommer det nog bli dock. Men det är helt ok för redan när jag började så sa jag att jag skulle köra socker och alkoholfritt fram till min födelsedag och det har jag fixat. Har inte ätit något sött sen 1:a januari (då jag åt någon delicatopryl hos en kompis). Efter det här firandet blir det nolltolerans igen fram till 15:e februari då mamma och jag ska ut på en heldag i Stockholm. Tror jag ska köra på den stilen, inget sött och alkohol utom på särskilda tillfällen. Jag har inte haft något sötsug alls under de här 22 dagarna. Gäller bara att snabbt komma in i rutinerna varje gång jag gör ett avsteg. Men en sak har jag märkt...det är dumt att väga sig varje dag. Ska sluta med det! Hade ju gått ner 9hg i tisdags från förra veckan. Men så har jag, dumt nog, vägt mig både i går morse och i morse och inte nog med att jag inte gått ner så står den på 1hg upp vilket är oerhört irriterande och omotiverade. Det kan ju beror på precis vad som helst och det visar ju bara hur dumt det är att väga sig varje dag. Så nu är det slut med det. Vägning bara på måndagar!
    Åh! Grattisgrattisgrattis!^^

Och det är nog hälsosamt att endast väga sig en gång i veckan. Är bara så rädd att det ska gå åt fel håll annars x) *paranoid*
  • Anonym (Bettan)

Åh, stort grattis på din dag!!

Ett sådant tänk tror jag med på, och försöker leva efter det! Då vet man att det är inte kaos om man äter en liten tårt bit den dagen, bara man håller sig till det.

Och visst är det lockande att väga sig varje dag, men försöker med hålla mig till en dag i veckan:)

Hoppas du får en bra födelsedag!
  • Anonym (mammakropp)

Stort grattis på födelsedagen 87,4

Har kommit fram till att jag känner mig mer nöjd över min dag om jag får reflektera och skriva av mig här. Kom iväg på en 6,5km promenad men var bra sugen på att skippa det så nöjd att jag stålsatte mig. Ätit lite dåligt till lunch så nu är jag kvällssugen. Åt en rimlig potion till middag men är såå söt och snacks sugen just nu. Tog ett päron och försöker nu hålla emot suget. Kanske ska ta en morot lite senare. 

• Anonym (Alice)

Såatteh, någon som tittat på nyheterna och planerat att handla hem ett kilo lingon än? ;)

• Anonym (87,4)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-23 19:48:06 följande:
    Stort grattis på födelsedagen 87,4 Har kommit fram till att jag känner mig mer nöjd över min dag om jag får reflektera och skriva av mig här. Kom iväg på en 6,5km promenad men var bra sugen på att skippa det så nöjd att jag stålsatte mig. Ätit lite dåligt till lunch så nu är jag kvällssugen. Åt en rimlig potion till middag men är såå söt och snacks sugen just nu. Tog ett päron och försöker nu hålla emot suget. Kanske ska ta en morot lite senare. 

Tackar :) Och gott kämpat med promenaden! Jag hinner inte ut i dagsljuset utan får nöja mig med inomhusträning. Ett sötsugsknepmjagbhar är vanilj-te. Det dämpar mitt sötsug och ger liksom en avslutning på kvällen.
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-23 19:56:33 följande:
    Såatteh, någon som tittat på nyheterna och planerat att handla hem ett kilo lingon än? ;)

Haha, man kanske ska göra lingonjuicd.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-23 20:03:47 följande:

Haha, man kanske ska göra lingonjuicd.
    Kör hårt! :D haha
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-23 19:48:06 följande:

Te är som sagt superbra mot sötsug, jag brukar köra på mynta, grönt mandelte eller "röda bär" ^^
  • Anonym (Zefira)
    Grattis på födelsedagen! Skål
Svar på tråden Anonyma viktklubben