Anonym (Elin) skrev 2014-01-21 09:40:38 följande:
Woho! Nu verkar det som att det händer en massa på viktfronten. Härligt! Och bra jobbat tjejer! Kl 6 var jag på gymmet imorse. För många är väl det här ingen att skryta om men för mig, som väger 106,7 kilo är det en stor grej. Personbästa på 2 km på crosstrainern. Inte nog med det, jag brukar orka med runt 2,6-2,8 km men idag blev det 3,04 km! Jag satsar stenhårt på att orka springa det där loppet på 5 km i slutet av maj!
Jag imponeras av alla som får till det där med träning, själv kommer jag oftast bara till tanken! Har en sån där trappträningsgrej hemma, mycket sparsamt använd. Tänkte minst tio minuter per dag, men dagarna försvinner så fort. Maten är ett huvudbry. Här börjar man göra nåt som var tänkt att bli kycklinggryta, och det slutar som en pumpapuré med spenat. Kan det tänkas funka till stekt vit fisk? Sambon behöver gå ner ganska mycket i vikt, så jag har börjat räkna kalorier och väga och hålla på. Jag vill gå ner lite lagom, äta så jag mår bra, och helst bli lite starkare. Och så var det min son, tio år, växer så det knakar, fysiskt aktiv och behöver mängder med energi. Lägg till det tre olika viljor, ovanor och olika smak. "Helst inte bönor", "neej, inte spenat!", och så klassikern "mamma jag är huuungrig!" så där en halvtimme innan maten är klar. Åtminstone jag behöver äta mat med bra näring, för jag orkar inte tillräckligt stora portioner för att kunna kompensera genom att öka mängden. Kanske bra för just vikten, men jag blir så slö och håglös om jag slarvar, att det blir en ond cirkel. Så nu gäller det att återskapa bra vanor och befästa dem!