BF Oktober 2014
Om det är ert andra så kanske han helt enkelt är lite mer avslappnad denna gång och därför inte tänker så mycket. Själv är jag likadan fast det är jag som är gravid, har nog inte fattat att det kommer en bebis snart...
För cirka 2 timmar sedan gick slemmisen :D
Värkarna som kom i förmiddags var visst latensen. Vid femtiden tog det fart, vid sex gjorde det rätt ont och jag förstod att det nog skulle bli detta dygn. Vid sex ringde mannen barnvakten (har 2h hit) mot min vilja och även förlossningen som sa att vi fick komma när vi ville. Vid sju la mannen dottern och ringde en granne, vid halv åtta åkte vi in, åtta är hon född, hann med cirka fem värkar på förlossningsrummet. Var helt chockad när de sa att jag var fullt öppen när vi kom in, sa precis i bilen att jag vägrade åka hem igen iaf! Sprack inget, kan gå stå sitta och gå på toa. Fick en perfekt liten tjej på 49cm och 3,5 kilo. :D

Men jösses, Mymmlan! Du kallade väl tillbaka honom?!
Här är det räserbajs på BF-15. Det har ju inte hänt sedan jag var magsjuk i v. 19 och kan ju vara en hint om att något är på gång. Det är det ju i vilket fall, när man är så långt gången, men varje dag kan ju vara den rätta ![]()
Äntligen är han här. En lång start sträcka hade han, men var snabb när det väl gällde. Tur vi stannade nära förlossningen. Kom in 00.30. 5cm öppen. Fullt i förlossningssalarna + att det var storstädning. Jag hamnade i ultraljudsundersökningsrum rummet och kämpade ett par timmar med andning och massage av mannen. Dvs ingen lustgas heller. Öppen 10cm och Hål på hinnor 02.45 och han är född 02.51. Navelsträngen 2varv runt halsen, men den var 1m lång så han mådde bra. Nu vila upp och om ett par dagar bli hämtade av storasystrarna.
15.53 kom lilla Hilma 4200g och 52 cm lång. Vi hann vara inne på förlossningen knappt 50 min så hon hade bråttom när hon väl bestämde sig för att komma.
Hur är det på era bb, vill dom bli av med en fort som tusan eller får man stanna kvar? Hamnar man på patienthotellet då? Här har jag hört ngn 6 timmars regel om mamma och bebis är friska, känns så snabbt på... Om allt fungerar dvs man är frisk och amningen fungerar efter 6 timmar, vill dom att man åker hem då?
Jag har för mig att dom helst ser att man stannar till man gjort pku test, 48h. Själv tänker jag stanna tills jag fått igång amningen, vilket tog tid sist, men åkte hem ändå. Ni som fött flera barn har amningen funkat bättre och startat snabbare andra gången?
Var på bb igår kväll och kollade runt så nu vet vi vilken dörr vi ska ta sen! Härligt litet, lugnt, nyrenoverat ställe med badkar i alla rum, vill gärna åka dit igen asap
Viktuppskattningsul imorse i v. 38+1, 3400g och allt såg jättebra ut! Nu är det bara att hålla sig sysselsatt till hen vill ut! Blir 9-årskalas här i helgen, efter det är jag hur redo som helst.
Är det andra som börjat må illa så här mot slutet? Det är inget jmf med illamåendet i början av grav, men mår sådär småilla nästan hela tiden. Magen är också orolig, speciellt vid onda sammandragningar. Hade några fina igår kväll, men de gick om när jag gick och lade mej. Kul att någonting händer i kroppen! BF¨-12 idag.
Så efter 48 timmar föddes våran lilla skatt kl 00.08! Amning och allt fungerar prickfritt och bara en liten bristning på blygdläppen!
Min lilla pojke kom med fart inatt kl 02.21, kom hem för en liten stund sedan och sitter bara och beundrar mitt lilla underverk just nu. Så fin och så perfekt! Kan uppdatera med fl-berättelse senare, e lite trött nu :) lägger upp bild på bildtråden så länge.
Inget sedan igår förutom att jag tror jag gått ner 5 kg i vatten! :) ska in nu igen kl 9 och sedan får jag gå som längst till imorgon innan de hjälper till! Får se vad som händer men hoppas värkar ska komma igång snart!
Hejja Joline, hoppas det kommer igång för dig! :)
Dag 14 efter bf och ca 10 minuter efter mitt inlägg imorse började värkarna helt självmant och kraftiga...ut kom en stor kille på 4735g och endast 4 h senare. Hann inte med epidural som önskat men fick spinal och det var helt fantastiskt! Gjorde ont som fn tills dess men sen ganska trevligt. Stod på knä och födde denna gång för kände i kroppen att jag behövde tyngdlagens hjälp med storkillen :)
Hoppas du slipper igångsättning och det kan ju som sagt bara starta igång på en sekund med! lycka till!
Grattis testosteran, bra jobbat ![]()
Kämpa på Fridahage snart är säkert din bebis här också ![]()
Vår andra dotter tittade ut kl.17.50 i torsdags 30/10. De var en 4470gram stark bebis och 52cm. Igångsättningen startade med hormoner som jag drack och kollade ctg. Detta gjorde att jag mognade och öppnade mig snabbt. Kl.15.45 var jag öppen 4cm och 17.30 var de dags att krysta. De gick hur bra som helst och den fina personalen vägledande genom alla moment. Men tyvärr fick jag biverkningar av edan och inte mått så bra förens nu. Då de gjorde en blood-patch på mig idag, grymt skönt och lättad av den goda sjukvården. Underbara människor och mycket kunskap med vilja. Gör mig lycklig!!
Har precis skickat hem storasystern och pappan nu. Så nu är de lördagsmys på bb ![]()
Nu äntligen är han här! 16 dygn sen och efter en förlossning på 24 timmar tittade vår kille ut med hjälp av sugklocka. Han är född 7/11 kl 12.18! Vilken känsla att se honom! En ganska stor kille på 4430g och 52cm. Han är ju det finaste vi gjort!!!
Hur hittar jag fortsättbibgstråden