• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (IA) skrev 2014-01-20 10:54:16 följande:

Jo, jag vet. Jag älskar bönor, allrahelst borlotti, men tyvärr gör inte resten av familjen det. Jag tänkte experimentera med att mixa kokta bönor, så kanske man kan använda dem som "redning" i olika gryträtter. De som inte gillar bönor kanske inte reagerar lika mycket på dem om de inte får hela bönor i munnen tänker jag. Värt att prova i alla fall!
    Vår stora (3,5) har också sagt böner är äckligt tills han såg ett tecknat banprogram med en familj där barnet vägra äta böner tills han kom på att åt man de så kunde man fisa så man flög runt som om man hade vingar. Efter det är vår böner inte så äckliga längre och han äter de ivrigt och säger prutt prutt prutt och skrattar hysteriskt (bieffekten som jag fått).  
  • Anonym (IA)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-20 11:14:54 följande:
    Vår stora (3,5) har också sagt böner är äckligt tills han såg ett tecknat banprogram med en familj där barnet vägra äta böner tills han kom på att åt man de så kunde man fisa så man flög runt som om man hade vingar. Efter det är vår böner inte så äckliga längre och han äter de ivrigt och säger prutt prutt prutt och skrattar hysteriskt (bieffekten som jag fått).  

Haha! Fast här är det mannen som protesterar högre än barnet.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-20 08:43:03 följande:

Jag tycker ofta att det är skönt när man väl är igång med viktminskningen. Man vet ju vad man ska göra för att det ska fungera så ett snedsteg är lätt att korrigera. Lycka till!

Sant! Och jag var verkligen inte helt vaken märker jag nu.. 78 skulle det stå! :) 

Varit på gymmet och cyklat i 40min + styrke-ben. Sjukt skönt, men nu är jag helt slut igen. Får nog bli en powernap. 

Försöker hitta ett bra recept på chicken-dumpling soup, massa kycklingfärs hemma. Någon som har något på lager? :)

• Anonym (87,4)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-20 12:44:55 följande:
    Sant! Och jag var verkligen inte helt vaken märker jag nu.. 78 skulle det stå! :)  Varit på gymmet och cyklat i 40min + styrke-ben. Sjukt skönt, men nu är jag helt slut igen. Får nog bli en powernap.  Försöker hitta ett bra recept på chicken-dumpling soup, massa kycklingfärs hemma. Någon som har något på lager? :)

Inga recept tyvärr, jag har aldrig ätit det faktiskt! Jag brukar göra burgare på kycklingfärsen. Fick ett recept från Linas Matkasse för några år sen som var väldigt gott.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-20 12:49:16 följande:

Inga recept tyvärr, jag har aldrig ätit det faktiskt! Jag brukar göra burgare på kycklingfärsen. Fick ett recept från Linas Matkasse för några år sen som var väldigt gott.
    Attans^^Tror dock jag har hittat några alternativ på pinterest :) Burgare låter super, dock blir det så svårt när man inte äter bröd ^^
  • Anonym (Elin)

Jag tror jag har fått förklaringen till att det inte hänt så mkt på vågen. Första mensen sedan förlossningen kom idag... Hoppas på ett bättre resultat nästa vecka!

• Anonym (Li)

Jag som tänkte träna lite hemma nu , men jag orkar verkligen inte. Lägger mig och sover istället. Försöker gå upp vid 6-6.30 för att köra ett kort pass då istället :).

Har iaf gått en runda på 5 km idag , på 45 min. Så det var rätt så rask takt, kändes väldigt skönt!

Ska väga mig imorgon, hoppas jag inte lagt på mig vätska, för 2 dagar i rad har jag ätit väldigt dåligt, vitt bröd mm. (Hållt mig inom kalorierna, men ändå fel mat)

• Anonym (87,4)

Go kväll på er, hur börjar veckan? Jag har jobbat hela dagen och sen varit på spinning. Matdagen har gått bra, vanlig frukost, min goda hemgjorda pizza till lunch och nu en portion chili. Ätit ca 1300 kcal idag så bra inom gränsen. Förresten, räknar ni den mjölk ni eventuellt använder i te eller kaffe? Jag har i 2-3 msk lättmjölk och jag orkar inte räkna med dem men jag dricker 3-4 koppar te om dagen så man kanske borde....

• Anonym (Elin)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-20 20:02:29 följande:
    Go kväll på er, hur börjar veckan? Jag har jobbat hela dagen och sen varit på spinning. Matdagen har gått bra, vanlig frukost, min goda hemgjorda pizza till lunch och nu en portion chili. Ätit ca 1300 kcal idag så bra inom gränsen. Förresten, räknar ni den mjölk ni eventuellt använder i te eller kaffe? Jag har i 2-3 msk lättmjölk och jag orkar inte räkna med dem men jag dricker 3-4 koppar te om dagen så man kanske borde....

Veckan har börjat bra! Fick till ett grymt pass på gymmet och belönade mig med att köpa nya träningskläder. :) På matfronten har jag skött mig utomordentligt bra! Skulle behöva slänga i mig en bars för att inte ligga efter för mycket i kaloriväg.

Jag tar med allt jag stoppar i mig, bortsett från vatten. Imorrn blir det ett tidigt pass på gymmet.
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-20 20:26:38 följande:
    Veckan har börjat bra! Fick till ett grymt pass på gymmet och belönade mig med att köpa nya träningskläder. :) På matfronten har jag skött mig utomordentligt bra! Skulle behöva slänga i mig en bars för att inte ligga efter för mycket i kaloriväg. Jag tar med allt jag stoppar i mig, bortsett från vatten. Imorrn blir det ett tidigt pass på gymmet.

Kul med nya träningskläder! Det ska jag belöna mig med om några veckor.
Svar på tråden Anonyma viktklubben