• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (87,4)

Tack för gratulationerna! Dagen har gått i hälsotecken men sambon lagade mycket god parmesankyckling när jag var och tränade. Och han gav mig bland annat en ny smart vattenflaska och nya svettsäkra hörlurar till gymmet. Och liljor, gullet. :)

• Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-23 21:22:14 följande:
    Tack för gratulationerna! Dagen har gått i hälsotecken men sambon lagade mycket god parmesankyckling när jag var och tränade. Och han gav mig bland annat en ny smart vattenflaska och nya svettsäkra hörlurar till gymmet. Och liljor, gullet. :)
    Aw vad mysigt det låter!^^
  • Anonym (Zefira)

Det här tycker jag är så bra skrivet av  Åse Falkman Fredrikson från bloggen 56KILO:

56kilo.se/blogg/

• Anonym (Alice)
    Anonym (Zefira) skrev 2014-01-23 22:08:45 följande:
    Det här tycker jag är så bra skrivet av  Åse Falkman Fredrikson från bloggen 56KILO:

56kilo.se/blogg/
    Hon är rätt nice i överlag^^Följer henne på bloglovin :3
  • Anonym (Bettan)

Vågen stod på 74,5 kg idag, så äntligen under 75 kg:) och BMI under 25 nu, winwin! Det är så härligt det här när man ser resultat!

Vill fortfarande slå ett slag för appen "viktkoll", det är så roligt att se sin lilla statistik:) postar en bild på hur det kan se ut, om det nu funkar att lägga upp!

Ha en fin dag!

• Anonym (Elin)

84,7 - Grattis i efterskott! Hoppas att du hade en toppendag!

Mammakropp - Jag brukar ta ett stort glas citronvatten när jag blir sötsugen. Tycker att det hjälper rätt bra. Har citron på sån där grön flaska.

Bettan - Härligt! Det måste kännas toppen!? Ska kika på den appen!

Själv var jag på gymmet kl 6 imorse. Rätt lugn med folk. När klockan var halv sju var det proppfullt med folk. Funderar på att besöka ngt annat gym och se om det är lika fullt på morgonen. Den anläggningen företaget har ska räcka till alla ca 10000 anställda... Nu tränar väl inte ens hälften men man märker att företaget växer men inte anläggningen. Idag blev det nytt pb på 2 km och totalt blev det 3,23 km! Ska be en kompis om hjälp i gymmet. Han är rätt biffig och hoppas att han kan ge mig tips och råd.

• Anonym (Alice)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-01-24 08:33:46 följande:
    Vågen stod på 74,5 kg idag, så äntligen under 75 kg:) och BMI under 25 nu, winwin! Det är så härligt det här när man ser resultat!

Vill fortfarande slå ett slag för appen "viktkoll", det är så roligt att se sin lilla statistik:) postar en bild på hur det kan se ut, om det nu funkar att lägga upp!

Ha en fin dag!
    Laddade ner den nu och ska känna efter om det är något för mig^^

Nu är det 76,4kg yay!^^ Bara 2,4kg till bmi25! :)
    Idag ska jag städa, med stegräknaren på... Får se om det blir något utslag öht... hah^^
  • Anonym (87,4)

Morrn, morrn! Gratulerar till alla framsteg på vågar och gym! Själv ska jag försöka hålla mig från vågen till måndag morgon. Har ni några strategier inför helgen? Vi ska inte ens köpa hem något onyttigt, lättast så. Det är lite väl mycket begärt att stå emot godis och chips när det ligger i skåpet. Men å andra sidan känner jag att jag inte vill bryta den fina trenden. Det blir nog svårare att stå emot om man inte går ner i vikt helt plötsligt, då kan man nog känna att det ändå kvittar. Det blir lite firande i helgen men jag ska avstå alkohol och sträva efter att göra kloka matval.

• Anonym (Elin)

Jag fortsätter på samma linje som tidigare och ger tusan i allt snask. Min nya livsstil har börjat smitta av sig på både sambon och äldsta dottern. Sambon är taggad på att börja träna, har oxå slutat dricka läsk och äter inte alls så mycket onyttigt länge.

Dottern fick smaka kvarg och hallon av mig igår och imorse ville hon absolut ha det till frukost! Dessutom har hon börjat äta grönsaker!!! Det har jag kämpat med sedan hon började äta riktig mat. Men hon ser ju att halva min tallrik består av det numera.

• Anonym (Alice)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-24 10:40:17 följande:
    Jag fortsätter på samma linje som tidigare och ger tusan i allt snask. Min nya livsstil har börjat smitta av sig på både sambon och äldsta dottern. Sambon är taggad på att börja träna, har oxå slutat dricka läsk och äter inte alls så mycket onyttigt länge.
    Dottern fick smaka kvarg och hallon av mig igår och imorse ville hon absolut ha det till frukost! Dessutom har hon börjat äta grönsaker!!! Det har jag kämpat med sedan hon började äta riktig mat. Men hon ser ju att halva min tallrik består av det numera.

Superkul att se att din dotter inspireras av sin mor! :) 

Gällande sötsaker så har jag slutat. Det enda söta jag får i mig är mina mellamålsbarer, när det blir dem :)

Svar på tråden Anonyma viktklubben