Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

BF Oktober 2014

JennyL88 skrev 2014-09-01 07:35:18 följande:
    Haha, jo tack här blir det också inte så mycket sammanhängande timmars sömn. Min bebis buffar runt dag som natt. Men de är väl deras sätt att träna oss inför kommande vaken nätter, hehe.
    sandramarlene skrev 2014-09-01 07:35:51 följande:
    Denna tös är det fullfart på vid 23.00 och även på morgonen vid 7-8 :) det är rutinerna jag märkt av, hon är även vaken på dagarna och nätterna men sover nog lika mycket :)
    Skönt att höra att det är full fräs hos er med Glad Det är väl så att det finns mest utrymme att röra sig på när mamma lägger sig ner och slappnar av, så inte så konstigt om det är kul att nattsudda... I söndags blev jag väckt av sparkar och tänkte att jaha nu börjas det, kollade klockan och den var 9.30! Juuhuu så länge vi sovit hela familjen, den tiden är det absolut ok att väcka mamma. Skrattande

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Olivine låter verkligen jobbigt med kommentarerna på jobbet!

Jag har några kompisar och bekanta som orkar med sitt :
    -Vaaar har du magen då? Min mage var då den där storleken i fjärde månaden, i det där skedet rullade jag redan magen på en skottkärra. Blablablabla...

Vad kan man svara? Sån här är jag när jag är gravid! Magen känns alldeles tillräckligt bökig och stor och har ju åtminstone 1,5 mån kvar. Är rätt nöjd att slippa skottkärra också Skrattande

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Haha, var precis på föräldramöte och gissa vad man fick höra: Du har inte stor mage du! Skrattande Närmast roande efter att jag läst diskussionen här innan jag åkte, måste jag säga.

Förlossningshistorier älskar jag att höra och berättar gärna mina egna när tillfälle ges... Men verkligt taktlöst att berätta om dåliga erfarenheter för såna som just ska föda, tycker jag. Positiva historier ska det va!

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Bellsam skrev 2014-09-01 19:59:50 följande:

Var till barnmorskan idag. Allt såg bra ut och bebisen ligger långt nere med huvudet ner och fötterna upp (men det visste jag redan). Men sen trodde hon att jag kan ha fått karpeltunnelsyndrom eftersom jag har ont i armarna och bortdomningar i händerna. Mindre kul. Någon annan med det här?

Jo, jag har det, vaknar med domnade händer på nätterna och får gympa för att få känseln tillbaka. Finns inte så mycket man kan göra, men brukar gå om efter graviditeten. Akupunktur kan möjligen hjälpa. 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Mitt första barn låg i säte, jag var på ett vändningsförsök, det var obehagligt, men inte grymt. Tyvärr misslyckades det så det blev planerat snitt. Var besviken över att inte få föda barn då, men fick en väldigt positiv upplevelse av kejsarsnittet också. Och fick bara lov att konstatera att vissa speciella barn kommer till världen på det viset :) När jag hade E i min famn så spelade det inte längre så stor roll på vilket sätt hon anlänt Hjärta Skulle nog välja snitt framför förlossning av ett barn i säte. Föder hellre vaginalt, men eftersom sätesläget medför vissa risker tror jag förlossningssituationen blir mer spänd och övervakad än jag skulle önska. 

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Emma90 skrev 2014-09-03 17:40:16 följande:

Den 2/9 kl 02.16 kom vår son till världen med en raketfart med tredje försöket att få igång förlossningen. Från första tecknet på värkar tog det 4 timmar tills han kom ut.

45cm lång och 2240g, vecka 35+6

Stort grattis! Hoppas ni båda mår bra! 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Olivine skrev 2014-09-03 17:54:55 följande:

På tal om namn - tusan vad svårt det är! Har ni kommit  på bra namn till era?
    Och hur kommer det sig att det är så mycket svårare att komma på bra pojknamn än tjejnamn?

Håller med! Det ligger liksom på is här... Har flera möjliga flicknamn, men blir det en pojke så vet jag verkligen inte, inget känns helt rätt. Hoppas på att få se vem (tjej eller kille) som lurar i magen på tul i vecka 36 och sen bestämma namn. Vill helst ha det klart innan babyn kommer!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    karpas skrev 2014-09-03 18:22:40 följande:
    Grattis! En fin dag att födas på. Gjorde det själv för 37 år sedan. ;)
    Grattis till dej med! Samma dag som Carola också, råkar jag veta eftersom min kusin fyller år idag och vi hade koll på sånt när vi var små :D
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Tamara skrev 2014-09-03 18:41:05 följande:
    Vi har TUL i morgon (är i v.36) men vill nog inte veta iaf. Fast vi kanske ser om det är en pojk
    Ja, man borde ju kunna se det själv ganska klart i det skedet Skrattande Lycka till hursomhelst, alltid kul att få se den lill*! 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Jag har en Elsa och en Edvin från förut. Nu skulle vi helst ha ett namn som inte börjar på E. Och som inte är upptaget av kompisars barn eller barnens kompisar! Knepigt när man väntar sladdis, finns så mycket ungar överallt Glad

Flicknamn jag gillar: Freja, Malva, Tuva-Lisa, Lisa, Molly

Pojknamn: Malte, Albert, Olle, Ivar, Sune, Elliot

bf 23 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014