• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-21 09:40:38 följande:
    Woho! Nu verkar det som att det händer en massa på viktfronten. Härligt! Och bra jobbat tjejer! Kl 6 var jag på gymmet imorse. För många är väl det här ingen att skryta om men för mig, som väger 106,7 kilo är det en stor grej. Personbästa på 2 km på crosstrainern. Inte nog med det, jag brukar orka med runt 2,6-2,8 km men idag blev det 3,04 km! Jag satsar stenhårt på att orka springa det där loppet på 5 km i slutet av maj!

Det kommer gå lysande med loppet om du fortsätter så här! Själv blir jag så uttråkad av löpbandet så jag väntar på barmark så jag kan springa ute. Det är otrolig känsla när kroppen orkar och hjärtat pumpar och man har massa energi! Själv ska jag på skivstång i kväll. Det blir inte så mycket träning i helgen som kommer så jag försöker träna på bra i veckan.
  • Anonym (87,4)

Hur går det för er? Vissa verkar ha trillat bort lite grann *hrmhrm* ;) Vi andra tuffar på och börjar se resultat. Min sambos dubbelhaka har krymp och även jag tycker mig se ett smalare ansikte i spegeln. Drömmer om smala kläder på nätterna och fantiserar om den snygga balklänningen jag ska ha på festen i oktober. Det är KUL att ställa sig på vågen varje morgon. Det är ju lite väl ofta men jag vill gärna se vad som händer varje dygn! Idag har det blivit vanlig frukost, köttfärslimpapizza till lunch och jambalaya till middag. Vem sa att man inte kan äta gott och gå ner i vikt haha!!

• Anonym (Bettan)

Har ätit lite väl mycket mörk choklad idag :/ men har varit duktig på andra grejer, hehe! Imorgon blir det hemma träning och på torsdag gym.

Förresten, nu när vädret och väglaget är som det är så är det inte så "lätt" att gå längre sträckor. Så tänkte skaffa mig ett par broddar, pensionärs varning?!

Det är ju inte alltid barnvagnen räddar mig när jag dimper i backen;)

• Anonym (87,4)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-01-21 21:44:44 följande:
    Har ätit lite väl mycket mörk choklad idag :/ men har varit duktig på andra grejer, hehe! Imorgon blir det hemma träning och på torsdag gym. Förresten, nu när vädret och väglaget är som det är så är det inte så "lätt" att gå längre sträckor. Så tänkte skaffa mig ett par broddar, pensionärs varning?! Det är ju inte alltid barnvagnen räddar mig när jag dimper i backen;)

Äh, var och varannan 25+are i Stockholm har broddar, jag har ett par. Jag har till och sett unga kostymnissar med galoscher! Men det jobbigt att känna att man halkar omkring så köp ett par!
  • Anonym (Alice)

Broddar är poppis nu, så passa på! ;) 

Åt fantastiska lövbiffsrullader fyllda med svamp till middag :3 sjukt nöjd. Nu sitter jag och kollar på Say yes to the dress med en stor kopp jordgubbste... Så sjukt mysigt ^^

• Anonym (Elin)
    Anonym (Bettan) skrev 2014-01-21 21:44:44 följande:
    Har ätit lite väl mycket mörk choklad idag :/ men har varit duktig på andra grejer, hehe! Imorgon blir det hemma träning och på torsdag gym.

Förresten, nu när vädret och väglaget är som det är så är det inte så "lätt" att gå längre sträckor. Så tänkte skaffa mig ett par broddar, pensionärs varning?!

Det är ju inte alltid barnvagnen räddar mig när jag dimper i backen;)

Jag har broddar när jag är ute på pw! Annars skulle jag göra praktvurpor. Är rätt bra på sånna... Fötterna ovanför huvudet och ryggen ner i backen först.

Imorgon är det vilodag för min del. Tänkte dock testa lite nya övningar som elefantbaletten inte vågar sig på att testa på gymmet. Tänkte anlita en pt på gymmet men när jag såg en av dem rodnade jag. Inte en chans i hela universum att jag skulle kunna koncentrera mig med honom bredvid mig.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-21 22:03:35 följande:

Jag har broddar när jag är ute på pw! Annars skulle jag göra praktvurpor. Är rätt bra på sånna... Fötterna ovanför huvudet och ryggen ner i backen först.

Imorgon är det vilodag för min del. Tänkte dock testa lite nya övningar som elefantbaletten inte vågar sig på att testa på gymmet. Tänkte anlita en pt på gymmet men när jag såg en av dem rodnade jag. Inte en chans i hela universum att jag skulle kunna koncentrera mig med honom bredvid mig.

Haha äsh! Sjukt nice med snygg PT ;) Speciellt när de ska visa stretchövningar hehe^^

Iofs älskade jag tjejen jag hade i Stockholm. Hon var själv inte übdersmal, så man fick inte lika mycket ångest när man tränade ihop xP

• Anonym (IA)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-21 09:40:38 följande:
    Woho! Nu verkar det som att det händer en massa på viktfronten. Härligt! Och bra jobbat tjejer! Kl 6 var jag på gymmet imorse. För många är väl det här ingen att skryta om men för mig, som väger 106,7 kilo är det en stor grej. Personbästa på 2 km på crosstrainern. Inte nog med det, jag brukar orka med runt 2,6-2,8 km men idag blev det 3,04 km! Jag satsar stenhårt på att orka springa det där loppet på 5 km i slutet av maj!

