Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

BF Oktober 2014

mitthemligajag skrev 2014-06-17 18:54:17 följande:
    Jag måste fråga er! Vad tycker ni allmänt om namnet Charlie på en flicka? Skulle ni kunna döpa er dotter Charlie? Tänker ni på en kille? Tänker ni er en maskulin tjej? Att det bara är konstigt? Berätta verkligen precis hur ni känner!!!! Vi och mina vänner tycker det är jätte fint, men hon ska ju själv växa upp med namnet och jag vill inte att hon jämt ska få höra att det är konstigt att hon heter Charlie, känns som att det är mest pojkar i Sverige med namnet Charlie trotts att de är ett unisex namn
    Tycker också Charlie är ett pojknamn, mest för att jag skötte en liten Charlie när jag var i tonåren, så för mej är namnet förknippat med denna, numera vuxna (!) man, time flies! 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Bellsam skrev 2014-06-25 13:39:46 följande:

Vad jobbigt att få tiderna ändrade hela tiden. Hoppas de bestämt sig nu då!

Idag såg jag första sparken utanpå magen. Känns lika overkligt som med första barnet!

Också jag såg hur det rörde sig utanpå magen första gången i förrgår! Det var ett himla hallå därinne medan jag låg och kollade på fotboll :) Känner också då och då någon hård kroppsdel som putar ut, har svårt att identifiera vad det kan vara...
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Mymmlan skrev 2014-06-28 22:57:10 följande:

Hörrni, värk i underlivet när man går eller rör sig, särskilt om man suttit stilla, kan det vara foglossning? Hade inte det alls med ettan mer än att det kändes lite i ryggen? Hur och vart känns foglossning?

Det låter som foglossning! För mej känns det som knivar i underlivet. Kan väl kännas i hela bäckenet.
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Kan bara hålla med! Viktuppgången under graviditeten är högst personlig och går inte att inverka nämnvärt på så det är bara att leva med! Skulle gärna ha en rar kula framtill och bara gå upp några kilo, men istället får jag stora bröst och mera kurvor en vanligt, så det är bara att gilla läget! Jag har gått upp mycket under mina graviditeter, trots att jag mått illa och kräkts i början. Mycket har varit vätska som försvunnit redan på bb, skön känsla!! Amningen tog sedan bort det sista och lite till, för mej var det bra att ha lite reserv, men vet att inte amningen äter upp allas gravidkilon, också det är personligt! 

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Parisaa skrev 2014-07-16 07:37:10 följande:

Hej!

Jag är i vecka 26 om någon dag och får förvärkar till o från, oftare nu. Visst är det normalt? Det är mitt andra barn och så som jag har förstått så känner man mer med andra barnet..

Jo, det är nog normalt, hade inga sammandragningar alls (som jag kände av alltså) när jag väntade första barnet, men rätt mycket när jag väntade andra och samma sak nu med trean, fast jag haft lång paus emellan. 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    sandramarlene skrev 2014-07-16 10:28:39 följande:

Jag kände av sammandragningar även första graviditeten men kände av dom tidigare denna gång typ runt v.16, men har även jag ganska många vilket jag också fått höra är normalt :) och ännu mer när jag ansträngt mig.

Någon som börjar känna av nån fixering? Ilat som tusan ner åt underlivet nu flera ggr i nån vecka. Vet inte om hon lägger sig till rätta eller om hon bara har lite roligt :P har blivit värre och oftare nu dessa tre dagar, sjukt obehagligt haha :) kändes exakt så här när William la sig till rätta, men han va ju ruckbar fram till igångsättningen :)

Fixerad är bebben definitivt inte, men ilar gör det nog! Hen har haft fötterna neråt och det känns verkligen obehagligt då det rör sig där nere. Så jag försöker säga till på skarpen att nu får du allt svänga dej rätt! Tar väl nån månad ännu innan det värsta bökandet är slut, verkar som det finns bra med plats där inne!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Ja, det går verkligen undan nu! Tycker veckorna rusar iväg! Går in i vecka 27 idag, mindre än 100 dagar kvar till bf.  I helgen får jag snusa bebis! Min svåger fick precis sitt första barn, en liten flicka Hjärta 

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Min första är född med planerat kejsarsnitt (pga säte) i v. 40+3. Tvåan kom i v. 39+5, skönt att inte begöva gå över tiden! Hoppas det går lika denna gång!

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    banan123 skrev 2014-07-18 13:10:32 följande:

Inatt dog min farfar. Kommer aldrig glömma hans leende när jag berättade att jag var gravid. Så glad han blev. Så sorligt att han dog 11veckor för "tidigt"! Nu fick han inte chansen att träffa sitt barnbarnsbarn som han tjatat så om. <3

Beklagar sorgen! Men roligt att han fick höra det glada nyheterna innan han gick bort!
    bf 23 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014