• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Alice)

Känns som att allt börjar stanna av nu. Att det är nu kampen med grammen istället för kilona börjar. Lagom pepp på det, men måste väl tänka positiva tankar nu. Fick i uppgift från Itrim till nästa vecka att skriva en väldigt ingående målbild, vilket nog bara är bra nu för motivationen :)

• Anonym (Elin)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-22 08:45:03 följande:
    Den där känslan när man kan komma i ett par jeans igen är underbar! Det är nästan hela min motivation haha! Jag skrev igår att jag har ett par jeans från när jag vägde 67 kg (hösten 2007). De kom jag inte i alls i går men jag tog en bild på mig nertryckt i dem. Sen har jag hängt upp dem på en krok i sovrummet och så ska jag ha dem som påminnelse och prova dem igen på midsommar. Bara 16 kg kvar... Tror i och för sig inte att jag kommer tappa 16 kg till midsommar. Två kg i månaden är rimligt i längden tror jag. Men till i höst kommer jag i dem igen!

Att ha dem framme i sovrummet kan ju även peppa till att kämpa lite mer! :) Bara för att ni skrev om byxor så var jag tvungen att testa mina favvobyxor som jag inte haft på mig sedan maj förra året. Testade dem för ett par veckor sedan jag då fick jag kämpa för att få igen dem. Nu kunde jag stänga dem utan problem med kärlekshandtagen syns ändå. Så om några veckor räknar jag med att ha dem på mig. Har förövrigt på mig ett annat par jeans idag. Jag har bott i mysbyxor och leggings sedan juni förra året så det är stort för mig! Känner mig inte så trashig idag. Tänkte lägga upp bild på både mig i både favvojeansen och de jag har på mig men då måste jag logga in från datorn så det får bli senare.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-22 08:59:47 följande:
    Känns som att allt börjar stanna av nu. Att det är nu kampen med grammen istället för kilona börjar. Lagom pepp på det, men måste väl tänka positiva tankar nu. Fick i uppgift från Itrim till nästa vecka att skriva en väldigt ingående målbild, vilket nog bara är bra nu för motivationen :)

Jag ber om ursäkt för min dåliga koll men hur många kg har du kvar att tappa till din målvikt? Och hur mycket har du tappat hittills?
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-22 10:40:30 följande:

Jag ber om ursäkt för min dåliga koll men hur många kg har du kvar att tappa till din målvikt? Och hur mycket har du tappat hittills?
    Jag har satt som första mål 70kg vet inte om jag vill fortsätta efter det... Började på 80 och är nu på kring 77 :P Så tappat lite mer än 3 kg egentligen, minst 7 kvar. :) 
  • Anonym (87,4)

Jag hittade något intressant idag. Jag laddade ner en app som mäter ens puls (med hjälp av ficklampan på baksidan av iPhone). Min vilopuls var på 55 slag/minuten nu när jag suttit ner i ca 20 minuter. Tydligen var det riktigt bra. Tanken är att man med hjälp av sin vilopuls och tabell kan räkna ut hur bra kondition och återhämtning man har. Har man precis börjat träna är det ett jättebra sätt att mäta hur ens kondition förbättras eftersom ens vilopuls kommer sjunka allteftersom konditionen blir bättre. Kanske en extra sporre även om vikten står still ibland. Men det är tydligen också ett bra sätt att hålla koll på sin kortsiktiga hälsa. Om man vaknar och mäter sin puls och den plötsligt är högre än normalt tyder det på att man har en infektion i kroppen, förkylning eller nåt, och att man ska ta det lite lugnt.

• Anonym (mammakropp)

Fundera på att sätta upp ett alla hjärtansdags delmål. Tänkte mig först att sätta under 60kg sträcket sen insåg jag att allahjärtansdag är ju snart så frågan är om 2kg viktminskning är lite magstarkt på den tiden. 

• Anonym (87,4)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-22 11:22:25 följande:
    Fundera på att sätta upp ett alla hjärtansdags delmål. Tänkte mig först att sätta under 60kg sträcket sen insåg jag att allahjärtansdag är ju snart så frågan är om 2kg viktminskning är lite magstarkt på den tiden. 