Jag imponeras av alla som får till det där med träning, själv kommer jag oftast bara till tanken! Har en sån där trappträningsgrej hemma, mycket sparsamt använd. Tänkte minst tio minuter per dag, men dagarna försvinner så fort. Maten är ett huvudbry. Här börjar man göra nåt som var tänkt att bli kycklinggryta, och det slutar som en pumpapuré med spenat. Kan det tänkas funka till stekt vit fisk? Sambon behöver gå ner ganska mycket i vikt, så jag har börjat räkna kalorier och väga och hålla på. Jag vill gå ner lite lagom, äta så jag mår bra, och helst bli lite starkare. Och så var det min son, tio år, växer så det knakar, fysiskt aktiv och behöver mängder med energi. Lägg till det tre olika viljor, ovanor och olika smak. "Helst inte bönor", "neej, inte spenat!", och så klassikern "mamma jag är huuungrig!" så där en halvtimme innan maten är klar. Åtminstone jag behöver äta mat med bra näring, för jag orkar inte tillräckligt stora portioner för att kunna kompensera genom att öka mängden. Kanske bra för just vikten, men jag blir så slö och håglös om jag slarvar, att det blir en ond cirkel. Så nu gäller det att återskapa bra vanor och befästa dem!
  • Anonym (mammakropp)
    Anonym (IA) skrev 2014-01-21 23:01:40 följande:

Jag imponeras av alla som får till det där med träning, själv kommer jag oftast bara till tanken! Har en sån där trappträningsgrej hemma, mycket sparsamt använd. Tänkte minst tio minuter per dag, men dagarna försvinner så fort. Maten är ett huvudbry. Här börjar man göra nåt som var tänkt att bli kycklinggryta, och det slutar som en pumpapuré med spenat. Kan det tänkas funka till stekt vit fisk? Sambon behöver gå ner ganska mycket i vikt, så jag har börjat räkna kalorier och väga och hålla på. Jag vill gå ner lite lagom, äta så jag mår bra, och helst bli lite starkare. Och så var det min son, tio år, växer så det knakar, fysiskt aktiv och behöver mängder med energi. Lägg till det tre olika viljor, ovanor och olika smak. "Helst inte bönor", "neej, inte spenat!", och så klassikern "mamma jag är huuungrig!" så där en halvtimme innan maten är klar. Åtminstone jag behöver äta mat med bra näring, för jag orkar inte tillräckligt stora portioner för att kunna kompensera genom att öka mängden. Kanske bra för just vikten, men jag blir så slö och håglös om jag slarvar, att det blir en ond cirkel. Så nu gäller det att återskapa bra vanor och befästa dem!
    Fick tipset att lägga in en em mellis till för barnen för att hinna laga riktig mat som man kan ta lite senare än det svenska klassiska mat kl 18. Tänkte det kanske hade fungerat om barnen var lite äldre men nu somnar/lägger sig mina små för natten kl 18 så fungerar ju inte här. Försöker ist förbereda så gott det går innan. Kan man tex göra salladen dagen innan (pizza/kålsallader lämpar sig väl för det). Fördel jag har märkt med att laga mat på mätt mage är att jag inte "smakar" så mkt av ingredienserna under matlagningens gång.  

Har inte blivit lika bra vecka denna vecka som förra. Känner dock att mensvätskan långsamt är påväg ur när jag igår lyckades komma i ett par byxor (om än lite dragande för att stänga knappen) som jag inte haft sen senaste förlossningen. 
  • Anonym (87,4)
    Anonym (mammakropp) skrev 2014-01-22 08:04:26 följande:
    Fick tipset att lägga in en em mellis till för barnen för att hinna laga riktig mat som man kan ta lite senare än det svenska klassiska mat kl 18. Tänkte det kanske hade fungerat om barnen var lite äldre men nu somnar/lägger sig mina små för natten kl 18 så fungerar ju inte här. Försöker ist förbereda så gott det går innan. Kan man tex göra salladen dagen innan (pizza/kålsallader lämpar sig väl för det). Fördel jag har märkt med att laga mat på mätt mage är att jag inte "smakar" så mkt av ingredienserna under matlagningens gång.   Har inte blivit lika bra vecka denna vecka som förra. Känner dock att mensvätskan långsamt är påväg ur när jag igår lyckades komma i ett par byxor (om än lite dragande för att stänga knappen) som jag inte haft sen senaste förlossningen. 

Den där känslan när man kan komma i ett par jeans igen är underbar! Det är nästan hela min motivation haha! Jag skrev igår att jag har ett par jeans från när jag vägde 67 kg (hösten 2007). De kom jag inte i alls i går men jag tog en bild på mig nertryckt i dem. Sen har jag hängt upp dem på en krok i sovrummet och så ska jag ha dem som påminnelse och prova dem igen på midsommar. Bara 16 kg kvar... Tror i och för sig inte att jag kommer tappa 16 kg till midsommar. Två kg i månaden är rimligt i längden tror jag. Men till i höst kommer jag i dem igen!
Svar på tråden Anonyma viktklubben