Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

BF Oktober 2014

Irmeline skrev 2014-10-08 14:10:43 följande:
    Kom på igår att vi glömt kolla numret till FL. Sist hade jag det inlagt i telefonen. Inte packat klart BB-väskan, borde kanske ta tag i det... Just ja, glömt fl brevet också...

Om det är ert andra så kanske han helt enkelt är lite mer avslappnad denna gång och därför inte tänker så mycket. Själv är jag likadan fast det är jag som är gravid, har nog inte fattat att det kommer en bebis snart...
    Har haft en del "mensvärk" idag och inser att det börjar vara dags att packa väskan. Inte heller jag har bb:s nummer i telefonen. Tänker ta ledigt imorgon och fokusera på babyn/magen och mej själv, har jobbat, jobbat, jobbat de senaste veckorna och inte riktigt hunnit stanna upp känner jag. Samtidigt har det varit skönt att ha att göra. 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    mitthemligajag skrev 2014-10-08 17:35:29 följande:

För cirka 2 timmar sedan gick slemmisen :D

Spännande! Har du andra känningar?
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Irmeline skrev 2014-10-08 23:25:35 följande:

Värkarna som kom i förmiddags var visst latensen. Vid femtiden tog det fart, vid sex gjorde det rätt ont och jag förstod att det nog skulle bli detta dygn. Vid sex ringde mannen barnvakten (har 2h hit) mot min vilja och även förlossningen som sa att vi fick komma när vi ville. Vid sju la mannen dottern och ringde en granne, vid halv åtta åkte vi in, åtta är hon född, hann med cirka fem värkar på förlossningsrummet. Var helt chockad när de sa att jag var fullt öppen när vi kom in, sa precis i bilen att jag vägrade åka hem igen iaf! Sprack inget, kan gå stå sitta och gå på toa. Fick en perfekt liten tjej på 49cm och 3,5 kilo. :D

Låter som en drömförlossning! Stort grattis till din lilla! {#emotions_dlg.flower}Baby
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Baktakt skrev 2014-10-09 10:30:13 följande:

Men jösses, Mymmlan! Du kallade väl tillbaka honom?!

Här är det räserbajs på BF-15. Det har ju inte hänt sedan jag var magsjuk i v. 19 och kan ju vara en hint om att något är på gång. Det är det ju i vilket fall, när man är så långt gången, men varje dag kan ju vara den rätta

Har också 15 dagar kvar till bf idag! Har haft mensvärk som kommit och gått sen igår och värkar då och då som gör magen orolig. Ska och kolla in bb ikväll, skulle ju vara praktiskt om man fick stanna kvar, men det är nog att hoppas för mycket! Spännande tider!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    karpas skrev 2014-10-09 15:16:30 följande:

Äntligen är han här. En lång start sträcka hade han, men var snabb när det väl gällde. Tur vi stannade nära förlossningen. Kom in 00.30. 5cm öppen. Fullt i förlossningssalarna + att det var storstädning. Jag hamnade i ultraljudsundersökningsrum rummet och kämpade ett par timmar med andning och massage av mannen. Dvs ingen lustgas heller. Öppen 10cm och Hål på hinnor 02.45 och han är född 02.51. Navelsträngen 2varv runt halsen, men den var 1m lång så han mådde bra. Nu vila upp och om ett par dagar bli hämtade av storasystrarna.

Stort grattis till lillkillen! Tråkigt att det var trångt på bb, men låter som du fixade det bra! 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Mymmlan skrev 2014-10-09 20:22:52 följande:

15.53 kom lilla Hilma 4200g och 52 cm lång. Vi hann vara inne på förlossningen knappt 50 min så hon hade bråttom när hon väl bestämde sig för att komma.

Grattis! Vilket fint namn! Vad snabba bebisar vi har här i gruppen!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    mitthemligajag skrev 2014-10-10 09:07:39 följande:

Hur är det på era bb, vill dom bli av med en fort som tusan eller får man stanna kvar? Hamnar man på patienthotellet då? Här har jag hört ngn 6 timmars regel om mamma och bebis är friska, känns så snabbt på... Om allt fungerar dvs man är frisk och amningen fungerar efter 6 timmar, vill dom att man åker hem då?

Vi var på rundvandring på bb igår. De sade att omföderskor vanligen blir kvar 1-2 dygn och förstföderskor 2-3 dygn. 6 timmar låter hårt. 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    JennyL88 skrev 2014-10-10 10:51:52 följande:

Jag har för mig att dom helst ser att man stannar till man gjort pku test, 48h. Själv tänker jag stanna tills jag fått igång amningen, vilket tog tid sist, men åkte hem ändå. Ni som fött flera barn har amningen funkat bättre och startat snabbare andra gången?

Jo, de var stor skillnad! Amningen var strulig med ettan, hon var stor och hungrig och föddes med ks så bröstvårtorna hann gå sönder av allt ätande innan mjölken steg. När sonen föddes 3,5 år senare satte jag bara igång och ammade, det var helt oproblematiskt! Nu undrar jag hur det går när det är 9 år sen sist, på mvc trodde hon att det nog ska gå bra, att "kroppen minns". 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Var på bb igår kväll och kollade runt så nu vet vi vilken dörr vi ska ta sen! Härligt litet, lugnt, nyrenoverat ställe med badkar i alla rum, vill gärna åka dit igen asap Skrattande 

Viktuppskattningsul imorse i v. 38+1, 3400g och allt såg jättebra ut! Nu är det bara att hålla sig sysselsatt till hen vill ut! Blir 9-årskalas här i helgen, efter det är jag hur redo som helst.

