• Anonym (Victoria)

Anonyma viktklubben

Nu jäklar ska jag lyckas! Ska bli en riktig pingla till sommaren! Du också?

Utgångsläge:

166 cm
    60,0 kg

Kom igen! Vi har minst 5 månader på oss att bekämpa fläsket!

Ingen behöver lägga ut bilder, men jag kommer göra det i början av varje ny månad för att sporra mig själv lite och för att se ev. resultat som man nödvändigtvis inte ser på vågen.

• Svar på tråden Anonyma viktklubben
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-29 13:09:50 följande:
    Vad surt! Jag håller med om att naturen är trevligare att motionera i! Längtar efter våren och att få testa att springa i spåret.

När jag var i England härom veckan sprang jag ute i regnet till och med. Var så skönt att inte springa inomhus haha!
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-29 15:05:28 följande:
    Jag är så trött och så hungrig idag. Blir en massa kyckling och keso till middag idag.

Låter som om det mättar bra! Jag gillar keso men sambon är inte överförtjust så det blir inte så ofta här hemma. Förresten, har ni märkt att magsäcken blivit mindre? Jag åt en portion chili utan ris till middag och sen en apelsin och en kopp te. Och nu är jag proppmätt.... Och då hade jag ändå bara ätit yoghurt och müsli till lunch (bra förkylningsmat...).
  • Anonym (Elin)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-29 20:15:57 följande:

Låter som om det mättar bra! Jag gillar keso men sambon är inte överförtjust så det blir inte så ofta här hemma. Förresten, har ni märkt att magsäcken blivit mindre? Jag åt en portion chili utan ris till middag och sen en apelsin och en kopp te. Och nu är jag proppmätt.... Och då hade jag ändå bara ätit yoghurt och müsli till lunch (bra förkylningsmat...).
    Jag blandade i fetaost oxå. Heaven för mig! Funderar på att blanda ner lite vitlök i keson nästa gång, istället för vitlökssås. Tror det kan vara gott. Jag gjorde tacogratäng i söndags och bytte ut hälften av creme fraichen mot keso. Sambon var först skeptisk men han sleva i sig för glatta livet.
  • Anonym (87,4)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-29 20:48:07 följande:
    Jag blandade i fetaost oxå. Heaven för mig! Funderar på att blanda ner lite vitlök i keson nästa gång, istället för vitlökssås. Tror det kan vara gott. Jag gjorde tacogratäng i söndags och bytte ut hälften av creme fraichen mot keso. Sambon var först skeptisk men han sleva i sig för glatta livet.

Min sambo brukade jobba på en riktigt mexikansk restaurang, om jag gör tacogratäng eller tacopaj blir jag utskrattad haha! Han är helt fascinerad av svenskars kärleksaffär med tacos (han är inte svensk). Mexikansk mat är sååååå gott men tyvärr riktigt onyttigt... Mycket fläskkött och mycket ost och bröd...
  • Anonym (Alice)
    Anonym (87,4) skrev 2014-01-29 20:15:57 följande:

Jo, fick riktigt ont i magen häromdagen när jag åt lite mer grönsaker (större portion) än vanligt :P 

Ska på Itrim möte imorgon för invägning. Lagom pepp måste jag säga :(

• Anonym (Li)

Haft två dåliga dagar, har ätit onyttigt fast jag egentligen inte haft sug efter det eller tyckt det varit speciellt gott.

Idag bakade jag kanel och vaniljbullar, så då var jag ju tvungen att smaka endel . Men fast jag ätit kanske 7 -9 vaniljbullar (små) till lunch, så har jag inte fortsatt äta dåligt efter det. Jag brukar annars fortsätta duka fram godis, chips och glass resten av kvällen då, eftersom jag redan "förstört" hela dagen. ( Har mitt favorit choklad hemma, men inte ens tänkt tanken på att öppna det :). ) Så känner mig ändå lite stolt att jag inte fortsatt mitt frossande.

En sak jag måste bli bättre på är att träna, vill forma min kropp lite bättre. Funderar på att köpa Olga rönnbergs bok !

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (Li) skrev 2014-01-29 22:08:30 följande:
    Haft två dåliga dagar, har ätit onyttigt fast jag egentligen inte haft sug efter det eller tyckt det varit speciellt gott.

Idag bakade jag kanel och vaniljbullar, så då var jag ju tvungen att smaka endel . Men fast jag ätit kanske 7 -9 vaniljbullar (små) till lunch, så har jag inte fortsatt äta dåligt efter det. Jag brukar annars fortsätta duka fram godis, chips och glass resten av kvällen då, eftersom jag redan "förstört" hela dagen. ( Har mitt favorit choklad hemma, men inte ens tänkt tanken på att öppna det :). ) Så känner mig ändå lite stolt att jag inte fortsatt mitt frossande.

En sak jag måste bli bättre på är att träna, vill forma min kropp lite bättre. Funderar på att köpa Olga rönnbergs bok !
    Jag beställde en så får se när den kommer. Kanske kommer en utvärdering när jag testat lite. Vill du kolla lite i den med en gång så hade cdon på sin hemsida så man fick kolla på några sidor i boken.
    Anonym (Alice) skrev 2014-01-29 13:02:39 följande:
    Haha det är ju sjukt bra att ha sånna småsaker att glädjas åt dock :)
    Man får glädjas åt det lilla liksom. Känns ju bättre att glädjas åt en sån sak än att deppa över att jag åt en sötlakrisstång igår. 

• Anonym (Elin)

Woho! Idag gick det bättre att väga mig! Jag hade nog en hel del vätska i kroppen i måndags. Från i måndags har jag tappat 1,6 kg! Totalt 4,7 kg nu. Runt midjan är det totalt 3,6 cm. Träffade en gammal kollega på gymmet i tisdags och han frågade om jag hade gått ner i vikt. Han sa att det syntes i ansiktet. Då blir man glad!

• Anonym (mammakropp)
    Anonym (Elin) skrev 2014-01-30 07:52:55 följande:
    Woho! Idag gick det bättre att väga mig! Jag hade nog en hel del vätska i kroppen i måndags. Från i måndags har jag tappat 1,6 kg! Totalt 4,7 kg nu. Runt midjan är det totalt 3,6 cm. Träffade en gammal kollega på gymmet i tisdags och han frågade om jag hade gått ner i vikt. Han sa att det syntes i ansiktet. Då blir man glad!
    Det tycker jag du kan glädjas åt. Var det dessutom en man som observera det så måste det ju synas ;) 
  • Anonym (IA)

Grattis, och bra jobbat!

Anonym (Elin) skrev 2014-01-30 07:52:55 följande:

Jag kunde inte låta bli att ställa mig på vågen i morse igen. 75,7, med långkalsonger på (var kallt ju!). Nu när jag passerat 76, som jag inte varit under på många år, så känns varje minskning som "wow, så här lite har jag inte vägt sen... När var det nu?" Och det är en positiv känsla. Nästa sån där gräns är nog 73, där jag låg rätt stadigt innan jag blev gravid, för elva år sen. Spännande att se hur det går! Jag har i alla fall skaffat mig en bra ursäkt för att inte träna. Gått och blivit brakförkyld. Det har jag ju varken tid eller lust med, men tur att man faktiskt kan äta vettigt ändå. Totalt -4,4 kg sen 7/1.
Svar på tråden Anonyma viktklubben