Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

BF Oktober 2014

Mymmlan skrev 2014-09-30 08:47:34 följande:

Har längtat och gnällt och bönat och väntat senaste veckan. Så trött på att va gravid (beräknad till 3/10) men nu har treåringen blivit ordentligt förkyld så nu kan det gärna dröja någon dag så bacillerna hinner försvinna.

Maken har också varit snuvig, hostig, ont i hals och kropp, ni vet: döende! Tillslut vill jag bara skrika "illamående, fyra timmars sömn per natt, foglossning, +17 kg, vatten i händer och fötter, avdomnad högerhand, ska jag fortsätta? Dessutom ska ungen ut sen också!" Men inte fan klagar jag, (utom här då ) det är ju vad det är och det går över! Och hans förkylning går över snabbare vill jag påstå!

Min man blev också förkyld i helgen och jag sade att det är bra att han är sjuk nu för om några veckor är det jag som är i huvudrollen då det gäller att ha ont!

Du har väl sett den här, på tal om döende förkylda män? Man cold Skrattande

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Mrs West skrev 2014-09-30 22:45:37 följande:

Det blev en septemberbebis iaf!! 19.21 idag kom William till världen!

3715g och 51 lång. Min tredje fl och den första utan smärtlindring, fy fan säger jag!!!

Men nu är han här!!

Grattis! Vad härligt att det gick bra!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Ja, oktober, hurra! Blir en riktig födelsedagsmånad hos oss då sonen fyller den 13.10 och jag 30.10, nånstans där emellan kanske bebben kommer! Fast från och med imorgon räknas jag visst som fullgången då jag går in i vecka 38, men orkar nog vänta ett par veckor till! Om en vecka ska vi på besök till förlossningsavdelningen, vill gärna se och höra lite om den innan vi åker in på riktigt! 

Min förra oktoberbebis kom i vecka 39+5. Det var andra barnet, men första fl då första föddes med ks.

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    fridashage skrev 2014-10-01 19:26:54 följande:

Äntligen oktober!!! Beräknad födsel på hen är 22 oktober och det känns som det är 21 veckor kvar och inte dagar! Tips på att få tiden att gå fortare! Första barnet så väldigt mycket spänning hos både mig och sambon, vill inte vänta en sekund till!

Mitt sf mått är strax över "normal"kurvan men inte riktigt uppe på övre kurvan. Har blivit lite skraj att bebisen är väldigt stor. Någon som har erfarenhet? Har ökat 12 kg i vikt. Tacksam för svar ????

Sf-måttet säger nog inte så mycket om babyns storlek och inte din vikt heller. Jag hade gått upp 12 kg för två veckor sedan och sf-måttet låg lite ovanför normalkurvan som för dej. På viktuppskattningen för en vecka sedan tyckte läkaren att babyn såg lite liten ut, så ska tillbaka nästa vecka och kolla.att hen växer som hen ska. Vilket jag inte tvivlar på, tycker magen exploderat den senaste veckan...
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Irmeline skrev 2014-10-02 23:48:13 följande:
    Jag har också i två dagar haft att benet viker sig när någon sena eller vad det är kommer i kläm i ljumsken, jätteläskigt. Snabb intensiv smärta och sen går det inte att stödja på benet. Fick så i slutet av förra graviditeten också, vågade inte köra bil då minns jag.
    Kan det vara ischiasnerven? Strålar det ner från skinkan?   
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Bellsam skrev 2014-10-03 10:22:18 följande:
    Ligger typ i sängen och vilar hela tiden. Hade jag vilat mer hade jag varit död ;)
    Tack för dagens skratt! Skrattande Mina kvällar tillbringas också främst i liggande läge, blir så trött i magen av att vara i upprätt ställning!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Grattis Pikkis! Roligt att läsa din förlossningsberättelse!
    Tamara skrev 2014-10-04 09:41:08 följande:
    Har också BF idag och har ungefär som du, molvärk i magen och lite slempropp.

Det är ju kanelbullensdag, bullarna ska ut ur ugnen!!

Haha, den var bra! Tycker min ugn börjar se rätt rejäl ut, men börjar nog inte hoppas förrän om en vecka, har nästan 3 v. kvar till bf.
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Anderzonl skrev 2014-10-05 10:59:04 följande:

Imorse 05:28 kom vår prinsessa 2 v före bf!!!

Grattis! {#emotions_dlg.flower}
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Stort grattis Lilium och Tamara (vilken raketförlossning)! {#emotions_dlg.flower}BabyHjärta

18 dagar kvar här och börjar känna mej stor och klumpig... 

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    MeEmmA skrev 2014-10-07 08:19:11 följande:

Åh fler bebisar, grattis!!

Här verkar det inte hända nånting, skulle tro att det e nån skit jag har åkt på när inget händer. Har varit dålig i magen flera dagar, ont mellan benen, konstant molvärk i ryggen och en massa sammandragningar. Känner av det redan när jag vaknar på morgonen, hade bara velat ligga kvar resten av dagen! Såhär var det aldrig med mina andra två, känns så fruktansvärt onödigt att ha ont när inget händer!

Ska till bm imorgon, har bf på torsdag så jag ska se hur hon ställer sig till hinnsvepning. Annars e det väl bara å stå ut, även om det tar på krafterna.

Som tur e kan det inte vara hur långt kvar som helst iaf :)

Frustrerande! Men låter ju nog som om kroppen håller på jobbar!
    bf 23 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014