Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

BF Oktober 2014

Olivine skrev 2014-09-25 14:16:40 följande:

Det känns som att det blev bebisexplosion helt plötsligt! Superkul! Och det blev mycket mer verkligt, på något sätt. Min skruttis fick sitt ettårsvaccin och har varit ledsen och skrikit hela nätterna p.g.a. febern som kom som bieffekt. Jag hade ju knappt sovit något på nätterna veckorna innan heller. I vanliga fall hade jag bitit ihop och gått till jobbet ändå trots den groteska sömnbristen, men nu, med alla förlossningar på G i tråden, så har man ju tänkt om. Om förlossningen drar igång närsomhelst går det ju inte att vara helt slut redan innan det börjar. Så idag sjukskrev jag mig på förmiddagen och sov.
    Så galet skönt.
    Hjärnan känns användbar för första gången på länge och har gått runt med ett småleende ända sedan jag vaknade. Tänk vad lite sömn kan göra!

Vad bra! Sömn är nog jätte viktigt i detta skede av graviditeten! Sov själv en stund på soffan efter att jag hämtat sonen från skolan, nu orkar jag vara en glad mamma som skjutsar till simskolan som börjar snart!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Jag har precis varit på viktuppskattning pga ett förhöjt värde i glukosbelastningen. Det visade sig att bebben är lite under genomsnittet och inte alls stor, så får går på nytt om två veckor och kolla att hon (?) växer som hon ska. Men läkaren var inte alls orolig egentligen då allt såg bra ut, flöden och fostervatten och babyns tillväxtkurva etc. Är i vecka 36+1 och viktuppskattningen 2500g. Och det såg ut som en tjej! Hon var inte helt hundra, men jag tyckte nog det såg rätt klart ut jag :) Mina stora vägde 4105 och 3800 så har svårt att tro att denna skulle bli pytte, men bra om det inte blir en jätte iaf! Har hjälpt att inte äta godis, tror jag!

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Bellsam skrev 2014-09-27 02:04:49 följande:

Har haft mycket "mensvärk" idag, en del sammandragningar och tryck neråt. Tror ni att det är på g eller är det önsketänkande från min sida?

Låter lovande iaf!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Jag har varit och loppisshoppat till bebisen med storasyster 12 år. Vi hade så kul tillsammans och hittade massor av fina bodys och byxor till vrakpris! Och en lurvig nalleoverall, dotterns favvo Nalle Nu behöver vi bara köpa badkar så har vi allt vi behöver! Två gånger i året ordnas det ett stort barnloppis i stan där vi bor så man får passa på! Jag är så nöjd över att kunna köpa fint begagnat, bra för både plånbok och miljö Glad

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Bellsam skrev 2014-09-28 13:14:24 följande:

Fick åka in till förlossningen igår, hade 7 min mellan värkarna. Men de var inte tillräckligt värksamma och bebis såg ut att må fint så fick en dos Bricanyl så i natt har jag fått SOVA. Jag är ju i v 36+3 idag så lite tidig är hon än.

Ojdå! Skönt att babyn har det bra iaf, de försöker säkert inte stoppa längre då du är så pass långt gången eller?

Jag är så rädd att det ska sätta igång tidigt, är också i v. 36+3 idag, skulle behöva få jobba minst en vecka ännu och det skulle vara så typiskt om babyn hade andra planer, men då får man rätta sig efter det! Vissa saker kan man inte planera in i kalendern Glad
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Bellsam skrev 2014-09-28 21:09:56 följande:
    Jag vet inte för de verkade tycka hon är lite väl tidig för att komma ut nu men om en vecka skulle de i alla fall inte stoppa.
    De räknar väl med att man är fullgången i vecka 37+0. Tror inte de stoppar efter det. Läkaren jag var hos i fredags (36+1) sade att om en vecka är bebis färdig att komma när som helst.
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Är jag den enda här som inte känner sig helt färdig med att vara gravid? Vet inte om det är åldern som gör mej mer tålmodig eller det faktum att jag vet att det här är min sista graviditet. Har heller inga småbarn att springa efter denna gång så det är rätt lyxigt, kan vila hur mycket jag vill om kvällarna, en stor fördel med att vänta sladdis. Men har ju 3,5 vecka kvar till bf ännu och har inte så mycket krämpor så tillsvidare känns det bra. Nu ska jag iväg och ha kalas för 15st 9-åringar, få se hur man känner sig efter det Skrattande 

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Irmeline skrev 2014-09-29 17:02:28 följande:
    Var helt ok för mig för tre veckor sen också, men nu har det blivit mycket värre. Dessutom är jag förkyld, pendlar och jobbar ff. Åker hemifrån 07, hemma igen kl. 18. Sen en tvååring hemma... V. 39+3 idag, en dag kvar att jobba, tre till BF.

Sover helkasst och hinner absolut inte vila det minsta på vardagar. Dessutom har foglossningen, ilningarna, nerver i kläm och en sjuk svullnad kommit sen helgen. Nu räcker det! Kanske om jag får vila orkar jag lite till ;)
    Nej, usch vilket tempo! Det där skulle jag inte orka med! Jag mår ju bra bara för att jag slöar så mycket :) Verkligen duktigt att orka jobba så där länge, tycker jag! Lycka till sista arbetsdagen! Hoppas du får vara hemma och pusta och rå om dej själv ett par dagar innan bebis kommer!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    DinaMii skrev 2014-09-29 16:29:54 följande:
    Jag är inte heller less än. Men det beror nog på att jag har mitt snitt 39+3 och vet att ungen kommer då, och absolut INTE vill att det sätter igång tidigare..! Fast jag mår ju bra i kroppen och har inte ett uns vätska någonstans och endast mage som vuxit, så jag tror jag har det rätt enkelt.. När jag var illamående i 2 månader i början så skulle jag absolut inte ha fler barn! Men nu så kan jag helt klart tänka mej att gå igenom det här igen ;)
    Ja, illamåendet är för j**ligt! Skulle verkligen inte orka igenom det igen. Baksmälla som varar i två månader, nej tack! Tre gånger räcker mer än väl! 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Tamara skrev 2014-09-29 20:28:25 följande:
    Man är ju lite galen, detta är min fjärde graviditet och jag har mått illa och/eller spytt rätt länge i alla graviditeter (slutat mellan v.18-25). Det är tur att man får något så fantastiskt för besväret
    Haha, ja, som tur kommer man inte ihåg hur hemskt illamåendet är förrän man är där igen! Kan nog tänka mej att jag skulle haft fler barn oxå om inte pappan och penningläget satt stopp. Vi var fyra barn hemma när jag var liten, så har alltid tyckt att det saknats någon i vår flock då vi har bara 2 barn, nu med lilla trean blir nog familjen komplett!
    bf 23 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014