Jag tycker att du gör det skitbra som tränar! Tänk på att muskler väger mer än fett, och att vågen faktiskt inte säger allt. Jag önskar att jag kunde lyckas komma igång med nån träning. Gym är inte att tänka på. Bor alldeles för långt ifrån.
Anonym (Elin) skrev 2014-01-27 22:00:03 följande:
Sånna dagar är så dryga! Skulle kunna käka upp en hel oxfilé själv emellanåt! Den här dagen har verkligen varit piss. Mycket pga dagens vägning. Varit så besviken och ledsen. Har ventilerat med en massa underbara människor som vet att jag kämpar men ändå så har tårarna kommit. Så larvigt att jag hakar upp mig på en vägning men jag tränade stenhårt förra veckan och det enda "dumma" i matväg var ett par cashewnötter.
Idag är det exakt tre veckor sen första vägning. Då 80,1 kg, och nu 76,0. Jag satte målet till fem kilo på sex veckor, och tänkte att det är nog inte så stor chans, men man kan ju testa! Och detta kanske är lite för bra? Hur stort kaloriunderskott kan man ligga på utan att ta skada i längden? Jag äter bättre mat, känner mig piggare, och mår inte dåligt, men har lite svårt att komma upp i ett vettigt kaloriintag nu när jag hoppar kakor till kaffet på jobbet, godispåse när man passerar affären och sånt (och det är ju ändå sånt jag vet att jag bara mår dåligt av, så såna kalorier känns det inte som att jag ska lägga till ändå!)