• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Fläsk på fläsk)

Hej! Jag kan ännu skylla på att jag är gravid, haha. Men är 5-6 veckor kvar tills barnet trillar ur och sedan är det bara att dallra av fläsket här med!
    Tänkte följa er här så jag känner mig peppad och ser hur ni lyckas (står ut).
    Just nu väger jag 86kilo! Vägde 82,7 när jag var in på förlossningen med min fösta så har mera att ta av nu, och hade en 8kilo mer från början den här gången. Mitt mål är 60kilo, det ska jag väga på nyår, helst låångt innan. 
    Hur går det för er? Har ni någon invägningslista ni uppdaterar er på?

• Anonym (87,4)
    Anonym (Fläsk på fläsk) skrev 2014-01-24 18:08:57 följande:
    Hej! Jag kan ännu skylla på att jag är gravid, haha. Men är 5-6 veckor kvar tills barnet trillar ur och sedan är det bara att dallra av fläsket här med! Tänkte följa er här så jag känner mig peppad och ser hur ni lyckas (står ut). Just nu väger jag 86kilo! Vägde 82,7 när jag var in på förlossningen med min fösta så har mera att ta av nu, och hade en 8kilo mer från början den här gången. Mitt mål är 60kilo, det ska jag väga på nyår, helst låångt innan.  Hur går det för er? Har ni någon invägningslista ni uppdaterar er på?

Hej och välkommen! Du får gärna hänga på! Vi har ingen lista men det kanske vi ska ha?
  • Anonym (mammakropp)
    Hej! Jag kan ännu skylla på att jag är gravid, haha. Men är 5-6 veckor kvar tills barnet trillar ur och sedan är det bara att dallra av fläsket här med!
    Just nu väger jag 86kilo! Vägde 82,7 när jag var in på förlossningen med min fösta så har mera att ta av nu, och hade en 8kilo mer från början den här gången. Mitt mål är 60kilo, det ska jag väga på nyår, helst låångt innan. 
    Välkommen. Jag har också varit mästare på att gå upp i vikt som gravid. Gick upp 22kg med första och 25 kg med andra och då lyckades jag ändå gå ner de sista kg efter 1an sådär en månad innan jag blev gravid igen tack vare en magsjuka. Har båda gångerna tappat 10kg med förlossningen sen har de andra kg gärna suttit kvar. Startvikt 52kg och nätan 10kg kvar till det. Vill komma ner till iaf 55kg till sommaren för att ta de restrerande 3 under långsam mak under hösten. 
  • Anonym (87,4)

Morrn gänget! Hoppas ni får en riktigt skön lördag! Vi ska snart iväg till vänner som bjuder på lunch men tydligen har sambon skvallrat om vår diet så det blir nyttig lunch och sen efterrätt på café så jag kan välja om jag ska äta dessert eller inte. Schysst av dem! :) I går var vi på puben och jag bad faktiskt om sallad i stället för chips till min club sandwhich och bara vatten. Det var jättegott (ok, skulle föredragit en öl...) men det kändes inte som om jag missade något. Faktum är att den här nolltoleransen är det enda som verkar fungera för mig. Jag behöver inte ens fundera över om jag ska eller inte, bara säger nej.

• Anonym (Alice)

Välkommen!^^

Och GODMORGON på er andra. 
    Igår fuskade jag med ett glas vin, men har kommit ner på 76.0! WOH!

• Anonym (87,4)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-25 09:50:09 följande:
    Välkommen!^^     Och GODMORGON på er andra.  Igår fuskade jag med ett glas vin, men har kommit ner på 76.0! WOH!

Grattis! Gud vad skönt med 76! Längtar tills jag kan skriva en 7:a i början på vikten! Bara några kg kvar till det!
  • Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-25 10:51:44 följande:

Grattis! Gud vad skönt med 76! Längtar tills jag kan skriva en 7:a i början på vikten! Bara några kg kvar till det!
    Tack! :D Har börjat gå snabbt igen. Och måste ändå se det som det är... 4,4kg på 3 veckor är ju inte helt dumt liksom! :) Plus att folk har börjat kommentera att jag ser mycket piggare ut, vilket är rätt nice det med! ;)

Och heja! :D kommer nog gå snabbt! ^^ Du är ju sjukt duktig! Om jag ens hade kunnat äta pubmat från början så hade jag nog haft sjukt svårt för att göra som du gjorde :)
  • Anonym (Elin)

Gaaah... Känner mig lite kass. Fuskade med lite cashewnötter igår kväll. Var ut till garaget för att byta bromsar på sambons systersons bil och jag blev så sjukt sugen så det slank ner ett par nötter. Meeeen det bromsbytet var som ett fem timmar långt träningspass då ena bromsoket jävlades så jag tror inte att det gjorde så mycket.

Nu har jag precis kommit från gympasset med kompisen och jag känner mig så nöjd! Det blev inte så mycket träning idag utan han visade mer och förklarade. Han ska skicka över träningsschema till mig och om en månad ska vi ha uppföljning. Bästabästa kompisen! Jag har sett hur han har lyckats med att gå ner drygt 40 kg för att sedan bygga upp otroligt schyssta muskler så kan han så kan jag! Och just att han verkligen tror att jag kommer att fixa det peppar mig ännu mer.

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-25 13:22:45 följande:
    Gaaah... Känner mig lite kass. Fuskade med lite cashewnötter igår kväll. Var ut till garaget för att byta bromsar på sambons systersons bil och jag blev så sjukt sugen så det slank ner ett par nötter. Meeeen det bromsbytet var som ett fem timmar långt träningspass då ena bromsoket jävlades så jag tror inte att det gjorde så mycket.

Nu har jag precis kommit från gympasset med kompisen och jag känner mig så nöjd! Det blev inte så mycket träning idag utan han visade mer och förklarade. Han ska skicka över träningsschema till mig och om en månad ska vi ha uppföljning. Bästabästa kompisen! Jag har sett hur han har lyckats med att gå ner drygt 40 kg för att sedan bygga upp otroligt schyssta muskler så kan han så kan jag! Och just att han verkligen tror att jag kommer att fixa det peppar mig ännu mer.
    klart du kommer fixa det. En näve chashewnötter äter jag ofta som mellis och tänker alltid det är så mkt bättre än vad mitt gamla jag hade valt i form av något sötat. 

Ska iväg ikväll till bekanta som är duktiga på att servera maten sent och bjuda på smågodis så man står sig... Kommer bli en utmaning. Tycker generellt att det är mkt lättare under veckorna än under helgerna det här med goda viktminskande vanor. Mån till fre är då man går ner och sen försöka att inte gå upp det igen under helgen är typ så det fungerar för min del ;)  
  • Anonym (IA)

Har inte tittat in här på någon dag, och tråden springer ju snabbt iväg ett par sidor. Skummat lite, och det verkar gå bra för er andra. Själv ställde jag mig på vågen i morse, och den visade 76,6. För ca fem år sen ville en barnmorska ge mig en annan P-pillersort, och i den vevan gick jag upp tio kilo på en månad. Som tyvärr inte försvann, trots att jag av andra anledningar inte fortsatte med de där P-pillren. Idag var alltså första gången jag är nere på post-P-pillervikt! Det känns riktigt bra!

Svar på tråden Anonyma viktklubben