• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (87,4)

Usch vilken hungrig dag det har varit. Åt middag och en apelsin men var hungrig igen efter en timme. Har just ätit en smörgås med skinka och paprika. Har ju tränat bort 500 kcal så jag har lite att ta av iallafall fall.

• Anonym (Elin)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-27 20:28:18 följande:
    Usch vilken hungrig dag det har varit. Åt middag och en apelsin men var hungrig igen efter en timme. Har just ätit en smörgås med skinka och paprika. Har ju tränat bort 500 kcal så jag har lite att ta av iallafall fall.

Sånna dagar är så dryga! Skulle kunna käka upp en hel oxfilé själv emellanåt!

Den här dagen har verkligen varit piss. Mycket pga dagens vägning. Varit så besviken och ledsen. Har ventilerat med en massa underbara människor som vet att jag kämpar men ändå så har tårarna kommit. Så larvigt att jag hakar upp mig på en vägning men jag tränade stenhårt förra veckan och det enda "dumma" i matväg var ett par cashewnötter.
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-27 22:00:03 följande:
    Sånna dagar är så dryga! Skulle kunna käka upp en hel oxfilé själv emellanåt! Den här dagen har verkligen varit piss. Mycket pga dagens vägning. Varit så besviken och ledsen. Har ventilerat med en massa underbara människor som vet att jag kämpar men ändå så har tårarna kommit. Så larvigt att jag hakar upp mig på en vägning men jag tränade stenhårt förra veckan och det enda "dumma" i matväg var ett par cashewnötter.

Så trist. Jag är likadan! Man tappar verkligen motivationen helt. Och värst är det just när man vet att man gör allt rätt. Till och med när jag vet att jag ska ha eller har mens reagerar jag så. Jag har tyvärr ingen bra lösning på problemet. Kanske vara att prata av sig. :(
  • Anonym (Elin)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-27 22:05:30 följande:
    Så trist. Jag är likadan! Man tappar verkligen motivationen helt. Och värst är det just när man vet att man gör allt rätt. Till och med när jag vet att jag ska ha eller har mens reagerar jag så. Jag har tyvärr ingen bra lösning på problemet. Kanske vara att prata av sig. :(

Min mens tog slut idag. Jag vet inte om jag brukar gå upp i vikt under den veckan men det kanske alla gör? Hur lång tid brukar det ta innan kroppen är normal efter mensen? Har så katastrofalt dålig koll på sånt.
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-27 22:16:11 följande:
    Min mens tog slut idag. Jag vet inte om jag brukar gå upp i vikt under den veckan men det kanske alla gör? Hur lång tid brukar det ta innan kroppen är normal efter mensen? Har så katastrofalt dålig koll på sånt.

Min vikt brukar normalisera sig dagen efter mensen. Första dagarna på mensen har jag ofta 1,5 - 2 kg mer än vanligt....
  • Anonym (Elin)

Hmm... Blir sugen på att väga mig imorrn men jag ska upp tidigt för att träna och vågen står under spjälsängen och vill inte väcka den lilla så det får vänta till på torsdag.

Igår drog jag med sambon på en pw med barnvagnen och han hamnade på efterkälken hela tiden så idag var han till gymmet och tränade! Jag smittar av mig!

• Anonym (Alice)

Idag har varit en powerdag! 

Gymmade på förmiddagen, åt salad till lunch med mor, kött och sallad till middag och föll inte för någon frestelse på puben efteråt, blev bara ett glas vatten. Ovanpå det har jag gått 15.000 steg idag! Woho^^

• Anonym (Li)

Vägde mig ändå idag , och vågen visade -0,5! Det känns riktigt bra fast jag är mitt mensen och hade en riktigt syndar-dag i lördags, som jag valde att ha :)

Nya tag och mer motion denna veckan, har blivit dåligt med motion förra veckan :/.

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-27 22:00:03 följande:

Sånna dagar är så dryga! Skulle kunna käka upp en hel oxfilé själv emellanåt!

Den här dagen har verkligen varit piss. Mycket pga dagens vägning. Varit så besviken och ledsen. Har ventilerat med en massa underbara människor som vet att jag kämpar men ändå så har tårarna kommit. Så larvigt att jag hakar upp mig på en vägning men jag tränade stenhårt förra veckan och det enda "dumma" i matväg var ett par cashewnötter.
    Tycker inte du ska hänga upp dig så på siffrorna för varje vecka utan vara glad för att du har startat en neråtgående trend. 

För egen del som tex så vägde jag 61,9kg förra måndagen (i början av mens perioden), i fredags kollade jag en vikt för att ha ett hum hur mkt jag hade gått upp under mens och vägde då 61,3kg och så igår var det dags för måndagsinvägning igen och vägde då 61,6kg. Visst helgen var inte optimal i banatrsyfte men tror en del av siffrorna handlar om div smågrejer som gör skillnaden.

Sen efter gårdagens vägning så kände jag mig peppad av att se om jag kunde ner under 61kg till nästa vägning så gick väll 6,5km i rask takt med barnvagn och sen okänd sträcka i butiker på klädjakt. känner av att det värker lite i benen idag. Länge sen jag hade hade riktig träningsvärk. Funderar på att börja köra lite hemma övningar för magen, skulle vilja platta till överhänget sen graviditeterna. Tips på övningar?  
  • Anonym (Alice)

Själv står min våg still, fortfarande. Gah. Och ont i halsen har jag också :( Vill inte bli sjuk... 

Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-28 08:24:48 följande:
    s vägning så kände jag mig peppad av att se om jag kunde ner under 61kg till nästa vägning så gick väll 6,5km i rask takt med barnvagn och sen okänd sträcka i butiker på klädjakt. känner av att det värker lite i benen idag. Länge sen jag hade hade riktig träningsvärk. Funderar på att börja köra lite hemma övningar för magen, skulle vilja platta till överhänget sen graviditeterna. Tips på övningar?  

Det finns en bok med övningar särskilt för kvinnor som fött barn som de flesta mamma-bloggare snackar om. 

Träning för nyblivna mammor, skriven av Olga Rönnberg ! :) 

Annars är plankan ett måste tydligen. Drar ihop musklerna mer och hjälper till att platta till. 

Svar på tråden Anonyma viktklubben