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Baktakt skrev 2014-10-10 16:05:30 följande:
    Det är förlossningen man får lämna efter 3/6h. Var man hamnar sen beror på hur det gått och vad man själv önskar.
    Ok, tankefel här :) Fast på det lilla sjukhus jag kommer föda denna gång ligger faktiskt förlossning och (familje-)rum där man vistas efteråt i samma korridor. Så var det naturligtvis inte på storstadssjukhuset där mina stora barn föddes. Tror vi låg kvar ca 4 timmar i förlossningssalen.  
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Är det andra som  börjat må illa så här mot slutet? Det är inget jmf med illamåendet i början av grav, men mår sådär småilla nästan hela tiden. Magen är också orolig, speciellt vid onda sammandragningar. Hade några fina igår kväll, men de gick om när jag gick och lade mej. Kul att någonting händer i kroppen! BF¨-12 idag.  

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    mitthemligajag skrev 2014-10-13 03:03:47 följande:

Så efter 48 timmar föddes våran lilla skatt kl 00.08! Amning och allt fungerar prickfritt och bara en liten bristning på blygdläppen!

Äntligen! Vad härligt! Stort grattis!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    MeEmmA skrev 2014-10-13 11:38:08 följande:

Min lilla pojke kom med fart inatt kl 02.21, kom hem för en liten stund sedan och sitter bara och beundrar mitt lilla underverk just nu. Så fin och så perfekt! Kan uppdatera med fl-berättelse senare, e lite trött nu :) lägger upp bild på bildtråden så länge.

Stort grattis! Baby
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Vår lilla tjej föddes 15.10! Igår kom vi hem och är alla helt begeistrade över den nya familjemedlemmen! Tänk att de är så små och söta. Freja vägde 3295 g och är 50cm.  Vi mår båda finfint, mjölken har stigit, amningen funkar och bebben äter och sover bra.

En liten förlossningsberättelse: Vattnet gick på måndag kväll (v.38+4) på storebrors 9-årsdag. Tisdagen gick åt till att vänta på värkar, gick i sjukhuskorridorer och trappor, utan resultat. På onsdag morgon satte värkarna äntligen igång spontant så behövde inte bli igångsatt. Satt först på en gympaboll i duschen och duschade med hett vatten på mage och korsrygg, lindrade värkarna skönt. Sen satt jag på gympaboll lutandes mot sängen och pimplade lustgas, som funkade jättebra som smärtlindring, liksom i min  förra förlossning. När vi kom in till förlossningssalen vid 8.30 var jag öppen 4 cm, när klockan närmade sig 13 var jag 10 cm och barnmorskan undrade hur jag vill krysta, bad att få förlossningspallen. Fick hjälp med att flytta mej från bollen till pallen. Krystade i 3 (!) minuter (fick jag höra sen, kändes nog längre) och plötsligt hade jag en liten baby på golvet framför mej. Fick inga bristningar och promenerade själv med bebben i famnen från förlossningen. Fantastisk förlossning, kunde inte vara mer nöjd. Men attans ont gjorde det, tro inget att annat. Skrikandes
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    testosteran skrev 2014-10-31 07:06:29 följande:

Inget sedan igår förutom att jag tror jag gått ner 5 kg i vatten! :) ska in nu igen kl 9 och sedan får jag gå som längst till imorgon innan de hjälper till! Får se vad som händer men hoppas värkar ska komma igång snart!

Hejja Joline, hoppas det kommer igång för dig! :)

Lycka till! För mej gick det nästan 1,5 dygn innan värkarna kom igång av sig själv efter att vattnet gått! Hoppas det sätter igång för dej snart så du slipper igångsättning!
  • Aftonstjärna
    testosteran skrev 2014-11-01 16:52:32 följande:

Dag 14 efter bf och ca 10 minuter efter mitt inlägg imorse började värkarna helt självmant och kraftiga...ut kom en stor kille på 4735g och endast 4 h senare. Hann inte med epidural som önskat men fick spinal och det var helt fantastiskt! Gjorde ont som fn tills dess men sen ganska trevligt. Stod på knä och födde denna gång för kände i kroppen att jag behövde tyngdlagens hjälp med storkillen :)

Hoppas du slipper igångsättning och det kan ju som sagt bara starta igång på en sekund med! lycka till!

Grattis till grabben! fint att förlossningen startade av sig själv och att det gick så bra! 
  • Aftonstjärna
    JennyL88 skrev 2014-11-01 18:41:43 följande:

Grattis testosteran, bra jobbat

Kämpa på Fridahage snart är säkert din bebis här också

Vår andra dotter tittade ut kl.17.50 i torsdags 30/10. De var en 4470gram stark bebis och 52cm. Igångsättningen startade med hormoner som jag drack och kollade ctg. Detta gjorde att jag mognade och öppnade mig snabbt. Kl.15.45 var jag öppen 4cm och 17.30 var de dags att krysta. De gick hur bra som helst och den fina personalen vägledande genom alla moment. Men tyvärr fick jag biverkningar av edan och inte mått så bra förens nu. Då de gjorde en blood-patch på mig idag, grymt skönt och lättad av den goda sjukvården. Underbara människor och mycket kunskap med vilja. Gör mig lycklig!!

Har precis skickat hem storasystern och pappan nu. Så nu är de lördagsmys på bb

Grattis till stora lilla tjejen! 
  • Aftonstjärna
    fridashage skrev 2014-11-09 05:11:36 följande:

Nu äntligen är han här! 16 dygn sen och efter en förlossning på 24 timmar tittade vår kille ut med hjälp av sugklocka. Han är född 7/11 kl 12.18! Vilken känsla att se honom! En ganska stor kille på 4430g och 52cm. Han är ju det finaste vi gjort!!!

Vad härligt att han kom till sist! Stort grattis! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF Oktober 2014