Tre och en halv vecka....hmm,...det kan gå om du kör stenhårt fram till dess. Försök, annars vet du inte om du kan. :) skulle du misslyckas är det inte hela världen, du kanske klarar 1 1/2 kg och det är ju inte fy skam!
  • Anonym (Zefira)

Hej alla!

Hänger gärna här med er för att få lite peppning och inspiration. Jag är 167 cm lång och väger 93 kg. Jag har gått ner från 94,4 på ca 2 veckor. Mitt mål är att väga omkring 70 kg lagom till min 40-årsdag senare i höst. Jag äter typ enligt GI blandat med lite Lchf, går så dära.
    Motionerar inte för tillfället, har inte råd med gym eller så. Jag bor med familj ute på landet med lite dålig väglag (kanske borde skaffa broddar dock). Vi har ett Wii hemma med balansbräda som jag inte ens använt, vilket jag nog borde. Har t o m en Zumba dvd som jag fick med när jag provade på 3 nummer av tidningen Hälsa och fitness. Inte ens den har jag testat.......gaah! Skrikandes 

Bara en massa ursäkter...haha. Måste ta tag i motionsbiten, kan det inte bli vår snart? Jag älskar att promenera,trots att jag sällan gör det Flört. Dessutom så har jag cykel som jag fick för över ett år sedan i födelsedagspresent. 

• Anonym (87,4)
    Anonym (Zefira) skrev 2014-01-22 11:29:42 följande:
    Hej alla! Hänger gärna här med er för att få lite peppning och inspiration. Jag är 167 cm lång och väger 93 kg. Jag har gått ner från 94,4 på ca 2 veckor. Mitt mål är att väga omkring 70 kg lagom till min 40-årsdag senare i höst. Jag äter typ enligt GI blandat med lite Lchf, går så dära. Motionerar inte för tillfället, har inte råd med gym eller så. Jag bor med familj ute på landet med lite dålig väglag (kanske borde skaffa broddar dock). Vi har ett Wii hemma med balansbräda som jag inte ens använt, vilket jag nog borde. Har t o m en Zumba dvd som jag fick med när jag provade på 3 nummer av tidningen Hälsa och fitness. Inte ens den har jag testat.......gaah!   Bara en massa ursäkter...haha. Måste ta tag i motionsbiten, kan det inte bli vår snart? Jag älskar att promenera,trots att jag sällan gör det . Dessutom så har jag cykel som jag fick för över ett år sedan i födelsedagspresent. 

Välkommen! (Jisses, jag spammar här idag!) kul med en ny! 70 till i höst är nog ingen omöjlighet. Det är mitt mål med, fast helst 65 fast det blir nog mer till jul. Jag ska på bal i slutet på oktober och vill känna mig riktigt snygg i en balklänning. Och komma i mina gamla jeans :) jag tycker maten gör mest skillnad så satsa på det först så kommer nog träningen så småningom. Jag tycker det är tufft att träna ensam hemma, jag behöver en peppande ledare och gruppen. Men det kan ju vara jäkligt bekvämt också om man har långt till gymmet.
  • Anonym (Zefira)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-22 11:38:04 följande:

Välkommen! (Jisses, jag spammar här idag!) kul med en ny! 70 till i höst är nog ingen omöjlighet. Det är mitt mål med, fast helst 65 fast det blir nog mer till jul. Jag ska på bal i slutet på oktober och vill känna mig riktigt snygg i en balklänning. Och komma i mina gamla jeans :) jag tycker maten gör mest skillnad så satsa på det först så kommer nog träningen så småningom. Jag tycker det är tufft att träna ensam hemma, jag behöver en peppande ledare och gruppen. Men det kan ju vara jäkligt bekvämt också om man har långt till gymmet.
    Tack så mycket!  Aha, kul med bal Glad
    Ja ,ska nog satsa på kosten först så får motionen komma sen. Jag skulle nog också egentligen behöva en peppande ledare..hehe. 
    Jo vi har lite långt till gymmet så träning får det bli hemmavid först Glad
Svar på tråden Anonyma viktklubben