Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

BF Oktober 2014

Bellsam skrev 2014-08-07 10:09:29 följande:

Det är så härligt att vara gravid och småbarnsförälder ibland. Min natt:
    Jag kunde först inte somna för att jag hade tokont i magen. Tog ett par timmar innan det gick över. Då började självklart hungerkänslan att göra sig påmind. Bara att gå upp och leta fram något snabbt att stoppa i sig. Äntligen kan man kanske sova! Men nej, då vaknar barn nr 1 och vi får bära in honom till våran säng. Detta gör att man vaknar till lite. Lagom tills man känner att man kanske kan somna så börjar man få världens halsbränna. Härligt! Bara att knapra äcklig Gaviscon, drömma om att det är godis, och ligga en halvtimme och försöka få bort resterna av det från tänderna. Nu ska jag väll kunna få sova! Javisst, ÄNTLIGEN, i 5 minuter. Då kommer barn nr 2 in för att han har drömt världens mardröm. Bara att lägga honom på andra sidan om än. Trångt och härligt. Fortfarande trött så tror att jag ska kunna somna tills jag helt plötsligt får upp en liten härlig spya i munnen. Man känner sig sådär härligt fräsh i munnen och får springa upp till toaletten. Mår inte illa men småspyor kommer upp flera gånger på rad. Och alla vet väll hur härligt det är med spysmak i munnen! Letade fram lite mjölk och hoppades på det bästa. En timme senare slutade det hela och äntligen kunde jag väll få sova!? Yes. Men det tar tid när man har två barn med närhetsbehov och ligger och skedar än både framifrån och bakifrån och helst med en mjuk armbåge i ansiktet också, men nu kunde jag sova!!! Klockan sju vaknar barn nr 1 och väcker mig för att berätta att han ska gå upp. Tack för den. Idag kapitulerar jag.

Jobbigt! Det finns vissa fördelar med att vänta sladdis! Mina stora barn är 8 och 12 så jag får sova gott för mej själv.

Jag har istället drabbats av allergi av något slag (något gräs som blommar kanske). Nyser och snörvlar och ögonen kliar. Brukar inte vara känslig annars, men fick symptom på pollen i våras också, hoppas det bara är graviditeten som gör mej känslig!  
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Har haft det under mina tidigare graviditeter, men har inte fått något tillförlitligt svar på vad det är. Ljudet lät som ett ganska högt knäppande eller knaxande.

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Bellsam skrev 2014-08-07 19:25:37 följande:

Min bebis har börjat sparka annorlunda. Det är mer som vibrerande sparkar än en enda. Var hos barnmorskan idag men glömde fråga henne om det men däremot så lyssnade hon på hjärtljudet och trodde bebisen var stressad :/ Hur gör man för att lugna ner bebisen? Varför kan bebisen vara stressad?

Kanske det börjar bli trångt i magen? Brukar börja kännas mer som dova dunsar när babyn inte längre har utrymme att kicka fritt :)
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    DinaMii skrev 2014-08-16 07:42:15 följande:
    Hej :) vad roligt med en pojke!

Ni som inte vet vad det blir, vad tror ni? Jag är själv helt övertygad att det är en lillebror.. :)
    Både jag och min man har drömt att det är en flicka, men vågar nog inte tro på det! Har en flicka och en pojke sen tidigare så vet ju att båda är möjliga! Ska bli SÅ spännande att se vem det är som buffar runt i magen! 10 veckor kvar bara nu!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Cazza skrev 2014-08-19 08:12:41 följande:

Hallå tjejer! Har varit m i gruppen vet inte on bi minns mig. Hade bf 8 okt. Väntade dock tvillingar och de beräknades sedan tas ut i september. sedan fick vi komplikationer och den ena tvillingen tog över näringen från den andra. Den 25 juli tyckte de att det var dags att födas. De vägde då 700g och 1300g. Den lille dog efter 2 dagar och sorgen är tung. Vår store pojk väger nu 1800g och mår bra. 7 veckor kvar till hans egentliga bf. Ändå så klar! Lycka till i era graviditeter!

Stort grattis!! Vilken fin pojke Hjärta Beklagar sorgen och förlusten av lille bror Hjärta
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Jag har heller inte erfarenhet av EDA, klarade mej utan sist och hoppas göra det igen. Är rädd för riskerna det medför. Men blir det en väldigt utdragen förlossning är det fint att det finns som alternativ så man kanske får vila lite! Lustgasen hjälpte mej med andningen så det vill jag nog ha igen. Kommer föda på ett bb med badkar i varje rum denna gång, så hoppas få prova på bad! Kunde tänka mej att föda i vatten också. Hade ett rätt utdraget krystningsskede med sonen då jag låg på rygg och krystade, var så trött så orkade inget annat, hoppas detta skede går snabbare den här gången.

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Jag var grymt förkyld när sonen i föddes i oktober för 9 år sedan. Brukar skämta att jag hostade ut honom. Förlossningen började med vattenavgång, skulle inte förvåna mej om det berodde på min förfärliga hosta! Fick också feber och frossa när värkarna satte igång. Hoppas verkligen få vara frisk denna gång!

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    sandramarlene skrev 2014-08-26 10:40:57 följande:
    Men hemskheter! :( jag känner mig trött och öm i bihålorna så det är nog på gång för mig med, fast jag inte orkar med att bli sjuk nu så får jag hellre nu än då. Vad jobbigt det ska ha varit för dig :(
    Jo, det var jobbigt att vara sjuk, men annars gick förlossningen faktiskt rätt bra och fick ju piller mot febern när de upptäckte det. Och förkylningen var som bortblåst när lilla E tittade ut. Bra med hormoner Skrattande

Krya på dej du!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Emma90 skrev 2014-08-29 07:30:35 följande:

Någon här som har haft vattenavgång i någon tidigare graviditet?

Jag är helt förvirrad, igår kväll började det sippra vatten (flyttning?). Det började med lite men sen har det kommit mer och mer, det luktar typ som sperma.

Pratade med förlossningen inatt och om det fortsatte skulle jag ringa tillbaka nu på morgonen. Men för ca en timme sedan började det även komma vitt genomskinligt slem, så nu funderar jag på vad det kan vara, ska ringa in om ett tag men tänkte kolla med er först.

Min förlossning med sonen började med vattenavgång, då sa det poff och kom en ordentlig pöl, gick inte att hålla igen alls. Kan visst komma sipprande också, så bra om du får åka in och kolla läget! 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Emma90 skrev 2014-08-29 12:30:10 följande:

Det va vattenavgång så är inlagd för bevakning och antibiotika då jag inte har några värkar. Så nu blir det att va här tills bebis vill komma ut

Är i vecka 35+2.

Oj, så spännande! Tur att du var i vecka 36 redan! Lycka till där!
    bf 23 oktober
Svar på tråden BF Oktober 2014