• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (Bettan)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-20 20:26:38 följande:

Veckan har börjat bra! Fick till ett grymt pass på gymmet och belönade mig med att köpa nya träningskläder. :) På matfronten har jag skött mig utomordentligt bra! Skulle behöva slänga i mig en bars för att inte ligga efter för mycket i kaloriväg.

Jag tar med allt jag stoppar i mig, bortsett från vatten. Imorrn blir det ett tidigt pass på gymmet.
    Åh vad kul med nya träningskläder! Satt med och suktade efter det, men beställde ett par träningsskor istället, som jag var i mer behov utav. Men sen vill jag med köpa snygga träningskläder:)

Och vad duktig du är förresten! Så härligt när det går så bra!
  • Anonym (Li)

Vad brukar ni äta till frukost?

Idag åt jag en väldigt god frukost, turkisk yoghurt med granatäpple. Jag har aldrig varit så glad för turkisk yoghurt, men den kombon var verkligen god :). Ät lite kalkonpålägg också :). Känns som en bra start på dagen ;).

Vägde mig idag -1,1 kg.

Vikt nu: 74,5 kg

Målvikt: 65

Det känns som det är pågång nu. Folk runt mig börjar se att jag gått ner i vikt, har gått ner 5,7 kg på 3 veckor :D

• Anonym (IA)

Standardfrukost är hårdbrödmacka med ca 2 kokta ägg. Äter jag ägg på morgonen så håller jag mig mätt länge, och det där att lägga dem på hårdbröd funkar som rutin. Jag har svårt för frukost så det känns bra att ha gått in rutinen. Vägde mig också imorse, och trodde vågen hade fått fnatt. Men trots att jag provade flera gånger så stannade den på 77,1. Det innebär tre kilo mindre på två veckor! Det hade jag inte vågat hoppas på!

• Anonym (87,4)

Grattis till er framgång! Det rullar verkligen på för oss! Jag vägde mig igen idag eftersom mensen tagit slut och som ett brev på posten kom nedgången. -600 gram sen igår så det betyder - 900 gram sen förra veckan. Totalt -4,3 kg sen 2:a januari. I morse tog jag på mig ett par jeans jag hade när jag vägde ca 67 kg. Jag fick inte ens på mig dem över höfterna. Men jag tog bild på korvskinnet och sen ska jag ha dem som motivation och prova dem igen på midsommarafton och ta bild. Kanske lägger upp båda här om jag vågar!

• Anonym (Alice)

Och imorse var jag nere på 77,4 kg igen. Tror jag hade druckit för lite med vatten och samlat på mig under helgen. Frukost och sen gymmet blir det nog^^ Sen behöver verkligen lägenheten städas... 

• Anonym (Elin)

Woho! Nu verkar det som att det händer en massa på viktfronten. Härligt! Och bra jobbat tjejer!

Kl 6 var jag på gymmet imorse. För många är väl det här ingen att skryta om men för mig, som väger 106,7 kilo är det en stor grej. Personbästa på 2 km på crosstrainern. Inte nog med det, jag brukar orka med runt 2,6-2,8 km men idag blev det 3,04 km! Jag satsar stenhårt på att orka springa det där loppet på 5 km i slutet av maj!

• Anonym (Alice)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-21 09:40:38 följande:
    Woho! Nu verkar det som att det händer en massa på viktfronten. Härligt! Och bra jobbat tjejer!

Kl 6 var jag på gymmet imorse. För många är väl det här ingen att skryta om men för mig, som väger 106,7 kilo är det en stor grej. Personbästa på 2 km på crosstrainern. Inte nog med det, jag brukar orka med runt 2,6-2,8 km men idag blev det 3,04 km! Jag satsar stenhårt på att orka springa det där loppet på 5 km i slutet av maj!
    WOW! Grattis :D Awesome ju!^^

Själv kommer jag i gamla träningskläder som knappt varit använda, sjukt nice ^^
  • Anonym (Alice)

Sen måste jag faktiskt skriva ut middagen som jag gjorde igår! Blev så gott! 

Dumplings:
    1pkt kycklingfärs
    1ägg
    0.5dl mjölk (använde rismjölk)
    någon matsked skorpmjöl (använde glutenfritt majsskorpsmjöl)
    2tsk curry

Soppa: 
    kycklingfond (använde såndär fast version från ***
    Vatten
    2 skalade och grovt delade morötter
    3dl grovt hackad svamp (använde portabello)
    2dl grovt hackad purjolök (använde de grövsta blasten för att få lite konsistens)
    Soja

• Anonym (Alice)

Haha f*ck, ska sluta trycka på enter... 

iaf... 

Värm upp vattnet och fonden, lägg ner grönsakerna och låt koka långsamt. 

Blanda alla ingredienser till dumplings (+ salt och peppar om ni vill) och skeda ner i soppan i lagom storlekar. Låt puttra på medelvärme tills morötter är mjuka och kycklingen genomlagad. Ner med soja eller salt och peppar om så önskas. 

MUMS! Varmt, nyttigt och otroligt gott! Kommer bli favoriten nästa gång jag blir sjuk^^

• Anonym (87,4)
    Anonym (Li) skrev 2014-01-21 06:40:16 följande:
    Vad brukar ni äta till frukost? Idag åt jag en väldigt god frukost, turkisk yoghurt med granatäpple. Jag har aldrig varit så glad för turkisk yoghurt, men den kombon var verkligen god :). Ät lite kalkonpålägg också :). Känns som en bra start på dagen ;). Vägde mig idag -1,1 kg. Vikt nu: 74,5 kg Målvikt: 65 Det känns som det är pågång nu. Folk runt mig börjar se att jag gått ner i vikt, har gått ner 5,7 kg på 3 veckor :D

5,7 på tre veckor är grymt! Jag börjar känna på mina vanliga jeans att jag gått ner nästan fyra kg nu. Skön känsla! Till frukost äter jag sockerfri müsli som jag gör själv (låter imponerande men det är så löjligt enkelt) med fet turkisk yoghurt, det är den enda som håller mig mätt till lunch. Och så ett skivat äpple på det.
Svar på tråden Anonyma viktklubben