• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-24 10:05:41 följande:
    Morrn, morrn! Gratulerar till alla framsteg på vågar och gym! Själv ska jag försöka hålla mig från vågen till måndag morgon. Har ni några strategier inför helgen? Vi ska inte ens köpa hem något onyttigt, lättast så. Det är lite väl mycket begärt att stå emot godis och chips när det ligger i skåpet. Men å andra sidan känner jag att jag inte vill bryta den fina trenden. Det blir nog svårare att stå emot om man inte går ner i vikt helt plötsligt, då kan man nog känna att det ändå kvittar. Det blir lite firande i helgen men jag ska avstå alkohol och sträva efter att göra kloka matval.
    Jag har köpt lite nötter att knapra på ikväll. Har chips och godis i skafferiet (ungarnas) och igår kväll när sambon var iväg och jobbade blev jag så jävla sugen på att äta upp dotterns chips (hon har halv påse kvar sen förra fredagen). Men jag stod faktiskt emot och kokade en kopp thé och 2 knäckemackor med ost. Det är stort framsteg för att vara jag. Chips är nämligen min stora last Tungan ute Det är så gott och det kommer hela tiden en massa nya goda smaker..haha. 
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (Zefira) skrev 2014-01-24 10:52:23 följande:
    Jag har köpt lite nötter att knapra på ikväll. Har chips och godis i skafferiet (ungarnas) och igår kväll när sambon var iväg och jobbade blev jag så jävla sugen på att äta upp dotterns chips (hon har halv påse kvar sen förra fredagen). Men jag stod faktiskt emot och kokade en kopp thé och 2 knäckemackor med ost. Det är stort framsteg för att vara jag. Chips är nämligen min stora last Tungan ute Det är så gott och det kommer hela tiden en massa nya goda smaker..haha. 
    Haha jag kokade inte knäckemackorna förstås . Det skulle stå att jag tog två knäckemackor också Flört
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Zefira) skrev 2014-01-24 10:52:23 följande:
    Jag har köpt lite nötter att knapra på ikväll. Har chips och godis i skafferiet (ungarnas) och igår kväll när sambon var iväg och jobbade blev jag så jävla sugen på att äta upp dotterns chips (hon har halv påse kvar sen förra fredagen). Men jag stod faktiskt emot och kokade en kopp thé och 2 knäckemackor med ost. Det är stort framsteg för att vara jag. Chips är nämligen min stora last  Det är så gott och det kommer hela tiden en massa nya goda smaker..haha. 

Snyggt jobbat! Man känner sig ju så jäkla nöjd efteråt! Chips är inte så svårt men småkakor... Illa! Det och choklad. Och min kollega gav mig en hel låda med jättegod libanesisk choklad förra veckan men min sambo har gömt den så att jag ska glömma att den finns. Det har jag ju inte gjort men att leta igenom lägenhet efter choklad är lite väl desperat... Och jag tror stenhår på att ha en strategi så att man vet hur man ska tackla suget eller har en plan för vad man ska äta.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Zefira) skrev 2014-01-24 10:54:55 följande:
    Haha jag kokade inte knäckemackorna förstås . Det skulle stå att jag tog två knäckemackor också 

Haha! Roligt med felskrivningar ibland! :) Visst känner man sig grym när man har lyckats motstå en frestelse!?
  • Anonym (Elin)

Jag drog iväg ett sms till kompisen som har gymmet som sitt andra hem och frågade om han kunde hjälpa mig lite. Fick precis svar och imorrn får jag hjälp! Känner mig riktigt peppad! Dessutom ska det bli kul att träffa honom igen. Var väl i juni som vi sågs senast.

• Anonym (Alice)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-24 12:56:29 följande:
    Jag drog iväg ett sms till kompisen som har gymmet som sitt andra hem och frågade om han kunde hjälpa mig lite. Fick precis svar och imorrn får jag hjälp! Känner mig riktigt peppad! Dessutom ska det bli kul att träffa honom igen. Var väl i juni som vi sågs senast.
    Woho! Låter ju perfekt! ^^ Lycka till med det :D
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-24 11:19:49 följande:

Snyggt jobbat! Man känner sig ju så jäkla nöjd efteråt! Chips är inte så svårt men småkakor... Illa! Det och choklad. Och min kollega gav mig en hel låda med jättegod libanesisk choklad förra veckan men min sambo har gömt den så att jag ska glömma att den finns. Det har jag ju inte gjort men att leta igenom lägenhet efter choklad är lite väl desperat... Och jag tror stenhår på att ha en strategi så att man vet hur man ska tackla suget eller har en plan för vad man ska äta.
    Tack! Ja man gör ju det, i vanliga fall skulle jag ha moffat i mig all chips på två röda Flört

Ah, choklad är så gott. Jag äter det ibland men äter då mörk choklad och blir nöjd efter ett par bitar.  Japp en strategi är bra att ha för kunna tackla när suget kommer över en.  
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-24 12:53:51 följande:

Haha! Roligt med felskrivningar ibland! :) Visst känner man sig grym när man har lyckats motstå en frestelse!?
    Ja det gör man Tungan ute
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-24 12:56:29 följande:
    Vad kul, motionerar lite åt mig också är du snäll Flört
  • Anonym (87,4)

Svettas mig igenom 60 minuter spinning (alltså den aktiva delen var på hela 60 min, med uppvärmning och nedvarvning vart det 75 min). Svettats som en gris och verkligen pressat upp pulsen. Hur mycket kcal bränner jag? 671 kcal...allt det slitet för typ, en big Mac....

Svar på tråden Anonyma viktklubben